Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird 3  (gelezen 26827 keer)

Thunderbird 3
« Gepost op: 2008/05/12, 20:38:21 »
heeft er al iemand ervaring mee
wat is er beter/slecher dan 2.0.**
waar kan ik een .deb bestand vinden

info : http://wiki.mozilla.org/Thunderbird:Thunderbird3
« Laatst bewerkt op: 2009/03/27, 13:33:28 door Vistaus »

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
thunderbird 3
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/12, 21:08:37 »
Citaat
Thunderbird 3 is still in early planning stages. This page represents draft thinking about what such a release could be like. It is very much subject to change.
Ik vrees dat er nog geen beta van bestaat :)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Speedboy

  • Gast
thunderbird 3
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/12, 22:57:04 »
Citaat van: bartek
Citaat
Thunderbird 3 is still in early planning stages. This page represents draft thinking about what such a release could be like. It is very much subject to change.
Ik vrees dat er nog geen beta van bestaat :)
Maar wel een prima werkende alfa. :P Die veel stabieler is dan de naam alfa doet vermoeden.  Ik gebruik de 3.0 versie nu al een maand of 3-4 en ik ben tot nu toe nog maar 2 problemen tegengekomen en dat is de update functie die thunderbird na een update niet meer laat opstarten als je lightning gebruikt (oplossing is gewoon de update functie afzetten) en een bepaalde versie stuurde geen mails (die bug was gelukkig de dag erna al opgelost).  De grootste voordelen zitten in lightning die nu veel mooier geintegreerd zit in thunderbird, betere IMAP-support en een beter adresboek.  Maar het is natuurlijk wel allemaal nog alfa-materiaal dat natuurlijk altijd kan crashen, ook al ben ik nog geen enkele crash tegengekomen in die 3-4 maanden dat ik het gebruik en op die 2 eerder vermelde bugjes ook geen enkel probleem gehad.

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/nightly/latest-trunk/

Hier kan je de laatste versie afhalen, gewoon de tar.br2 versie afhalen, uitpakken en je kan het onmiddelijk gebruiken zonder te installeren.  Maarja voor de zoveelste keer het is een ALFA, u bent gewaarschuwd. :P

thunderbird 3
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/13, 18:06:42 »
Citaat van: Speedboy
Citaat van: bartek
Citaat
Thunderbird 3 is still in early planning stages. This page represents draft thinking about what such a release could be like. It is very much subject to change.
Ik vrees dat er nog geen beta van bestaat :)
Maar wel een prima werkende alfa. :P Die veel stabieler is dan de naam alfa doet vermoeden.  Ik gebruik de 3.0 versie nu al een maand of 3-4 en ik ben tot nu toe nog maar 2 problemen tegengekomen en dat is de update functie die thunderbird na een update niet meer laat opstarten als je lightning gebruikt (oplossing is gewoon de update functie afzetten) en een bepaalde versie stuurde geen mails (die bug was gelukkig de dag erna al opgelost).  De grootste voordelen zitten in lightning die nu veel mooier geintegreerd zit in thunderbird, betere IMAP-support en een beter adresboek.  Maar het is natuurlijk wel allemaal nog alfa-materiaal dat natuurlijk altijd kan crashen, ook al ben ik nog geen enkele crash tegengekomen in die 3-4 maanden dat ik het gebruik en op die 2 eerder vermelde bugjes ook geen enkel probleem gehad.

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/nightly/latest-trunk/

Hier kan je de laatste versie afhalen, gewoon de tar.br2 versie afhalen, uitpakken en je kan het onmiddelijk gebruiken zonder te installeren.  Maarja voor de zoveelste keer het is een ALFA, u bent gewaarschuwd. :P
bij mij wil dat niet lukken ze (heb ze uitgepakt in mijn gebruikersmap en op thunderbrid-bin ofzoiets geklikt maar werken doet het niet ..)

Speedboy

  • Gast
thunderbird 3
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/13, 18:14:04 »
Je moet Thunderbird openen en niet de bin versie.  Ik maak altijd een icoontje op mijn bovenbalk naar dat bestand, maar gewoon dubbelklikken en uitvoeren moet ook werken.

thunderbird 3
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/17, 19:19:51 »
idd ..had me vergist ... zoveel lijk er mij nog niet verandert buiten dat je al direct een gmail adres kan instellen en het menu van voorkeuren is aangepast ...

Speedboy

  • Gast
thunderbird 3
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/17, 21:34:45 »
Citaat van: verhelsttje
idd ..had me vergist ... zoveel lijk er mij nog niet verandert buiten dat je al direct een gmail adres kan instellen en het menu van voorkeuren is aangepast ...
De grootste veranderingen zitten onder de motorkap en als je lightning gebruikt.

Offline ubby

  • Lid
thunderbird 3
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/19, 12:08:32 »
Hier is de alfa versie wat makkelijker te downloaden:
http://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/early_releases/

thunderbird 3
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/28, 22:00:57 »
sinds de nieuwe update staan berichten er volgens periode's (ik vind dit niet handig ...)
weet iemand hoe je dat uitzet
« Laatst bewerkt op: 2009/12/09, 17:30:26 door verhelsttje »

thunderbird 3
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/29, 14:46:14 »
Citaat van: verhelsttje
sinds de nieuwe update staan berichten er volgens periode's (ik vind dit niet handig ...)
weet iemand hoe je dat uitzet
Bij jouw staat er In de menubalk "View -> Sort By -> Grouped By Sort" aangevinkt ;)

Vink een van de onderstaande aan om het beschreven effect uit te zetten:
Menubalk: "View -> Sort By -> Threaded"
Menubalk: "View -> Sort by -> Unthreaded"
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

thunderbird 3
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/29, 15:11:29 »
Voor de mensen die achter de lighting-extentie zoeken voor Thunderbird 3:
Laatste versies zijn beschikbaar via deze link. Of je kan ook gaan voor de directe link.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

thunderbird 3
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/29, 15:14:55 »
Is er een datum al bekend? Want ze zijn nu bij firefox 3 al bezig met het aankondigen etc.

Maar als Thunderbird 3 nog in de alfa versie is dan moet er nog een beta komen en de rc(s) hoop dat het dit jaar nog wordt als ze dat voor de ubuntu 8.10 doen zal het helemaal een feest zijn aangezien 8.10 dan met firefox 3.0 + thunderbird 3.0 en hoop openoffice 3.0 zal komen helemaal een BOOST voor de opensouce community. en vergeet niet wine 1.0 final :P

Speedboy

  • Gast
thunderbird 3
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/29, 16:57:57 »
Citaat van: ShadowDragon
Citaat van: verhelsttje
sinds de nieuwe update staan berichten er volgens periode's (ik vind dit niet handig ...)
weet iemand hoe je dat uitzet
Bij jouw staat er In de menubalk "View -> Sort By -> Grouped By Sort" aangevinkt ;)

Vink een van de onderstaande aan om het beschreven effect uit te zetten:
Menubalk: "View -> Sort By -> Threaded"
Menubalk: "View -> Sort by -> Unthreaded"
Bedankt voor de oplossing, dat irriteerde mij verschrikkelijk. :P

thunderbird 3
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/29, 18:50:59 »
Citaat van: ShadowDragon
Citaat van: verhelsttje
sinds de nieuwe update staan berichten er volgens periode's (ik vind dit niet handig ...)
weet iemand hoe je dat uitzet
Bij jouw staat er In de menubalk "View -> Sort By -> Grouped By Sort" aangevinkt ;)

Vink een van de onderstaande aan om het beschreven effect uit te zetten:
Menubalk: "View -> Sort By -> Threaded"
Menubalk: "View -> Sort by -> Unthreaded"
a ok , dacht mss een nieuwe functie , nog niet dus ...

thunderbird 3
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/29, 19:44:03 »
Citaat van: verhelsttje
[...]zoveel lijk er mij nog niet verandert buiten dat je al direct een gmail adres kan instellen
Die gmail optie had je ook al in TB 2.0 ;)
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

thunderbird 3
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/29, 21:31:51 »
@ ShadowDragon

azo , had deze nog nooit gebruikt werk met een plug-in vandaar ...

pff ik zie blijkbaar veranderingen dien er niet zijn ....
lang niet gebruikt vandaar ..

thunderbird 3
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/08, 17:25:49 »


nieuw about venster in thunderbird ... evenalst nieuw startpagina (allee enkel het logo is anders)

thunderbird 3
« Reactie #17 Gepost op: 2008/08/15, 14:04:54 »
Shredder Alpha 2 (a.k.a. Thunderbird 3.0 Alpha 2) is uit sinds 12 augustus: download linkje
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

thunderbird 3
« Reactie #18 Gepost op: 2008/09/13, 15:51:01 »
dacht wel dat er meer veranderingen gingen te zien zijn ... maar eigenlijk steld het mij teleur .... ik denk als gmail eens een leesbevestiging kan terug sturen en er meegeven dat vele mensen er zouden naar overstappen (een van de weinige dingen die ik nog mis bij gmail ..

Offline Mij

  • Lid
thunderbird 3
« Reactie #19 Gepost op: 2008/09/13, 17:37:43 »
Voordeel is wel dat hij straks (door Firefox 3.1) een stuk sneller is en een stuk meer mogelijkheden kan bieden in de toekomst.

thunderbird 3
« Reactie #20 Gepost op: 2008/09/13, 20:04:16 »
Citaat van: doan
Voordeel is wel dat hij straks (door Firefox 3.1) een stuk sneller is en een stuk meer mogelijkheden kan bieden in de toekomst.
door gento (1.9?) bedoel je dan?

momenteel gebruik ik hem enkel voor het ofline opslaan van mijn emails ...

Offline Mij

  • Lid
thunderbird 3
« Reactie #21 Gepost op: 2008/09/13, 21:58:02 »
Citaat van: verhelsttje
Citaat van: doan
Voordeel is wel dat hij straks (door Firefox 3.1) een stuk sneller is en een stuk meer mogelijkheden kan bieden in de toekomst.
door gento (1.9?) bedoel je dan?

momenteel gebruik ik hem enkel voor het ofline opslaan van mijn emails ...
Gecko 1.9.1 heeft een flink versnelde Javascript-afhandeling waardoor het hele programma (Mozilla gebruikt veel Javascript voor zijn producten) sneller wordt. Ook afgeleide producten zoals Miro en Songbird worden sneller.

thunderbird 3
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/20, 18:25:29 »
ondertussen is alfa 3 uit van deze versie , nieuwe verwelkomingstekst ... voor de rest zie ik niet veel nieuws (voor windows is er de mogelijkheid om vanuit de startbalk te zoeken in de berichten ...

Offline ubby

  • Lid
thunderbird 3
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/20, 18:41:36 »
Voor wanneer is versie 3 gepland eigenlijk?

thunderbird 3
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/21, 17:55:16 »
geen enkel idee wanneer hij uitkomt ...