Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik kan Ubuntu niet draaien vanaf CD.  (gelezen 860 keer)

dilasso

  • Gast
Ik kan Ubuntu niet draaien vanaf CD.
« Gepost op: 2007/03/26, 09:03:39 »
Beste lezer,

Ten einde raad richt ik mij tot dit forum. Ik heb versie xxxxx van Ubuntu op CD gerand en probeer die op te starten dor de PC aan te zetten het installatie-balkje beweegt van links naar rechts, na ongeveer één minuut komt het bureaublad in beeld met de pijlaanwijzer, maar dan hangt het systeem en is alleen nog aan te krijgen door de voeding uit en weer aan te zetten. Het vastlopen van de PC komt altijd na het zichtbaar worden van het bureaublad. Het probleem doet zich voor bij de nieuwste en bij de op één na nieuwste versie van Ubuntu. Om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn heb ik de VGA-kaart gewisseld ik werk nu met een Geforce3 Ti 500 kaart, ook het geheugen heb ik vervangen, heb nu 2x 512Mb DDR300 Ram echter zonder resultaat de genoemde problemen bleven. Ik werk met een MSI 865PE Neo3-V kaart met een Intel 4 processor 300Ghz. Windows XP Pro draait probleemloos maar die zou ik graag willen vervangen door Ubuntu, is er iemand onder u die een oplossing weet voor dit probleem, ik zie de reacties graag tegemoet.

Vriendelijke groet,
Dilasso.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Ik kan Ubuntu niet draaien vanaf CD.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/26, 09:27:14 »
Citaat van: dilasso
Beste lezer,

Ten einde raad richt ik mij tot dit forum. Ik heb versie xxxxx van Ubuntu op CD gerand en probeer die op te starten dor de PC aan te zetten het installatie-balkje beweegt van links naar rechts, na ongeveer één minuut komt het bureaublad in beeld met de pijlaanwijzer, maar dan hangt het systeem en is alleen nog aan te krijgen door de voeding uit en weer aan te zetten. Het vastlopen van de PC komt altijd na het zichtbaar worden van het bureaublad. Het probleem doet zich voor bij de nieuwste en bij de op één na nieuwste versie van Ubuntu. Om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn heb ik de VGA-kaart gewisseld ik werk nu met een Geforce3 Ti 500 kaart, ook het geheugen heb ik vervangen, heb nu 2x 512Mb DDR300 Ram echter zonder resultaat de genoemde problemen bleven. Ik werk met een MSI 865PE Neo3-V kaart met een Intel 4 processor 300Ghz. Windows XP Pro draait probleemloos maar die zou ik graag willen vervangen door Ubuntu, is er iemand onder u die een oplossing weet voor dit probleem, ik zie de reacties graag tegemoet.

Vriendelijke groet,
Dilasso.
welke versie gebruikt u?
verder zou ik het eens proberen met de alternate cd. u doorloopt dan
het installatieproces aan de hand van "vragen".
brand de cd op zo laag mogelijke snelheid.

succes.

dilasso

  • Gast
Ik kan Ubuntu niet draaien vanaf CD.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/26, 09:54:17 »
Bedankt leoquant,

Voor je snelle reaktie, ik probeer Ubuntu 6.10 vanaf CD te draaien. Hoe kom ik aan de alternate cd?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Ik kan Ubuntu niet draaien vanaf CD.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/26, 10:00:30 »
Citaat van: dilasso
Bedankt leoquant,

Voor je snelle reaktie, ik probeer Ubuntu 6.10 vanaf CD te draaien. Hoe kom ik aan de alternate cd?
zie: http://www.ubuntu-nl.org/download/
http://nl.releases.ubuntu.com/6.10/

dilasso

  • Gast
Ik kan Ubuntu niet draaien vanaf CD.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/26, 13:47:04 »
Ik heb Ubuntu 6.06 Alternate geïnstalleerd, bij het opstarten moest ik het tijdens de installatie opgegeven wachtwoord intikken, dit ging echter niet want mijn systeem hing weer. Ik ben dus nog niets opgeschoten, het hier boven beschreven probleem bestaat dus nog steeds, heeft er iemand nog een idee?