Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting  (gelezen 31186 keer)

JoGnet

  • Gast
Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting
« Reactie #25 Gepost op: 2008/09/30, 12:43:22 »
Enigzins 'Off topic' maar wel een reactie op een eerdere uit dit 'draadje'.

Citaat van: Frits1954
...
www.MULTISAETPC.be
...
Mvg Frits1954
Omdat de link niet werkt heb ik even gezocht en de volgende link gevonden: multiseatcomputer.be.
Zie verder bijvoorbeeld 'How to Build a Multi-Seat Ubuntu System' over dit 'concept'.
En in de en.Wikipedia: Multiseat
Verder zoeken in Google, query: multi saet pc .be, multi seat pc .be en multi seat pc. Have fun !

Dit gaat niet over laptops zonder Windows maar vind ik ook zeer boeiend !

Joost - OpenNieuws.nl

Offline spawn

  • Lid
Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting
« Reactie #26 Gepost op: 2008/09/30, 18:47:55 »
Citaat van: ubuntu_demon
www.ahtec.nl (zonder windows mogelijk)
www.mingos.nl (verkoopt een selectie van ahtec laptops die getest zijn met ubuntu)
dell verkoopt ook laptops met Ubuntu maar nog? niet in Nederland. Zie www.dell.com/ubuntu
heb op die site gekeken van http://www.mingos.nl en ik vond daar iets raars als je een laptop aanklikt kun je onderaan kiezen welke cpu ram en hdd enz, daar zit ook de optie zonder ubuntu LTS 8.40 en dat scheelt je dan -50 euro. oftewel wil je hem met dan betaal je dus 50 euro voor ubuntu??? niet zo moeilijk uiteraard dan koop je hem zonder en instaleer je ubuntu achteraf.
maar het is natuurlijk niet zo als het hoort in mijn ogen..

groeten spawn
''the quieter you become, the more you are able to hear''

Offline spawn

  • Lid
Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting
« Reactie #27 Gepost op: 2008/09/30, 19:01:42 »
@arie als je het zo bekijkt inderdaad dan klopt het wel ja,
en iemand heeft natuurlijk altijd de keus om het zelf te doen :)
''the quieter you become, the more you are able to hear''

Offline frits1954

  • Lid
Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting
« Reactie #28 Gepost op: 2008/09/30, 23:19:24 »
Joost schreef
Dit gaat niet over laptops zonder Windows maar vind ik ook zeer boeiend !

Joost - OpenNieuws.nl
Bedankt is ook interessant
Mvg
Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offline spawn

  • Lid
Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting
« Reactie #29 Gepost op: 2008/10/01, 20:59:34 »
Citaat van: arie
Citaat van: spawn
@arie als je het zo bekijkt inderdaad dan klopt het wel ja,
en iemand heeft natuurlijk altijd de keus om het zelf te doen :)
idd kan je hetzelf, of een kennis dan laat je het niet installeren. en dan bespaar je €50. moet je kennis geen dag blijven hangen, want dan ben je het nog kwijt aan drank en eten :)
dure kennis heb jij arie:P
maar het is met 8.40 zo makkelijk te instaleren al  dus pfhoe dat scheelt me weer €50 ;)
''the quieter you become, the more you are able to hear''

Re: Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting
« Reactie #30 Gepost op: 2008/12/29, 10:23:45 »
www.dunnet.nl en www.laptopleader.nl hebben de Acer Aspire One A110-Ab met Linux erop voor ca 200 euro. Voor ca 30 euro heb je een 16 GB SD kaart (zie tweakers pricewatch) waar er zelfs twee van in passen als het goed is. Een vriend van me heeft deze netbook en is er erg blij mee vandaar dat ik er even kort wat over schrijf.

Om er Ubuntu op te installeren en configureren volg je de instructies op https://help.ubuntu.com/community/AspireOne110L Hier kun je ook lezen wat er werkt/niet-werkt.

Wireless werkt nadat je de instructies op de wiki hebt opgevolgd (wpa2 personal ccmp/aes en open getest). Maar de driver (ath9k) is nog niet zo erg volwassen dus waar ik met mijn intel wireless 48-54mbit/s haal haal je met deze netbook 1-11 mbit/s. Ik weet niet hoe stabiel de wireless verbinding is maar hij leek stabiel in de paar uurtjes dat hij wireless getest heeft. Dus als je een snelle wireless verbinding wilt is deze netbook nu nog een afrader maar het lijkt goed genoeg te zijn om rond te surfen op het internet.

De netbook komt met 512 mb ram. Je kunt er 1 GB extra geheugen bijzetten (instructievideo's zijn volgens mij op youtube te vinden) maar je verspeelt hier wel je garantie mee. Dus je kunt dit beter doen nadat je garantie is verlopen (ik geloof 1 jaar).

LET OP het volgende is alleen aan te bevelen voor ervaren gebruikers en kan problemen veroorzaken. Als je dit doet is het op je EIGEN RISICO :

Eventueel kun je de netbook-remix erop zetten door deze ppa toe te voegen aan je repositories : https://edge.launchpad.net/~netbook-remix-team/+archive en alle pakketjes eruit te installeren. Zie voor verdere instructies :
https://launchpad.net/netbook-remix

screenshots van netbook-remix :
http://flickr.com/photos/njpatel/tags/netbookremix/
http://www.canonical.com/projects/ubuntu/nbr

Voor de mensen die out-of-the-box Ubuntu willen op een netbook : www.mingos.nl heeft een netbook met Ubuntu erop voorgeinstalleerd.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/29, 10:26:01 door ubuntu_demon »

Re: Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting
« Reactie #31 Gepost op: 2016/08/29, 15:42:36 »
KNIP is ook een mooie op hier te noemen. Hier heb ik mijn Ubuntu laptop zelf samengesteld en gekocht. Ik had de mogelijkheid om een CPU, GPU, RAM, HDD, SSD, WiFi en Besturingssysteem te kiezen.

Bij KNIP kun je zelf een laptop samenstellen op maat.
KNIP

Ze hebben laptops voor gaming, high-end video/fotobewerking, CAD laptops, zakelijke laptops, ultrabooks, en meer.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/29, 19:02:07 door TopGear »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting
« Reactie #32 Gepost op: 2016/08/29, 16:25:59 »
Reactie op een 8 jaar oud bericht?
Slotje!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Lijstje laptop leveranciers zonder Windows verplichting
« Reactie #33 Gepost op: 2016/08/29, 19:02:28 »
En als toevoeging op mijn collega: Even de reclame voor het bedrijf weggehaald. Wij hebben het niet zo op reclame hier.