Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mint printer laten werken vanaf windows 7 laptop.  (gelezen 1563 keer)

Offline lowieke

  • Lid
mint printer laten werken vanaf windows 7 laptop.
« Gepost op: 2011/09/06, 20:09:41 »
Heb een desktop pc met als OS mint en daaraan gekoppeld een HP printer ,pc aangesloten op cisco router via kabel.Daarnaast een  laptop met als OS windows 7 en ook aangesloten op dezelfde cisco router via kabel.HP printer werkt op desktop pc en als ik op mijn laptop naar netwerk ga zie ik mijn desktop pc en  en bij klikken daarop mijn HP printer,Primo pdf printer en ook nog een paar gedeelde mappen.De gedeelde mappen kan ik openen en er ook op schrijven.Bij dubbelklikken van mijn HPprinter  openen er 2 pop ups eentje met als tekst "Kan geen verbinding met de printer maken" en eentje met Er is geen stuurprogramma aanwezig.Hetzelfde bij aanklikken van Primo pdf printer.Graag advies wat te doen.Is toch wel een minimum vereiste dat ik printen vanaf mijn laptop.

Gelijkaardig probleem bij het benaderen van mijn gedeelde mappen op mijn laptop vanaf mijn desktop pc.
dubbelklik computer op desktop met mint
        klik netwerk
               laptop     desktop       windows netwerk
dubbelklik laptop
              alle gedeelde mappen op mijn laptop verschijnen
dubbelklik op b.v. afbeeldingen melding "kan de locatie niet aankoppelen"

Heb al de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet uit,weet is een beetje vaandelvlucht maar toch graag hulp.
beste groeten
           

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lowieke

  • Lid
Re: mint printer laten werken vanaf windows 7 laptop.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/07, 11:29:34 »
samba is reeds geïnstalleerd maar heb nu op het internet gevonden dat er nog geen driver is voor HP1010 in windows 7,wordt dus moeilijk.
Blijft de vraag "hoe benader ik  mijn gedeelde mappen op mijn laptop?"vanuit mijn desktop met mint
beste groeten en dank voor de moeite.

Re: mint printer laten werken vanaf windows 7 laptop.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/07, 16:09:28 »
dit al geprobeerd met je Windows 7 ? : http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Thanks.aspx?id=150

mogelijk is er een aanpassing voor je printer.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: mint printer laten werken vanaf windows 7 laptop.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/07, 16:51:50 »
samba is reeds geïnstalleerd maar heb nu op het internet gevonden dat er nog geen driver is voor HP1010 in windows 7,wordt dus moeilijk.
Blijft de vraag "hoe benader ik  mijn gedeelde mappen op mijn laptop?"vanuit mijn desktop met mint
beste groeten en dank voor de moeite.
Op deze wijze zou het moeten lukken http://www.7tutorials.com/how-access-windows-7-shared-folders-ubuntu
Helaas kan ik het niet uittesten, ik heb geen computer met Windows7. Mocht het je zo lukken, kan je dat even melden, ik ga nl. beginnen aan een stukje Nederlandse documentatie over Samba installeren met behulp van SWAT. Nu alleen mijn zoon bewegen dat hij Windows 7 installeert i.p.v.
XP.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.