Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)  (gelezen 3693 keer)

Offline Willem_D

  • Lid
L.S.,

ik probeer in Xubuntu de OpenOffice tekstverwerker te installeren via "applications/systeem/add-remove".

Ik krijg dan de melding "......Word Processor cannot be installed on your computer type (i386 "
Deze melding klopt echter niet: het betreft nl. een Celeron 400 MHz.

N.B.: Als ik "sudo lshw" doe,krijg ik wel de juiste cpu te zien.

Ra, ra?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/03, 20:16:18 »
Heeft niet met je CPU te maken, maar met het programma...

Offline Willem_D

  • Lid
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/03, 20:44:28 »
Citaat van: Maarten123
Heeft niet met je CPU te maken, maar met het programma...
Hoe dan ook, iets klopt hier niet want als ik dezelfde aktie doe om ABIword te installeren, krijg ik een vergelijkbare foutmelding. (En ABIword is standaard voorgeinstalleerd in Xubuntu.)
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/03, 20:54:56 »
Concrete vraag:

Ik wil graag de Openoffice tekstverwerker installeren op mijn Xubuntu-systeem (Celeron        400 MHz, 288MB RAM).
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/03, 22:47:39 »
Willem_D, ter info, met i386 wordt een IBM-compatibele PC met intel 80386 processor bedoeld.
Dus niet de processor snelheid van 400 MHz.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/04, 01:25:21 »
Wederom geen antwoord op je vraag, maar ik ben een beetje nieuwsgierig ?

Waarom word Openoffice niet standaard in Xbuntu geinstalleerd ??

Is dit normaal ?
Ik heb nooit gewerkt in xbuntu duszzz.

@Willem_D
Beste manier om programma's te installeren is in Synaptic of de normale installer/verwijderaar.

In synaptic in de zoekfunctie Openoffice gooien , aanvinken en laten installeren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline panzervos

  • Lid
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/04, 22:22:36 »
@Gandyman
Xubuntu wordt vaak gebruik op pc's met lichtere hardware. OpenOffice.org is een redelijk zwaar Officepakket. Hiervoor in de plaats is voor tekstverwerken Abiword geinstalleerd en voor spreadsheets Gnumeric.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/04, 22:26:18 »
Citaat van: panzervos
@Gandyman
Xubuntu wordt vaak gebruik op pc's met lichtere hardware. OpenOffice.org is een redelijk zwaar Officepakket. Hiervoor in de plaats is voor tekstverwerken Abiword geinstalleerd en voor spreadsheets Gnumeric.
Juist. Open Office in een lichtgewicht distro installeren, is hetzelfde als een Mercedes E-klasse chassis op een Suzuki Alto onderstel zetten....   Met veel kunst en vliegwerk lukt het wel, maar je komt voor geen meter vooruit.     :-)

Offline Willem_D

  • Lid
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/04, 23:26:27 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: panzervos
@Gandyman
Xubuntu wordt vaak gebruik op pc's met lichtere hardware. OpenOffice.org is een redelijk zwaar Officepakket. Hiervoor in de plaats is voor tekstverwerken Abiword geinstalleerd en voor spreadsheets Gnumeric.
Juist. Open Office in een lichtgewicht distro installeren, is hetzelfde als een Mercedes E-klasse chassis op een Suzuki Alto onderstel zetten....   Met veel kunst en vliegwerk lukt het wel, maar je komt voor geen meter vooruit.     :-)
Het gaat bij mij om een Celeron 400 MHz met 288MB RAM. Ik heb hierop onder XP redelijk kunnen werken met Microsoft-Word. Is de Open-Office tekstverwerker dan zwaarder dan MS-Word?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/04, 23:30:47 »
Citaat van: Gijsbert
Willem_D, ter info, met i386 wordt een IBM-compatibele PC met intel 80386 processor bedoeld.
Dus niet de processor snelheid van 400 MHz.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Weet ik: ik heb hier een Celeron Mendocino (van de Pentium II generatie). Dit is toch een
i586?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/04, 23:40:20 »
Citaat van: Gandyman
Wederom geen antwoord op je vraag, maar ik ben een beetje nieuwsgierig ?

Waarom word Openoffice niet standaard in Xbuntu geinstalleerd ??

Is dit normaal ?
Ik heb nooit gewerkt in xbuntu duszzz.

@Willem_D
Beste manier om programma's te installeren is in Synaptic of de normale installer/verwijderaar.

In synaptic in de zoekfunctie Openoffice gooien , aanvinken en laten installeren.
De i386-foutmelding krijg ik bij de normale installer/verwijderaar.
Bij synaptic is Open Office niet beschikbaar. Het pakket zal inderdaad te zwaar zijn.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/04, 23:45:30 »
Wellicht kan ik een work-around methode gebruiken om de Open-Office tekstverwerker te installeren en eens uit te proberen. Weet iemand een link waar zo'n methode beschreven staat?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/05, 00:03:53 »
Het probleem is niet dat je processor niet sterk genoeg is, maar dat je OpenOffice niet kunt installeren binnen het besturingssysteem Xubuntu.
Met die specificaties kun je (volgens mij) Ubuntu 7.10 installeren (al zal dat wel via de Alternate-CD moeten gaan).  Beste optie, en dat is hier al gezegd, is wel om daar gewoon wat RAM-geheugen bij te steken...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/05, 00:09:12 »
Citaat van: Willem_D
Citaat van: Gijsbert
Willem_D, ter info, met i386 wordt een IBM-compatibele PC met intel 80386 processor bedoeld.
Dus niet de processor snelheid van 400 MHz.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Weet ik: ik heb hier een Celeron Mendocino (van de Pentium II generatie). Dit is toch een
i586?
Inderdaad.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mcgyver

  • Lid
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/05, 08:55:47 »
Ik denk dat er elders iets mis is . Ik heb op een mindere pc met Xubuntu (192 MB) wel openoffice geinstalleerd. Was wel 1,5 jaar geleden. Ik weet niet eens meer of Xubuntu met Synaptic werkt (dacht van niet). Je moet wel een bron toevoegen in je sources.list dacht ik.

programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/05, 09:13:29 »
Citaat van: Willem_D
Citaat van: pjotr123
Citaat van: panzervos
@Gandyman
Xubuntu wordt vaak gebruik op pc's met lichtere hardware. OpenOffice.org is een redelijk zwaar Officepakket. Hiervoor in de plaats is voor tekstverwerken Abiword geinstalleerd en voor spreadsheets Gnumeric.
Juist. Open Office in een lichtgewicht distro installeren, is hetzelfde als een Mercedes E-klasse chassis op een Suzuki Alto onderstel zetten....   Met veel kunst en vliegwerk lukt het wel, maar je komt voor geen meter vooruit.     :-)
Het gaat bij mij om een Celeron 400 MHz met 288MB RAM. Ik heb hierop onder XP redelijk kunnen werken met Microsoft-Word. Is de Open-Office tekstverwerker dan zwaarder dan MS-Word?
400 mhz cpu en 288 mb ram : redelijk onder xp ?? Hangt er natuurlijk vanaf wat je redelijk noemt; Lijkt mij nogal zwak hiervoor ;)
Ik heb hier een 350 mhz met 325 mb ram waarop xubuntu 7.04 staat. Wel installeren met de alternate cd . En idd in xubuntu word abiworld standaard geïnstalleerd, een lichtere versie tekstverwerker. Werkt prima ! Probeer een nieuwe install maar dan wel met de alternate cd ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Willem_D

  • Lid
programma's installeren lukt niet (cpu-type wordt verkeerd uitgelezen)
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/17, 22:56:19 »
Citaat van: Prosper
Het probleem is niet dat je processor niet sterk genoeg is, maar dat je OpenOffice niet kunt installeren binnen het besturingssysteem Xubuntu.
Met die specificaties kun je (volgens mij) Ubuntu 7.10 installeren (al zal dat wel via de Alternate-CD moeten gaan).  Beste optie, en dat is hier al gezegd, is wel om daar gewoon wat RAM-geheugen bij te steken...
Dank, ik heb je advies opgevolgd. Ik heb nu een kleine 400MB aan RAM.
Ubuntu 7.10 is geInstalleerd, en het werkt best lekker. Ook de tekstverwerker van Open Office werkt voor mij acceptabel. Ik heb momenteel geen behoefte om terug te keren naar Xubuntu.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille