Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubunru One XLS file updaten / uploaden  (gelezen 709 keer)

Offline krommenek

  • Lid
Ubunru One XLS file updaten / uploaden
« Gepost op: 2012/11/01, 11:16:29 »
Hoi,

Vraagje: ik heb Ubuntu One geïnstalleerd op Pc's en een mobile telefoon (HTC HD2  met andriod Gingerbread).

Nu heb ik in de map "Ubuntu One" een xls file gezet. Deze kan ik op de pc's downloaden en editten. Dan wordt deze weer netjes geupload (lees gesynchroniseerd)  en heb ik op alle PC's de laatste versie.

Echter als ik de file edit op mijn mobile telefoon met Kingsoft edit ( Xls,  wordt en pps editor) en ik sla deze op dan wordt deze niet geupload naar Ubuntu One!!

Wie weet raad?

Greetz,

Re: Ubunru One XLS file updaten / uploaden
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/01, 11:20:19 »
Heb je in de instellingen wel aanstaan dat Ubuntu One (Android) wel automatisch bestanden moet uploaden? Want als ik dat aanzet werkt het hier prima (Motorola Razr I met Android 4.0 Ice Cream Sandwich).

Offline krommenek

  • Lid
Re: Ubunru One XLS file updaten / uploaden
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/01, 12:05:54 »
Heb je in de instellingen wel aanstaan dat Ubuntu One (Android) wel automatisch bestanden moet uploaden? Want als ik dat aanzet werkt het hier prima (Motorola Razr I met Android 4.0 Ice Cream Sandwich).

Het rare is het volgende:
Als ik een op een pc iets verander aan fileX dan slaat deze dat op.
Dan ga ik naar de telefoon en start U1 (Ubuntu one). Dan sync ik en dat gaat goed. De net gemaakte edit op de  pc kan ik zien op mijn mobiel.
Als ik nu tik op deze file op mijn mobiel wordt de file in een XLS programmaatje geopend.
Ik voeg wat toe en sla dan deze weer op.
Als ik dan sync, dan is op de pc de verandering niet te zien. Als ik de file weer open op mijn mobiel dan is deze wel degelijk veranderd en dus ook goed opgelsagen.

Het probleem zit hem in dat de dir "Ubuntu One"op mijn mobiel niet juist synct. De edit staat  nl in  /sdcard/U1/Ubuntu One/

Als ik in de settings van de mobiel kijk bij: Auto Uploda settings / Select folders to upload, staan daar 4 directorys. Maar niet die Ubuntu One helaas.
Wel camera, Whatsapp images en download. Maar geen Ubuntu One!!

Hoe kan ik deze dir. toevoegen?

Greetz,