Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

In welke programmeer-taal programmmeer jij het meest?

Shell script
Pyton
Windows taal
Scratch/opengamedesinger
Andere taal.

Auteur Topic: Programmeertaal  (gelezen 1841 keer)

Offline draak08

  • Lid
Programmeertaal
« Gepost op: 2012/07/08, 19:03:53 »
Ik ben benieuwd!

Re: Programmeertaal
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/08, 19:18:13 »
Waar staat HTML?  ^-^

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Programmeertaal
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/08, 19:24:21 »
Sorry hoor, maar een beetje slechte poll is dit.
Wat is Windows taal?
En waarom staan de grote/populaire zoals bijv. C/C++, Java, PHP er niet bij.

Waar staat HTML?  ^-^
HTML is een opmaaktaal, geen programmeertaal. JavaScript daarentegen...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Programmeertaal
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/08, 20:02:57 »
Probeer het eerst eens met C, aangezien je Python nog eens niet kan spellen... :rolleyes:

BTW, sinds wanneer zijn "Windows taal" [sic], Scratch, en OpenGameDesigner/GameMaker programmeertalen? Is dat niet voor kleine kinderen of wannabe's bedoeld? (Leuk trouwens dat Python in hetzelfde lijstje staat... )

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Programmeertaal
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/08, 22:15:24 »
Ik mis Qbasic ...

Re: Programmeertaal
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/09, 09:58:42 »
Ik mis inderdaad een paar grote programmeertalen zoals:
 C/C++/C#/Java//PHP/MySQL/HTML/CSS/Ruby/Visual Basic/Perl/Assembly/Objective C/JavaScript/JQuery <--- Dat zijn volgens mij de grootste.

Ik heb niks te klagen want ik programmeer het meest in Bash, maar ook HTML5, CSS3 en een klein beetje MySQL en PHP.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/09, 10:01:30 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Programmeertaal
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/09, 23:43:57 »
c#, Java, php, mysql, html, css, javascript. :)

Offline draak08

  • Lid
Re: Programmeertaal
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/12, 17:51:21 »
Moderator, delete dit topic maar!

Re: Programmeertaal
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/19, 21:48:21 »
Ik mis inderdaad een paar grote programmeertalen zoals:
 C/C++/C#/Java//PHP/MySQL/HTML/CSS/Ruby/Visual Basic/Perl/Assembly/Objective C/JavaScript/JQuery <--- Dat zijn volgens mij de grootste.

Ik heb niks te klagen want ik programmeer het meest in Bash, maar ook HTML5, CSS3 en een klein beetje MySQL en PHP.

c#, Java, php, mysql, html, css, javascript. :)

Volgensmij hebben jullie niet voldoende boeken gelezen over HTML want dat is namelijk geen programmeertaal maar een opmaaktaal!

Re: Programmeertaal
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/19, 23:27:17 »
Ik mis inderdaad een paar grote programmeertalen zoals:
 C/C++/C#/Java//PHP/MySQL/HTML/CSS/Ruby/Visual Basic/Perl/Assembly/Objective C/JavaScript/JQuery <--- Dat zijn volgens mij de grootste.

Ik heb niks te klagen want ik programmeer het meest in Bash, maar ook HTML5, CSS3 en een klein beetje MySQL en PHP.

c#, Java, php, mysql, html, css, javascript. :)

Volgensmij hebben jullie niet voldoende boeken gelezen over HTML want dat is namelijk geen programmeertaal maar een opmaaktaal!

Volgens mij heb jij het topic niet voldoende gelezen want dat werd in het derde bericht al verbeterd:

...
Waar staat HTML?  ^-^
HTML is een opmaaktaal, geen programmeertaal. JavaScript daarentegen...

Re: Programmeertaal
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/19, 23:50:48 »
Ooit in een ver achter ons liggende tijd, deed ik wat met Fortran. Daarna nog wel iets gedaan met VB, maar ik las eerder dat , dat een kleutertaal is, die tel ik maar niet mee, ook ooit eens Java. Tegenwoordig helemaal geen enkele programmeer taal. De interesse is er niet meer.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Programmeertaal
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/20, 10:07:41 »
Ik heb heel vroeger (zo'n 30 jaar geleden) geprogrammeerd in BASIC, FORTRAN, COBOL, RPG, 6502 en IBM S/360 mainframe assembler en naderhand nog enkele jaren in Turbo Pascal (later Borland Pascal en nog later Borland Delphi). Dat laatste was allemaal onder DOS en later OS/2, onder Windows heb ik nooit geprogrammeerd. Onder OS/2 heb ik ook heel veel scripts in Rexx geprogrammeerd.
En tegenwoordig doe ik wat scripting onder Linux (da's niet echt programmeren vind ik) met bash en ook wel wat PHP en Javascript.

Offline softbart

  • Lid
Re: Programmeertaal
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/20, 23:05:48 »
Ook in de begin jaren tachtig bezig gehouden met BASIC. Later met de Atari GFA-basic, een procedure gerichte programmeertaal.
Dit later voorgezet met PASCAL zowel in DOS/Windows/OS2.
In Linux (v.a. 1997) nauwelijks nog geprogrammeerd, buiten wat scripting.
Ik probeer het wel weer op te pakken, Python en misschien Lazarus.

groet,

Theo