Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [=BUG]Rechts klikken op een starter kan je niets selecteren in de menulijst  (gelezen 517 keer)

Situatie: je neemt een willekeurige starter in de Unity (11.10) werkbalk, je klikt rechts en dan krijg je een klein menu-tje. Eigenaardig genoeg kan je dan niets selecteren of aanklikken. Doe je dat vlak erachter een tweede keer dan lukt dat plots wel ???

Is dit een bug ? Ik heb dat voor met 3 verschillende installaties van 11.10 unity.

Bij toeval ontdekt, en ik dacht eerst misschien eens te peilen of er nog mensen dat voorhebben.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/07, 18:54:57 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline vanadium

  • Lid
Re: Rechts klikken op een starter kan je niets selecteren in de menulijst
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/07, 10:47:12 »
Een bugje, dat er al is van in het begin. Het gebeurt maar nu en dan.
[edit]
Dit bugrapport beschrijft exact wat we ervaren, https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/unity/+bug/846450 maar werd als dubbel gemarkeerd voor een bugrapport, waruit zou blijken dat het fenomeen zich enkel voordoet de eerste keer dat je het rechts-klik menu gebruikt.

https://bugs.launchpad.net/unity/+bug/819721

Probleem werd opgelost, maar is nog niet via de updates bij de gebruikers gebracht.

Nu we er toch zijn: een ander, soortgelijk probeempje is dat het soms ook niet meteen werkt bij het gebruik van de <super> toets om een programma te launchen. Na een eerste start kan ja, na het indrukken van de supertoets, niet typen in het zoekvenstertje.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/07, 10:56:50 door vanadium »

Re: Rechts klikken op een starter kan je niets selecteren in de menulijst
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/07, 11:25:23 »
dus toch ;)

dat 2é probleempje dat je omschrijft heb ik ook; maar ik dacht dat ik iets verkeerds deed.

Dus even afwachten, maar het lijkt me toch niet echt een mega-groot probleem om op te lossen lijkt me. Vreemd.

Bedankt voor de feed-back.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

in Unity 4.24 (ik heb een ppa terug geactiveerd) heb ik wat typische Unity updates gehad, en de zaak is echter wel opgelost !!

Dus als test een reboot gedaan na die updates en vervolgens terug getest, en het werkt nu naar behoren.

Over die ppa zie 'testforum -- unity 4.24 topic ' ; wel goed dat ze er toch aan werken.

Nu is mijn vraag alleen nog: hebben mensen een oplossing met de gewone normale updates gekregen via de manager ? Ik test / gebruik U 11.10 unity

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort