Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BeID werkend krijgen, aanloggen op Belgische belastingsdienst  (gelezen 861 keer)

Twee maand geleden, na de installatie van Xubuntu 12.04, heb ik al van alles geprobeerd om me te identificeren met mijn identiteitskaart. Misschien heb ik toen al één en ander verknoeid. Ondertussen is het dringend , want ik moet mijn btw-aangifte doen.
Wat heb ik nu gedaan:
- via softwarecentrum Belgische eID geïnstalleerd -> mijn kaartlezer kan mijn identiteitskaart lezen (mijn foto wordt niet getoond)
- van de website http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren/linux/: Ubuntu(32) / Debian(32) (DEB, 713.3 Kb)
proberen te installeren (via softwarecentrum)
Dat gaf volgende foutmelding:
De installatie of verwijdering van een softwarepakket is mislukt.
dpkg: considering removing libbeid2 in favour of eid-mw ...
dpkg: yes, will remove libbeid2 in favour of eid-mw.
dpkg: considering removing libbeidlib3 in favour of eid-mw ...
dpkg: no, cannot proceed with removal of libbeidlib3 (--auto-deconfigure will help):
 beidgui depends on libbeidlib3 (>= 3.5.2.dfsg)
  libbeidlib3 is to be removed.
dpkg: regarding .../eid-mw_4.0.4r1253_i386_tcm227-178474-1.deb containing eid-mw:
 eid-mw conflicts with libbeidlib3
  libbeidlib3 (version 3.5.2.dfsg-10ubuntu3) is present and installed.
dpkg: error processing /tmp/eid-mw_4.0.4r1253_i386_tcm227-178474-1.deb (--install):
 conflicting packages - not installing eid-mw

Iemand een idee of ik dit werkend ga krijgen?

Re: BeID werkend krijgen, aanloggen op Belgische belastingsdienst
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/06, 23:20:17 »
Opgelost met hulp van mijn zoon.
Eerst via softwarecentrum de beidgui verwijderd en in synaptic alle paketten verwijderd die te maken hebben met eid.
Dan vanaf de website eid.belguim.be zowel de middleware (gaf nu geen probleem) als de viewer geïnstalleerd.
Tenslotte nog in Firefox de certificaten bewerkt, zoals beschreven op de eid.belguim.be website.
Ik heb ook het toepassingmenu bewerkt: eid kaartlezer aanvinken zodat die in het menu verschijnt.

Offline Nero

  • Lid
Re: BeID werkend krijgen, aanloggen op Belgische belastingsdienst
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/07, 08:27:52 »
Dit wil ik ook wel even melden: vergeet het BeID packet van Ubuntu. Het heeft enkel het eerste jaar gewerkt. Daarna ben ik steeds terug gegaan naar de eid.belgium.be site. Wel regelmatig bijwerken, want de Tax-On-Web site verandert soms ook zonder verwittiging of bericht.

Re: BeID werkend krijgen, aanloggen op Belgische belastingsdienst
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/07, 17:55:22 »
De helpdesk van de overheid was indertijd bijzonder behulpzaam voor mij.
Mijn bevindingen ivm dit onderwerp kun je lezen op : http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/thema%27s-in-11-10-%2864%29-en-gebruik-van-beid-in-11-10-%2864%29/msg774401/#msg774401
mvg,
Den Boete
Don't limit your challenges, challenge your limits.