Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na installatie lubuntu of xubuntu 14.04, kan geen online videos bekijken en meer  (gelezen 5352 keer)

Offline Chris99

  • Lid
Hey allemaal,

In het verleden heb ik regelmatig ubuntu gebruikt op verschillende computers. Nu windows xp is afgelopen, heb ik op mijn windows xp computer xubuntu geprobeerd te installeren, de installatie verliep goed, echter na flash en andere "restricted software" geïnstalleerd te hebben was het niet mogelijk om videos op youtube of andere websites te bekijken. Ook heeft hij er last van met het laden van plaatjes, sommige verschijnen voor de helft, of gewoon helemaal niet. Ik dacht zelf dat het misschien kwam doordat zelfs Xubuntu te zwaar was, dus heb ik nu Lubuntu geïnstalleerd, maar daar zit ik met hetzelfde probleem. Ook, soms bij het scrollen verdwijnt gewoon alle tekst. De specificaties van de computer zijn:
- AMD Athlon XP 3000+
- 160gb harde schijf
- 1gb RAM
- 512kb Cache size
- 2100 MHz

Alvast bedankt voor uw hulp!

Groeten,
Chris

Offline PKing

  • Lid
Welke browser gebruik je, ik dacht dat er een flash probleempje was in Chrome/Chromium.

Maar daar kunnen anderen misschien wat over zeggen.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Je processor is de boosdoener. Flash Player vereist dat je processor SSE2 ondersteunt en de AMD Athlon XP 3000+ ondersteunt geen SSE2.

Offline Chris99

  • Lid
@Pking Ik gebruik firefox, die standaard geïnstalleerd wordt, maar heb ook chromium geprobeerd, helaas het zelfde resultaat.

@Vistaus Weet u misschien hoe het toch verholpen kan worden? Ik bedoel door gebruik te maken van een andere distro misschien? Youtube is voor mij namelijk het belangrijkste waarvoor ik mijn computer gebruik....

Het kan niet verholpen worden. Nogmaals: je processor ondersteunt geen SSE2, terwijl Flash Player dit wel vereist. Het gaat om het ontbreken van een instructieset van je processor, dus een andere distro gaat dat probleem niet oplossen.

Offline PKing

  • Lid
Voor de mensen die er meer verstand van hebben dan ik...is de volgende link een optie?
Voor de OP ga er niet gelijk mee proberen wacht even op wat de kenners er over vertellen, misschien zit ik wel helemaal mis.

http://linux.derkeiler.com/Newsgroups/alt.os.linux/2013-04/msg00178.html
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Voor de mensen die er meer verstand van hebben dan ik...is de volgende link een optie?
Voor de OP ga er niet gelijk mee proberen wacht even op wat de kenners er over vertellen, misschien zit ik wel helemaal mis.

http://linux.derkeiler.com/Newsgroups/alt.os.linux/2013-04/msg00178.html


Er staat dat het alleen werkt met Chrome 19, das wel erg lang geleden. Het werkt niet in Firefox, volgens die link. Dus daar heeft de TS helaas niks aan.

Er is gewoon geen oplossing, anders dan een andere CPU(+evt. moederbord) nemen.

Offline PKing

  • Lid
Voor de OP ik heb nog wel een oude kast staan met eem MB en een AMD 3700+ die het volgens de specs wel zou moeten doen, maar hij is voor de rest kaal, geen geheugen etc.
Wanneer je handig bent zou je daar wat mee kunnen, dan moet je me maar even mailen.....
Je moet hem wel komen halen dan:-)
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline PKing

  • Lid
Die uit jouw link de Pressario heeft volgens mij een Athlon 64 CPU en die ondersteunt het wel zover ik weet.
De PC waar je het over hebt weet ik dus niet.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Tom

  • Lid
@Pking Ik gebruik firefox, die standaard geïnstalleerd wordt, maar heb ook chromium geprobeerd, helaas het zelfde resultaat.

@Vistaus Weet u misschien hoe het toch verholpen kan worden? Ik bedoel door gebruik te maken van een andere distro misschien? Youtube is voor mij namelijk het belangrijkste waarvoor ik mijn computer gebruik....

Probeer deze is: http://www.youtube.com/html5
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

@Pking Ik gebruik firefox, die standaard geïnstalleerd wordt, maar heb ook chromium geprobeerd, helaas het zelfde resultaat.

@Vistaus Weet u misschien hoe het toch verholpen kan worden? Ik bedoel door gebruik te maken van een andere distro misschien? Youtube is voor mij namelijk het belangrijkste waarvoor ik mijn computer gebruik....

Probeer deze is: http://www.youtube.com/html5

YouTube's HTML5-speler is inderdaad een mooi alternatief voor op YouTube :) Nadeel is alleen dat nog niet alle video's in HTML5 beschikbaar zijn.

Het kan niet verholpen worden. Nogmaals: je processor ondersteunt geen SSE2, terwijl Flash Player dit wel vereist. Het gaat om het ontbreken van een instructieset van je processor, dus een andere distro gaat dat probleem niet oplossen.
Nu ik dat zo lees, krijg ik dan met die installatie van de desktop en laptop (zie draadje: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=84283.msg909571#msg909571) dan ook een probleem?
Want die heeft een AMD athlon 2200 MHz

Er zijn uiteraard nog veel meer oude pc's met XP die zo'n soort processor hebben. Die kunnen dus niet veel meer met zo'n ding. De helft zal dus gewoon niet werken.

Alle PC's met een processor die geen SSE2 ondersteunen zijn het haasje w.b.t. Flash Player. Enige min of meer goede oplossing voor YouTube is de link die Tom geeft.

De Compaq R4000 uit jou topic heeft een AMD Athlon 64, die ondersteunt wel SSE2 :)

Offline Chris99

  • Lid
@Pking Ik gebruik firefox, die standaard geïnstalleerd wordt, maar heb ook chromium geprobeerd, helaas het zelfde resultaat.

@Vistaus Weet u misschien hoe het toch verholpen kan worden? Ik bedoel door gebruik te maken van een andere distro misschien? Youtube is voor mij namelijk het belangrijkste waarvoor ik mijn computer gebruik....

Probeer deze is: http://www.youtube.com/html5

Bedankt Tom! Nu kan ik wel videos bekijken op youtube!^^ Ik heb alleen nog wel steeds last met scrollen, dat tekst verdwijnt en dat plaatjes soms totaal niet of voor de helft te zien zijn... Maar youtube was voor mij het belangrijks en da werkt nu!^^

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Je processor is de boosdoener. Flash Player vereist dat je processor SSE2 ondersteunt en de AMD Athlon XP 3000+ ondersteunt geen SSE2.
Weet het niet hoor, maar zou het kunnen dat pepper flash dit probleem niet heeft? Want het lijkt iets specifieks voor adobe flash player te zijn. Het lijkt me iig de moeite waard om te proberen (Chromium + pepper-flash).

Je processor is de boosdoener. Flash Player vereist dat je processor SSE2 ondersteunt en de AMD Athlon XP 3000+ ondersteunt geen SSE2.
Weet het niet hoor, maar zou het kunnen dat pepper flash dit probleem niet heeft? Want het lijkt iets specifieks voor adobe flash player te zijn. Het lijkt me iig de moeite waard om te proberen (Chromium + pepper-flash).

Pepper Flash wordt ook door Adobe gemaakt, dus het lijkt me stug dat ze 11.2 native alleen met SSE2 compileren en Pepper Flash niet... (zeker aangezien Pepper = Flash 12.0/13.0 die sowieso al iets meer van je specs vragen)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Je processor is de boosdoener. Flash Player vereist dat je processor SSE2 ondersteunt en de AMD Athlon XP 3000+ ondersteunt geen SSE2.
Weet het niet hoor, maar zou het kunnen dat pepper flash dit probleem niet heeft? Want het lijkt iets specifieks voor adobe flash player te zijn. Het lijkt me iig de moeite waard om te proberen (Chromium + pepper-flash).

Pepper Flash wordt ook door Adobe gemaakt, dus het lijkt me stug dat ze 11.2 native alleen met SSE2 compileren en Pepper Flash niet... (zeker aangezien Pepper = Flash 12.0/13.0 die sowieso al iets meer van je specs vragen)
Het valt iig uit te proberen toch? Baadt het niet, dan schaadt het niet.....

Hier hetzelfde probleem met flash en nog steeds geen oplossing.
Sinds ik ubuntu 12.04 installeerde kan ik geen filmpjes of video meer kijken.
Toch ondersteunt mijn intel pentium 4 cpu 2.66 Ghz wel sse2.
Weet iemand hoe dat dan zit?

Hier hetzelfde probleem met flash en nog steeds geen oplossing.
Sinds ik ubuntu 12.04 installeerde kan ik geen filmpjes of video meer kijken.
Toch ondersteunt mijn intel pentium 4 cpu 2.66 Ghz wel sse2.
Weet iemand hoe dat dan zit?

Welke webbrowser gebruik je? Als je Chromium gebruikt, moet je Pepper Flash installeren want Chromium ondersteunt Flash Player voor Linux (en voor Windows op Windows) niet meer.

Webbrowser firefox

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installeer Google Chrome eens, die heeft de nieuwste Flash Player aan boord:
http://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/

Installatiebestand gewoon dubbelklikken om te installeren.

Met google chrome werken de filmjes nu wel, dank voor de tip, alleen zijn ze schokkerig.
Beeld staat steeds 1 of 2 seconden stil en gaat dan weer even verder, dan weer stil enz...
Waar ligt dit aan? Te weinig ram = 756? Of???

Offline PKing

  • Lid
Ubuntu met 756mb ram lijkt me net zwaar genoeg, daar zouden volgens mij ook dit soort problemen op kunnen treden?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Je RAM is inderdaad wat aan de lage kant voor Ubuntu (en Flash Player).

Is 1 gb ram wel voldoende voor ubuntu 12.04 en flash player?

Is 1 gb ram wel voldoende voor ubuntu 12.04 en flash player?

1 GB RAM + Xubuntu 14.04 (of 12.04) en Flash Player gaat veel beter werken.