Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu  (gelezen 1569 keer)

Eledorian

  • Gast
Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Gepost op: 2009/04/02, 20:12:01 »
Na een beetje rond gekeken te hebben op het forum naar soort gelijke topics kwam ik geen oplossing tegen die voor mij werkte (of ik voerde het verkeerd uit) maar goed.

Het probleem is dus dat ik geen internet/netwerk heb onder Ubuntu, bekabeld en draadloos werken onder windows XP goed, onder linux werkt draadloos wel (op school geprobeert) maar bekabeld krijg ik thuis niet aan de gang.

Nu krijg ik volgens Connection Information Active Network Connections wel een IP adres en DNS, maar volgens mijn router is dat IP adres nooit uitgegeven.

De router, of andere IP adressen op mijn netwerk pingen lukt ook niet, en ook websites pingen (google.nl/ubuntu-nl.org/nu.nl) ging niet.

Iemand die mij zou kunnen helpen?

Offline maxio1200

  • Lid
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/02, 20:22:25 »
Hallo daar, kijk hier eens bij punt 21.

http://sites.google.com/site/computertip/


Dag hoor,

Maxio
acer 3690 laptop cerilon 2gb. geheugen 2gb.
10.04

Eledorian

  • Gast
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/02, 20:26:23 »
Hallo daar, kijk hier eens bij punt 21.

http://sites.google.com/site/computertip/


Dag hoor,

Maxio

Had ik al gekeken. En als ik

Citaat
A. Handmatige methode

Open hiervoor in Windows XP een DOS-venstertje:

Start - Programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt

tik in:

ipconfig /release

(let op de spatie tussen ipconfig en /release !)

En druk op Enter.

uitvoer verandert er niks. Nog steeds geen internet/netwerk.

Offline maxio1200

  • Lid
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/02, 20:33:35 »
Had je al geprobeert om je kabel direct met je modem  te verbinden?

acer 3690 laptop cerilon 2gb. geheugen 2gb.
10.04

Eledorian

  • Gast
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/02, 20:37:58 »
Had je al geprobeert om je kabel direct met je modem  te verbinden?



Laptop is direct verbonden met de Router/Modem op het moment. Geen verandering, ik heb wel in ifconfig gekeken en zag dat er geen IP adres werd weergegeven voor eth0, maar als ik rechts klik op het icoontje van "Wired Network Connection" en vraag om connection information geeft het aan dat ik wel een IP adres krijg (wat niet terug te zien is in de uitgegeven leases vanaf de router).

Offline maxio1200

  • Lid
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/02, 20:45:17 »
Ja, maar als het goed is heb je een modem die je hebt gekregen van je provider. En een router die verbonden is met deze.
Toch? Of heb je maar een apparaat? En zo ja, welke dan? en anders,wat voor router heb je?
acer 3690 laptop cerilon 2gb. geheugen 2gb.
10.04

Eledorian

  • Gast
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/02, 20:53:08 »
Ja, maar als het goed is heb je een modem die je hebt gekregen van je provider. En een router die verbonden is met deze.
Toch? Of heb je maar een apparaat? En zo ja, welke dan? en anders,wat voor router heb je?

Het is een ADSL Modem/Router (sorry had ik er bij moeten vermelden).

E-Tech ADSL modem/router type ADRT03.

Offline maxio1200

  • Lid
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/02, 21:07:53 »
Ik heb even voor je gegoogled Want ik weet niets van jouw modem/router af. Er hebben wel veel mensen problemen mee,ook in xp/vista.

Wat veel wordt geopperd, is dat je kunt proberen om de functie "BRIDGE" aan te zetten in je modem/router instellingen.

Groet, Maxio
acer 3690 laptop cerilon 2gb. geheugen 2gb.
10.04

Eledorian

  • Gast
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/02, 21:13:57 »
Ik heb even voor je gegoogled Want ik weet niets van jouw modem/router af. Er hebben wel veel mensen problemen mee,ook in xp/vista.

Wat veel wordt geopperd, is dat je kunt proberen om de functie "BRIDGE" aan te zetten in je modem/router instellingen.

Groet, Maxio


Enige Bridge die ik kan vinden is Bridge Filtering, en dat lijkt me weinig van toepassing te zijn. Heb je misschien een linkje naar waar je dat gevonden hebt? (Tenzij ik het mis heb maar bridge filteren is toch om er voor te zorgen dat je alleen met bepaalde MAC adressen toegang hebt tot de router?)

Offline maxio1200

  • Lid
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/02, 21:21:41 »
alstu;
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15296

Lees het eerste antwoord.

Maar volgens mij heeft de topic opener helemaal geen verbinding. Dus ook niet met xp.

Groet,maxio
acer 3690 laptop cerilon 2gb. geheugen 2gb.
10.04

Eledorian

  • Gast
Re: Geen internet Dualboot XP/Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/02, 21:27:54 »
alstu;
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15296

Lees het eerste antwoord.

Maar volgens mij heeft de topic opener helemaal geen verbinding. Dus ook niet met xp.

Groet,maxio

Topic doorgelezen en nogeens in de settings van de router gekeken maar het lijkt me niet van toepassing. Persoonlijk denk ik dat het probleem bij Ubuntu ligt (ik heb met de andere 2 windows machines + windows laptop wel internet/netwerk, alleen als ik ubuntu boot op de laptop niet).

(Bedankt alvast voor de hulp zover, is sneller dan ik verwacht had!).