Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De hedendaagse consument  (gelezen 607 keer)

swake

  • Gast
De hedendaagse consument
« Gepost op: 2017/03/28, 12:03:25 »
Omdat ik niet graag van het onderwerp in dit topic wil afwijken start ik maar een nieuw .
Een paar weken geleden toonde mij een jonge man zijn gloednieuwe smartphone waarop Android als OS was geïnstalleerd . Hij zou me eens tonen wat hij met zijn gloednieuw toestel allemaal kon . Ik denk dat hij mij een half uur beziggehouden heeft want hij wilde echt alles tonen aan mij. Toen hij gedaan had met demonstreren lachte hij zowat met mij . Dat is wat anders hé dan dat antiek GSM toestelletje dat jij nog gebruikt . En ja ik ben daar niet verlegen om dat ik geen smartphone bezit en nog een klassieke GSM gebruik .
Mag ik je toestel eens zien vroeg ik hem . Jaja maar niet laten vallen hé . Wil ik je eens laten zien wat ik met je toestel kan en hij begon te lachen met mij . Telefoneren zeker want dat heb ik je niet getoond kreeg ik als antwoord . Nee nee nog iets anders en een half minuutje met zijn smartphone beziggeweest en ik gaf hem zijn toestel terug . AUB zei ik, nu moet je eens zien wat ik met je smartphone kan en hij wou dit toch eens zien wat ik kon . Euuuuhhhh , ik kan mijn smartphone niet meer gebruiken zei hij en nu vraagt hij mij . Ik antwoorrdde hem , je  kan je toestel wel nog gebruiken ik heb hem gewoon beveiligd en vergrendelt zodat als iemand je smartphone eens in handen krijgt er geen misbruik kan van maken . Ha en hoe heb je dat dan gedaan kreeg ik te horen . Zo zie je maar , ze weten alles van de nieuwste technologische snufjes maar hun toestel degelijk beveiligen daar kennen ze niets van .

Re: De hedendaagse consument
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/29, 09:17:41 »
Dat zal zeker geen alleenstaand geval zijn...

De meesten beseffen en geloven pas dat beveiliging nodig is/was, als het al te laat is.

Dat komt misschien door de andere mentaliteit die de huidige generatie heeft t.o.v. ons, de oudere generatie.
Wij beveiligen ons omdat we weten wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
Zij beveiligen niet omdat ze denken: 'de kans is klein, het zal wel overroepen zijn'
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)