Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Midi-keyboard compser reageerd niet  (gelezen 2952 keer)

Offline kaeye

  • Lid
Midi-keyboard compser reageerd niet
« Gepost op: 2011/06/24, 02:12:31 »
Ik heb een quikshot, midi-compser(advansed midicontroller), staat erop. Hij komt uit Amerika en is wel al een jaartje of 30 oud. Link(http://www.quickshot.com/midi_keyboards/composer.html). Hij heeft een (5pin)midi-out uitgang, een (15pin)joystick uitgang en een (15pin)soundcard-uitgang. Naast de laatstgenoemde uitgans zit een knopje die op int of ext kan. Ik heb hem aangesloten op mijn pc via de soundcarduitgang en de keyboard ontvangt stroom. Dat kunje zien doordat het leddisplaytje licht geeft en het cijfer een aangeeft.
Nu heb ik hem aangesloten op de gameportaansluiting op de pc. Mijn pc (draait op ubuntu11.04) heeft de audiokaart geinstalleerd met Cmedia PCI. Zo geeft de alsamixer aan. Als ik via de terminal kijk of het systeem de gameport herkend dan zegt de terminal dat hij bestaat.
Echter als ik via bijvoorbeeld hexter of qtracor of een dergelijk programma een geluid uit het keyboard te halen lukt dit niet. En het lukt ook niet om via qctrl een connectie te maken tussen Cmedia als input en Hexotr of iets dergelijks als output.
Wie kan mij hiermee helpen? Ik werk nog niet zo lang met Ubuntu en dit is een probleem waar ik me al dagen op stukbijt.
Mvg Kaeye

Offline soppel

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/24, 09:23:01 »
helaas ik heb niet 'de' oplossing voor je, maar:

Wat bedoel je met 'keyboard ontvangt stroom'

Ik heb hier ook ergens een quikshot composer staan.
De beschrijving die je geeft van de aansluitingen kloppen aardig met wat ik mij herinner, ik heb hem al een tijd niet gebruikt, maar één ding weet ik zeker:
Toen ik hem gebruikte had ik er een aparte voeding bij nodig.

PAS OP!! als je een voeding aansluit, let even op de polarisatie van de aansluiting, volgens mij is het pinnetje de - en de rand de +.
Er staat naast de connector tekentje daarvan.

Als ik 't weekend tijd heb zal ik de mijne eens opsnorren en proberen.


Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline kaeye

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/24, 19:47:13 »
Hey, dit is niet waar. Er hoeft geen extra voeding bij. Dat hoeft niet omdat hij via de soundcard(in het keyboard) is aangesloten. Daar is geen stroom voor nodig. Maar ik hoor graag verder van je hoe of wat..

Offline kaeye

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/24, 20:06:42 »
En dat zie ik dus, omdat het ledschermpje werkt. Als er geen stroom is geen ledlampje lijkt mij. En op de verpakking staat hetzelfde.

Offline soppel

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/24, 20:47:29 »
Hey, dit is niet waar. ..

Voor de mijne is het wel waar XD

Misschien voor de mijne ook niet, ik heb er altijd een voeding aan gehad,
de mijne is overigens van 1999 of 2000, dus nog lang geen 30 jaar.
Ik heb een type gevonden: L8MQS836
En een batterijvak. Wist ik niet eens dat dat er op zat, maar goed, is ook niet belangrijk. 
Die kast was snel gevonden, of ik passende snoeren ga vinden is een groter vraagstuk. ( ik heb ellendig veel in verhuisdozen zitten :( )


Intussen wel dit gevonden:
http://web.me.com/video_holiday/Videohobby/soundfonts.html

onderdaan in het artikel heeft die man ook geen geluid met zijn quickshot, en lost dat op. Heb je daar wat aan????





Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline kaeye

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/25, 01:09:39 »
Ik probeer het even uit. Mijn type is: L8MQS836 trouwens. En het instellen lukt nu ook. Heb ook geen handleiding hierbij.. lekker handig.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/25, 01:16:20 door kaeye »

Offline kaeye

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/25, 01:37:50 »
Hey,
zo'n usb-interface kost wel weer rond de 25 euro, en ik heb die geluidskaart toch al gekocht..
Ik sluit hem dus niet aan via de midi-uit, maar via de soundcard-uit(dit is een 15 pin gameportuitgang). Hierbij kan ik nog een knopje verchuiven van external or internal. Ik denk dat dat staat voor de geluidsinterface. OF hij die moet laden of dat dat in de computer gebeurd..

Offline soppel

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/25, 10:17:57 »

Ja, klopt je kan 'm via de gameport aansluiten of MIDI.
Ik heb de gameport nooit gebruikt.


Maar we hebben in ieder geval hetzelfde typrnummer.

wordt vervolgd....
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline kaeye

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/27, 18:04:26 »
Maar word het nou aangeraden om toch het liefst via een midi interface te werken en niet via de joystickingang?

Offline soppel

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/27, 18:55:21 »
Niet dat ik weet.
Ik ben op zoek naar mijn gebruiksaanwijzing. Ik meen dat het maar een klein boekje was.
Misschien kan ik wat belangrijke pagina's scannen dan  ;)

Ik doe mijn best, maar ik heb het op 't moment echt druk >:(
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline kaeye

  • Lid
Re: Midi-keyboard compser reageerd niet
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/28, 02:48:41 »
Doe rustig aan. Dan zet ik mijn keyboardje nog maar ff aan de kant