Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: skencil installeren  (gelezen 238 keer)

Offline gerben3

  • Lid
skencil installeren
« Gepost op: 2015/12/07, 22:22:50 »
Ik wil een vector teken programma installeren als alternatief voor Illustrator.   Skencil zou een goed alternatief zijn.   Ik zie het niet in de spftware lijst staan.   Iemand een idee hoe ik dit kan installeren. 

Offline vanadium

  • Lid
Re: skencil installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/08, 16:32:43 »
Laatste release notes: Skencil 0.6.17 (June 19th, 2005). Ik denk dat je toch beter eens Inkscape probeert, te installeren via het Ubuntu softwarecentrum.

Offline gerben3

  • Lid
Re: skencil installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/08, 16:34:32 »
Ja dat ga ik eerst maar eens proberen.   Dat lijkt mij inderdaad makkelijker. 

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: skencil installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/08, 17:32:51 »
Hoi Gerben,

Inkscape is beslist de moeite van het proberen! De professionele programma's van Adobe bundelen heel veel mogelijkheden in één pakket plus een geweldige interactie tussen de verschillende onderdelen. Daar staat natuurlijk ook een prijs tegenover.

Maar in de mogelijkheden van de opensource software zit voldoende voor iedereen die niet de hoogste eisen stelt. Ik mag zelf erg graag creatief bezig zijn. Mijn favoriete set programma's bevat, naast Inkscape, Scribus en GIMP. Dat is een heerlijk drietal!

Succes!

groet,

Just

PS:

Voorbeeld van wat je in Illustrator zou doen, maar dit is met GIMP en Scribus gedaan. Had ik graag een mooie dropshadow gewild, dan had ik Inkscape benut.

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021