Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OS op CD of DVD , rest op partities  (gelezen 872 keer)

kosty

  • Gast
OS op CD of DVD , rest op partities
« Gepost op: 2006/09/03, 11:27:37 »
Hallo UBUNTU forum members !

Ik hoorde dat er iets bestond als het volgende :
een programma (voor bijvoorbeeld windows XP) kan een CD maken mt een core van een windows systeem - en kan zo de files op een schijf gebruiken, waar ook de settings worden opgeslagen.

Nu hoorde ik onlangs dat dit ook kan voor linux, mijn vraag, hoe ? met welk proggie (want ubuntu installatie loopt vast).

MVG
Kosty

Zou er anders geen mogelijkheid zijn om de livecd te faken, zodat hij de kernel start, maar de settings opslaat op een ext3 partitie, en swap op een linux swap partitie ?

Ik sta open voor ideeen, want ik wil ERG graag linux (ubntu, kubuntu, SuSe, makt eigelijk niet uit)
Ik heb DVD'tje en CD'tje om mee te prutsen, alleen heb ik een limiet aan bandbreedte :p
Dusja, wie kan helpen doet maaar

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
OS op CD of DVD , rest op partities
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/03, 11:34:58 »
De gewone cd van Ubuntu is ook een zogenaamde live-cd. Je kan settings opslaan op bv. een usb. Daarvoor is veel te vinden in Google. Het vastlopen van de installatie is meestal door een slecht cd...

kosty

  • Gast
OS op CD of DVD , rest op partities
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/03, 11:47:43 »
Citaat van: zappa
De gewone cd van Ubuntu is ook een zogenaamde live-cd. Je kan settings opslaan op bv. een usb. Daarvoor is veel te vinden in Google. Het vastlopen van de installatie is meestal door een slecht cd...
Ik zoek geen live cd,
Ik zoek een proggie waarmee ik de linux kernel kan wegscrijven, en dan booten, zonder telkens settings in te moeten typen (EN VOORAL DAT UBUNTU GEEN VIRTUAL SYSTEEM MOUNT)

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
OS op CD of DVD , rest op partities
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/03, 12:02:45 »
Een kernel bevat geen sttings hoor... Misschien zoek je gewoon iets minimalistisch? Probeer dan Damn Small Linux.

kosty

  • Gast
OS op CD of DVD , rest op partities
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/03, 12:12:57 »
Citaat van: zappa
Een kernel bevat geen sttings hoor... Misschien zoek je gewoon iets minimalistisch? Probeer dan Damn Small Linux.
Nee, ik zoek iets dat ik de UBNTU os kan wegschrijvn,booooten, en de settings kan opslaan op de HDD...

budster

  • Gast
OS op CD of DVD , rest op partities
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/03, 12:56:26 »
Probeer gewoon anders de alternate install, want als ik het goed begrijp wil jij gewoon ubuntu draaien.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
OS op CD of DVD , rest op partities
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/03, 13:16:19 »
Wil je Ubuntu op een USB-stick plaatsen? Kijk dan eerst eens in je bios of je die mogenlijkheid hebt.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"