Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XMMS geinstallerd en hoe nu verder ?  (gelezen 1386 keer)

Papa Chicco

  • Gast
XMMS geinstallerd en hoe nu verder ?
« Gepost op: 2006/08/15, 20:43:03 »
Hallo ,
Ik heb vanavond XMMS geinstalleerd dit omdat ik las dat daar een MP3 speler in verwerkt zit (Bron : NIRestrictedFormats).
Maar wil dat dan zeggen dat ik er verders niets meer op de pc heof teinstalleren om mij  mp3 cd af te spelen of moet ik nog wat handelingen plegen.
Als ik de cd-rom in de speler stop krijg ik een venster met cd-rom inhoud .
als ik XMMS opstart krijg ik links boven in een klein venster (mediaplayer) maar wat moet ik doen om uiteindelijk muziek te krijgen.

Papa Chicco

budster

  • Gast
XMMS geinstallerd en hoe nu verder ?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/15, 20:58:47 »
heb je ook de mp3 codecs geintalleerd? die zitten namelijk niet standaard in ubutnu. bij Ristrictedformat pagina op de wiki (die je al gevonden had) staat ook hoe je die kan installeren.

Papa Chicco

  • Gast
XMMS geinstallerd en hoe nu verder ?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/15, 21:49:46 »
welke codecs zijn dat  kun je mij even op weg helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Papa Chicco

MartinM

  • Gast
XMMS geinstallerd en hoe nu verder ?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/15, 23:03:13 »
met de onderstaande pakketten erbij heb je een aardig multimedia systeem, zal proberen een stap voor stap handleiding voor je te maken:

*Ga naar Systeem > Beheer > Synaptic Pakketbeheer en vul je supervisor wachtwoord in.
*In het menu Instellingen kies je Pakketbronnen. Door 'bewerken' te kiezen kan je bij Ubuntu 6.06 LTS en Ubuntu 6.06 LTS updates ook universe en multiverse aanzetten.
*Klik op sluiten en daarna in het hoofdmenu op 'Herladen'
* Daarna kan je door middel van de functie 'zoeken' de onderstaande zaken downloaden en installeren:

faad, diverse codecs zoals aac en mp4
ffmpeg, bijna elk bestaand videoformaat
gstreamer0.10-ffmpeg
gstreamer0.10-plugins-base
gstreamer0.10-plugins-good
gstreamer0.10-plugins-ugly
gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse
lame
libxine-extracodecs
libxine-main
sox
mjpegtools

Als je daarnaast dan ook nog eens googlet (het via google op internet zoeken :P ) naar de installatie van de w32codecs, dan kun je ook alle formaten die je op Windows afspeelde gewoon nog eens gebruiken.

Ik hoop je hiermee op weg te hebben geholpen.

Succes, een mede-beginner

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
XMMS geinstallerd en hoe nu verder ?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/15, 23:06:10 »
Gewoon alles doen wat op https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats staat bij jouw Ubuntu versie.
Wal moet je eerst de repositories uitbreiden zoals beschreven op http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic
Wanneer je het niet zeker weet, gewoon alles aanklikken en met b.v. gksudo gedit saven als /etc/apt/sources.list.

Kom je er niet uit, laat het dan even weten.......
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Papa Chicco

  • Gast
XMMS geinstallerd en hoe nu verder ?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/16, 01:50:49 »
Bedankt MartinM voor het werk wat je vericht hebt ik ga alles installeren en dan hoop ik dat het werkt.
Papa Chicco