Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy fglrx dualscreen  (gelezen 1947 keer)

Offline shappie

  • Lid
Hardy fglrx dualscreen
« Gepost op: 2008/08/29, 11:16:15 »
Hallo,

ik heb op mijn pc een tripleboot met XP, Vista en Ubuntu Hardy Heron. Nu heb ik een 20" en 17" scherm op mijn bureau staan. Dus 2 verschillende resoluties. Onder XP en Vista werkt dit goed als dualscreen setup. Onder ubuntu krijg ik dit niet aan de praat helaas.

Ik heb de driver van ATi die met ubuntu wordt meegeleverd geinstalleerd (Systeem - Beheer - Hardware Drivers). Deze doet alles perfect (compiz en films kijken enzo...) alleen die dualboot krijg ik niet aan de praat helaas. Als ik in de terminal intypt: sudo displayconfig-gtk ziet hij maar 1 scherm terwijl er echt 2 zijn aangesloten. Ook zie ik op mijn 2de scherm hetzelfde als op het 1ste scherm (het wordt gekloond) alleen ziet hij maar 1 monitor???

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, alvast bedankt!
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Hardy fglrx dualscreen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/29, 12:52:02 »
Citaat van: shappie
Hallo,

ik heb op mijn pc een tripleboot met XP, Vista en Ubuntu Hardy Heron. Nu heb ik een 20" en 17" scherm op mijn bureau staan. Dus 2 verschillende resoluties. Onder XP en Vista werkt dit goed als dualscreen setup. Onder ubuntu krijg ik dit niet aan de praat helaas.

Ik heb de driver van ATi die met ubuntu wordt meegeleverd geinstalleerd (Systeem - Beheer - Hardware Drivers). Deze doet alles perfect (compiz en films kijken enzo...) alleen die dualboot krijg ik niet aan de praat helaas. Als ik in de terminal intypt: sudo displayconfig-gtk ziet hij maar 1 scherm terwijl er echt 2 zijn aangesloten. Ook zie ik op mijn 2de scherm hetzelfde als op het 1ste scherm (het wordt gekloond) alleen ziet hij maar 1 monitor???

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, alvast bedankt!
Heb je ATI CATALYST CONTROL CENTER geinstalleerd..?? als je die geinstalleerd heb moet je even daar in kijken.

Offline shappie

  • Lid
Hardy fglrx dualscreen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/29, 17:46:19 »
Citaat van: shinger
Citaat van: shappie
Hallo,

ik heb op mijn pc een tripleboot met XP, Vista en Ubuntu Hardy Heron. Nu heb ik een 20" en 17" scherm op mijn bureau staan. Dus 2 verschillende resoluties. Onder XP en Vista werkt dit goed als dualscreen setup. Onder ubuntu krijg ik dit niet aan de praat helaas.

Ik heb de driver van ATi die met ubuntu wordt meegeleverd geinstalleerd (Systeem - Beheer - Hardware Drivers). Deze doet alles perfect (compiz en films kijken enzo...) alleen die dualboot krijg ik niet aan de praat helaas. Als ik in de terminal intypt: sudo displayconfig-gtk ziet hij maar 1 scherm terwijl er echt 2 zijn aangesloten. Ook zie ik op mijn 2de scherm hetzelfde als op het 1ste scherm (het wordt gekloond) alleen ziet hij maar 1 monitor???

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, alvast bedankt!
Heb je ATI CATALYST CONTROL CENTER geinstalleerd..?? als je die geinstalleerd heb moet je even daar in kijken.
Hoe installeer ik die? ik heb op dit moment de fglrx driver draaien die bij ubuntu zit...
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Hardy fglrx dualscreen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/30, 03:48:27 »
Citaat van: shappie
Citaat van: shinger
Citaat van: shappie
Hallo,

ik heb op mijn pc een tripleboot met XP, Vista en Ubuntu Hardy Heron. Nu heb ik een 20" en 17" scherm op mijn bureau staan. Dus 2 verschillende resoluties. Onder XP en Vista werkt dit goed als dualscreen setup. Onder ubuntu krijg ik dit niet aan de praat helaas.

Ik heb de driver van ATi die met ubuntu wordt meegeleverd geinstalleerd (Systeem - Beheer - Hardware Drivers). Deze doet alles perfect (compiz en films kijken enzo...) alleen die dualboot krijg ik niet aan de praat helaas. Als ik in de terminal intypt: sudo displayconfig-gtk ziet hij maar 1 scherm terwijl er echt 2 zijn aangesloten. Ook zie ik op mijn 2de scherm hetzelfde als op het 1ste scherm (het wordt gekloond) alleen ziet hij maar 1 monitor???

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, alvast bedankt!
Heb je ATI CATALYST CONTROL CENTER geinstalleerd..?? als je die geinstalleerd heb moet je even daar in kijken.
Hoe installeer ik die? ik heb op dit moment de fglrx driver draaien die bij ubuntu zit...
Bij Installeren en verwijderen.. zoek naar "ATI CATALYST CONTROL CENTER"  installeer die als je het geinstalleerd hebt start voor de zekerheid je computer opnieuw op en als het goed is staat ie dan bij toepassingen.

Offline shappie

  • Lid
Hardy fglrx dualscreen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/30, 10:02:25 »
Citaat van: shinger
Bij Installeren en verwijderen.. zoek naar "ATI CATALYST CONTROL CENTER"  installeer die als je het geinstalleerd hebt start voor de zekerheid je computer opnieuw op en als het goed is staat ie dan bij toepassingen.
Dat is handig! Ik wist niet dat je dat ook gewoon erbij kon installeren zonder een hele nieuwe driver er zelf op te gaan zetten ofzo. Ga het even proberen.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline nor

  • Lid
Hardy fglrx dualscreen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/30, 15:34:47 »
Ik heb "ATI CATALYST CONTROL CENTER" in synaptic gezocht, maar ik kon niks vinden. Volgens mij moet je naar "amdcccle" ( let op: 3x c ) zoeken en installeren. Vervolgens kan je dat programma opstarten via menu Applications => Others => Ati ...

Offline shappie

  • Lid
Hardy fglrx dualscreen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/30, 16:07:17 »
Hier werkt het opzich aardig maar als ik iets instel is het na een reboot weg...
Ik heb hem overigens gewoon geinstalleerd via Software toevoegen/verwijderen in het menu...

Ik had dus 1 groot bureaublad ingesteld en dat werkte redelijk alleen de resoluties klopte niet helemaal. Nou kan ik hier vast wel iets aan doen achteraf. Maar na een reboot staat het gewoon weer op klonen allemaal.

Dat probleem met die resolutie is trouwens dat ik een 20" en 17" scherm heb en Catalyst zegt dat mijn 17" max 4096x4096 kan ofzo maar het is natuurlijk gewoon 1280x1024... En daarom geeft hij de 17" een resolutie van 1680x1050 bij een groot scherm. En is het dus te breed en te hoog op de 17" monitor. Voor de rest lijkt alles harstikke goed te werken met 2 schermen. Maar dus na elke reboot is het weg...
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -