Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] belastingsoftware opent niet goed  (gelezen 1474 keer)

perro30

  • Gast
[Opgelost] belastingsoftware opent niet goed
« Gepost op: 2011/09/21, 10:04:13 »
Ik heb goede belastingsoftware gedownload, voor linux, heb ia32libs, in mijn Ubuntu 11.04.
Maar het zgn. bin-bestand weigert te openen, d.w.z. het opent wel, maar met AptURL, heb het ook bij een ander bestand geprobeerd, maar ook die opent met AptURL, hier gaat dus iets fout. Hoe kan die programma's wel openen, waarschijnlijk iets met "Openen met" maar met welk programma dan, zodat deze software normaal opstart zoals die moet zijn?

Hoor het graag.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/03, 10:27:02 door perro30 »

Re: belastingsoftware opent niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/21, 11:46:54 »
Beste Perro,

Zoek naar Leo Cardinaals weblog.

Hij heeft veel info van de belastingprogramma's

Spidey-westland
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

perro30

  • Gast
Re: belastingsoftware opent niet goed
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/23, 14:42:07 »
Ik heb nu bijv. het bestand hz2011ux en hz2011d in de bin-map.
Zo heb ik in een andere map een aantal andere zaken (niet die van de Belastingdienst), ook opstart-programma's, die staan bij Openen Met met 'sh' maar dit werkt niet, ook dus niet voor de hz2011ux en hz2011d, de programma's worden niet geopend.
Hoe kunnen ze dan geopend worden, heb dat niet bij Leo's weblog gevonden, en de Windows-versie (via Wine) werkt gewoon niet lekker.

Hoor het graag.

Re: belastingsoftware opent niet goed
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/23, 14:46:48 »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

perro30

  • Gast
Re: belastingsoftware opent niet goed
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/23, 15:29:52 »
Dit helpt allemaal niet, en ik heb Ubuntu 11.04 en in Systeem -> Voorkeuren -> Uiterlijk -> Visuele effecten: geen. is er geen Visuele Effecten aanwezig.
Dus het probleem is er nog steeds, ik vermoed gewoon dat die 'sh' niet goed, hoe kan ik dan zoiets openen, toch met Openen met en dan iets zelf ingeven, waarmee het kan worden geopend?


Re: belastingsoftware opent niet goed
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/23, 17:47:12 »
Dit helpt allemaal niet, en ik heb Ubuntu 11.04 en in Systeem -> Voorkeuren -> Uiterlijk -> Visuele effecten: geen. is er geen Visuele Effecten aanwezig.
Dus het probleem is er nog steeds, ik vermoed gewoon dat die 'sh' niet goed, hoe kan ik dan zoiets openen, toch met Openen met en dan iets zelf ingeven, waarmee het kan worden geopend?



Zo ziet mijn opdrachtregel in de starter eruit: /home/maasnet/ib2010/bin/ib2010ux

Je  moet bij dat  bestandje (IB2010UX) wel een vinkje zetten bij "Uitvoeren van bestand toestaan".
Dat doe je door met de rechtermuisknop op het bestandje te klippen en dan kiezen voor eigenschappen, 3e tabblad.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

perro30

  • Gast
Re: belastingsoftware opent niet goed
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/24, 09:24:55 »
Aha, daar zat het probleem, maar nu is het opgelost, hartelijk bedankt.

Re: belastingsoftware opent niet goed
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/24, 19:50:41 »
Aha, daar zat het probleem, maar nu is het opgelost, hartelijk bedankt.

Graag gedaan en doe gelijk dit nog even:

http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"