Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sulogin cannot open password database ubuntu  (gelezen 901 keer)

sulogin cannot open password database ubuntu
« Gepost op: 2013/06/15, 14:40:55 »
Beste,

Heb sinds enkele tijd Ubuntu 12.04 draaien naar alle tevredenheid !

maar na een vastloper binnen ubuntu kan ik niet meer inloggen, althans bij het opstarten geeft die direct deze fout.

heb al verschillende dingen geprobeerd maar mocht niet baten, zoals fsck en ook de boot repair binnen ubuntu, aangezien deze ook een link aanmaakt hierbij : http://paste.ubuntu.com/5767678/
( iets met passwd )

een schone installatie is geen optie aangezien er bestanden op staan die ik absoluut niet moet kwijt raken.

tevens al geprobeerd om deze bestanden te redden maar mag niet in de map kijken via de live cd


iemand misschien een TIP ?

Re: sulogin cannot open password database ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/15, 17:20:55 »
Check je harde schijf eens, je bestanden zouden gewoon vanaf je home folder gehaald kunnen worden met een Live CD/USB namelijk.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: sulogin cannot open password database ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/15, 17:25:10 »
Check je harde schijf eens, je bestanden zouden gewoon vanaf je home folder gehaald kunnen worden met een Live CD/USB namelijk.

Dat dacht ik dus ook, maar toegang geweigerd !

Re: sulogin cannot open password database ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/15, 18:05:26 »
met de code : sudo nautilus kan ik wel naar de home --> londemanmp --> maar daar staan dan 2 bestanden..

Access-your-private-data.desktop = untrust launcher
Readme.txt = commando om bovenstaand bestand te openen wat niet werkt dus.

Geen bestanden te zien  >:(
« Laatst bewerkt op: 2013/06/15, 18:07:29 door londemanmp »

Re: sulogin cannot open password database ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/15, 18:08:41 »
Toegang geweigerd tot de schijf of toegang geweigerd tot de home map?
Je hebt trouwens toch niet je home map beveiligd? Wat is er verder in de Readme.txt te vinden?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: sulogin cannot open password database ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/15, 18:22:14 »
Toegang geweigerd tot de schijf of toegang geweigerd tot de home map?
Je hebt trouwens toch niet je home map beveiligd? Wat is er verder in de Readme.txt te vinden?

( dit is de read me file )
THIS DIRECTORY HAS BEEN UNMOUNTED TO PROTECT YOUR DATA.

From the graphical desktop, click on:
 "Access Your Private Data"

or

From the command line, run:
 ecryptfs-mount-private 

Re: sulogin cannot open password database ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2013/06/15, 19:14:03 »
Encrypted dus. De uitleg is ook gegeven dus het proberen waard denk ik :)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: sulogin cannot open password database ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2013/06/16, 16:50:51 »
Encrypted dus. De uitleg is ook gegeven dus het proberen waard denk ik :)

Klopt, en sinds gisteravond wat bestanden kunnen redden maar wel met totaal andere commando's !!

valt mij op bij dit soort crashes dat er weinig response komt van derden, volgens mij snappen de meeste er dus geen bout van !!  ( wel ubuntu willen hebben maar dat is dan ook compleet alles  :-X )

inmiddels mijn laptop vernieuwd met een schone installatie van 12.04 want versie 13 niet echt behoefte aan, ook inmiddels aangesloten op de time capsule die over een vpn verbinding loopt.  ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: sulogin cannot open password database ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2013/06/16, 19:36:46 »
Encrypted dus. De uitleg is ook gegeven dus het proberen waard denk ik :)

Klopt, en sinds gisteravond wat bestanden kunnen redden maar wel met totaal andere commando's !!

valt mij op bij dit soort crashes dat er weinig response komt van derden, volgens mij snappen de meeste er dus geen bout van !!  ( wel ubuntu willen hebben maar dat is dan ook compleet alles  :-X )
Als je het wel snapt kan je dit delen door de Ubuntu-nl wiki te verbeteren en/of aan te vullen: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/VersleuteldePrivateMap
Klik links bovenin op Documentatie