Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Unity zijbalk en bovenbalk verdwijnen soms.  (gelezen 713 keer)

(Opgelost) Unity zijbalk en bovenbalk verdwijnen soms.
« Gepost op: 2012/05/13, 14:19:47 »
Pas sinds gisteren Ubuntu12.04 32bit op deze PC (Medion dualcore 3Ghz, met 3Gb intern geheugen)
Terwijl ik in een toepassing bezig ben (o.a Streamtuner2) verdwijnen plotseling de Unity zijbalk en bovenbalk totaal.
De achtergrondafbeelding blijft wel staan, maar alle toegankelijkheid naar andere toepassingen is weg.
Met de toetsencombi alt-esc kreeg ik nog wel even een kader van een lopende toepassing te zien; verder niets
Op de F11 toets heb ik soms wel goed resultaat; die gebruik ik ook wel in Firefox om een geopende pagina vrij te maken van randen. Maar het gebeurt dus ook zonder dat Firefox aktief is en ook F11 reageert niet altijd.
Met de rechter muisknop krijg je wel een menu maar daar is weinig mee uit te richten.
Praktisch al mijn instellingen zijn uitgevoerd zoals beschreven op de site van Pjotr (o.a. http://sites.google.com/site/computertip/directdoen ).

Mogelijk heeft het te maken met de grafische driver.  Ik heb het grafisch versneld stuurprogramma van Nvidia dat werd aanbevolen wel binnengehaald, maartoch weer uitgezet omdat ik die niet optimaal vond werken....Vrees dat daar de pijn zit.
EDIT: dezelfde problemen helaas met de aanbevolen driver, dus dit is niet de oorzaak.
De Xorg diagnose maakte een fouten rapport
DUS:
Wat is er loos en hoe kan ik in voorkomende gevallen terugkeren naar de werkbalken (als ze verdwenen zijn), want als je nergens op kunt klikken is dat ook lastig.

EDIT: als ik met de muis langs de plaatsen ga van de horizontale en verticale balk krijg ik wel de betreffende submenus te zien. Als ik probeer af te melden en opnieuw aan te melden lukt dat wel maar nog weer geen boven en zijbalk te zien.
Als ik vervolgens probeer te herstarten krijg ik dat afmeld/herstartmenu niet te zien dus moet ik steeds hard resetten.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/14, 10:39:52 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood


Re: Unity zijbalk en bovenbalk verdwijnen soms.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/13, 15:25:10 »
Heb nu 2D draaien en ben aan het uitproberen of het hier ook gebeurt.
Meld me terug als het ook weer gebeurt in 2D.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Unity zijbalk en bovenbalk verdwijnen soms.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/14, 10:38:32 »
Nadat ik Unity 2D ben gaan gebruiken zijn er geen problemen meer opgetreden met wegvallen van de balken.
Ik beschouw dit topic dus als opgelost.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood