Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe voeg ik een prograama aan een menu toe zonder Alcarte?  (gelezen 718 keer)

Guus

  • Gast
Hoe voeg ik een prograama aan een menu toe zonder Alcarte?
« Gepost op: 2007/02/22, 00:04:36 »
Hoe voeg ik een programma aan een menu toe als het niet in Alcarte Menu Editor staat?

Ik weet dat je programma's via de terminal kan opstarten door hun naam in te vieren maar ik heb toch liever een icoontje

Alvast bedankt,

~Guus

Jasonthuis

  • Gast
Hoe voeg ik een prograama aan een menu toe zonder Alcarte?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/22, 00:36:50 »
Als je Kubuntu/KDE gebruikt dan kan ik je wel vertellen hoe je een programma in het paneel (balk onder in je scherm kan zetten). Nl. gewoon erop rechtsklikken en dan programma aan paneel toevoegen en dan ff rondkijken tot dat je vindt wat je zoekt.

Sorry, maar verder dan dit kan ik je niet helpen, ben zelf ook een beginner met Linux/Kubuntu.

Offline Didius

  • Lid
Hoe voeg ik een prograama aan een menu toe zonder Alcarte?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/22, 01:11:46 »
Citaat van: Guus
Hoe voeg ik een programma aan een menu toe als het niet in Alcarte Menu Editor staat?

Ik weet dat je programma's via de terminal kan opstarten door hun naam in te vieren maar ik heb toch liever een icoontje

Alvast bedankt,

~Guus
Dan gebruik je alacarte om eentje toe te voegen.

Je navigeert met behulp van alacarte dus naar het betreffende menu onderdeel en kies dan nieuw item.
Daar kan je de naam, het icoontje etc instellen.
Als commando geef je het commando in dat je normaal in je terminal moet ingeven.


Als dat niet lukt, vertel ons dan even over welk programma het gaat, en welke code je normaal in je terminal moet ingeven.

Guus

  • Gast
Hoe voeg ik een prograama aan een menu toe zonder Alcarte?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/22, 09:55:26 »
Citaat van: Didius
Citaat van: Guus
Hoe voeg ik een programma aan een menu toe als het niet in Alcarte Menu Editor staat?

Ik weet dat je programma's via de terminal kan opstarten door hun naam in te vieren maar ik heb toch liever een icoontje

Alvast bedankt,

~Guus
Dan gebruik je alacarte om eentje toe te voegen.

Je navigeert met behulp van alacarte dus naar het betreffende menu onderdeel en kies dan nieuw item.
Daar kan je de naam, het icoontje etc instellen.
Als commando geef je het commando in dat je normaal in je terminal moet ingeven.


Als dat niet lukt, vertel ons dan even over welk programma het gaat, en welke code je normaal in je terminal moet ingeven.
het heeft gewerkt :D

Het was het spel Pingus ;)