Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet  (gelezen 960 keer)

Offline plek

  • Lid
in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Gepost op: 2019/05/20, 19:40:51 »
Via het menu, onder Instellingen, keuze Muis en aanraakveld, kan je de snelheid van de muispijl instellen. Maar welke keuze ik ook maak, de snelheid verandert niet. Is hier iets aan te doen en zo ja, hoe doe ik dat?
Alvast dank voor de reacties.

Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/20, 22:03:49 »
Hmm, misschien niet. Heb hetzelfde probleem met een Wacom-tablet, wat ik ook verander aan snelheid of gevoeligheid, er verandert niets.

Offline ajjp

  • Lid
Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #2 Gepost op: 2019/05/20, 22:16:28 »
Misschien wel een Xubuntu-probleempje. Ook hier in Xubuntu 18.04 blijkt die instelling niets te doen.

DarkEra

  • Gast
Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #3 Gepost op: 2019/05/21, 00:40:07 »
Hmm, misschien niet. Heb hetzelfde probleem met een Wacom-tablet, wat ik ook verander aan snelheid of gevoeligheid, er verandert niets.
Is dat met Xubuntu? Probeer Kubuntu eens, ik dacht dat KDE Plasma een Wacom tablet finder progje had en met Wacomtablet zelf kun je verschillende dingen aanpassen: https://userbase.kde.org/Wacomtablet

Eerlijk gezegd vind ik Xfce persoonlijk achteruit gegaan nu ze de overstap naar GTK3  aan het maken zijn en heb ik bij de DE het gevoel dat het steeds meer met losse eindjes bij elkaar gehouden wordt. Zeker met de huidige Xfce 4.13.3 versie wat eigenlijk een ontwikkelaars versie van de DE is. Xfce 4.14 lijkt mij nog steeds na al die jaren ver te zoeken.

Ook met de huidige *buntu 19.04 versie en de Xfce 4.13.3 desktop blijk ik de snelheid niet te kunnen instellen.
Als het zo door gaat komt de switch naar KDE Plasma weer een stukje dichterbij aan deze kant.

DarkEra

  • Gast
Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #4 Gepost op: 2019/05/21, 00:44:20 »
Bug rapport van de 18.04 Beta van destijds. Een bug die bevestigd was maar niet gefixt?: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xfce4-settings/+bug/1758023

Het blijkt al langer te spelen: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xfce4-settings/+bug/1729762
« Laatst bewerkt op: 2019/05/21, 00:46:31 door Maik »

Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #5 Gepost op: 2019/05/21, 11:52:32 »
Lijkt op een bug ja. Maar ik heb net wel iets ontdekt voor m'n (oude) Wacom pen, dat ding blijkt wel degelijk te versnellen. Bij Muis en aanraakveld selecteer ik Wacom Volito pen stylus en dan moet je - oh magie - onder het tabje Tablet de Trackingmodus omzetten van Pen (absoluut) naar Muis (relatief). En voilĂ , heb ik opeens een Ferrarimuis! ;)

Edit. Voor de gewone muis werkt deze aanpassing niet overigens.
« Laatst bewerkt op: 2019/05/21, 11:56:20 door Paul Matthijsse »

Offline plek

  • Lid
Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #6 Gepost op: 2019/05/24, 11:48:16 »
Dank voor jullie reacties. Niets aan te doen dus, maar er zijn ergere dingen in de wereld.  ;)
Iets off topic, maar Maik had het in zijn post over KDE Plasma, daar ga ik eens naar kijken.

Joshua Orbit

  • Gast
Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #7 Gepost op: 2019/05/25, 11:43:51 »
Dank voor jullie reacties. Niets aan te doen dus, maar er zijn ergere dingen in de wereld.  ;)
Iets off topic, maar Maik had het in zijn post over KDE Plasma, daar ga ik eens naar kijken.

Omdat je Xfce gekozen hebt, kan je beter overgaan naar Budgie dan KDE. Waarom ? KDE is buiten de protocollen ivm fondrendering ; maw dat is nog de CRT technologie van vroeger tov de messcherpe fonds die ook Microsoft gebruikt. Professionals vallen daar over en mede daardoor is KDE erg leuk vooral, maar onprofessioneel. Je kan beter Budgie leren dat volgens mij het gevolg is van jaren Xfce ontwikkeling.

Dit als suggestie, je kan natuurlijk kiezen wat je wilt  :P  =D

Bij een laggende muis, keyboard etc moet je eens extra stuurprogramma's laten lopen: soms is er een betere displaydriver in gesloten bron aanwezig die een buggy openbron kan vervangen. Ik zeg niet dat dat het probleem zou zijn, maar ervaring leert me toch daar eerst eens te kijken.
« Laatst bewerkt op: 2019/05/25, 11:46:45 door Joshua Orbit »

DarkEra

  • Gast
Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #8 Gepost op: 2019/05/25, 11:55:25 »
KDE onprofessioneel? Het is de beste desktop die ik ooit heb gezien en is met de jaren nadat KDE 5 is uitgebracht zeer volwassen geworden. Ik weet nog dat KD4 een ramp was maar dat is allang goed gemaakt. Wat we nu hebben is een KDE Plasma desktop die licht is en snel.

Offline peer

  • Lid
Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #9 Gepost op: 2019/05/25, 15:50:55 »
ik ben ook happy met kde.

Joshua Orbit

  • Gast
Re: in Xubuntu 18.04.2 doet aanpassen snelheid muispijl het niet
« Reactie #10 Gepost op: 2019/05/25, 21:31:42 »
Akkoord, ik heb ook me reuze geamuseerd met de KDE van de KDE's : OpenSuse Tumbletweed en tussenversie. Maar zoals gezegd krijg je KDE de deur niet uit, en dat is voor mij meer belangrijk: de eindgebruiker. Persoonlijk vind ik alles een soort van Yet Another Desktop ...... je ziet de bomen door het bos niet meer. Maar KDE is volgens mij een strikt persoonlijke keuze ook al omwille van het wysiwyg protocol dat niet gerespecteerd is.

Keuzes maken is natuurlijk ook bewust zijn van je (eind-) keuzes. In bedrijven vallen vele mensen over het onstabiele van KDE, het te veel keuzes, en de slechte rendering van de fonds; dat laatste was een belofte in 2004 van Suse maar nooit ingevuld door de ontwikkelaars van KDE.

Jammer wel.