Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alle software opnieuw installeren na verse install van Gutsy ?  (gelezen 975 keer)

Offline Jelle

  • Lid
Hi,

Uiteraard zou ik binnenkort graag overgaan op Gutsy. Zoals hier wordt aanbevolen overweeg ik een verse installatie te doen.

Maar hoe zit dat dan met alle programma's die ik sinds de vorige installatie (Feisty) via Synaptic heb geïnstalleerd? Ik neem aan dat ik die opnieuw moet installeren.

Is er een handige manier om de software van voor de verse installatie snel weer opnieuw te installeren? Een lijst van geïnstalleerde software die ik kan copie-pasten in de terminal bijvoorbeeld?

Groet,

Jelle

Offline wutnubu

  • Lid
alle software opnieuw installeren na verse install van Gutsy ?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 12:12:41 »
sudo apt-get dist-upgrade

Kijk eerst eens met apt-get --help hoe deze optie werkt.


Maar opnieuw is beter, hoewel in niet veel problemen heb gezien bij dist-upgrade's.

Ik heb een logboekje waarin ik alles opschrijf, zo is in de loop der tijd een prachtige checklist ontstaan voor elke halfjaarlijkse herinstallatie. Een aanrader.

Groet

alle software opnieuw installeren na verse install van Gutsy ?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 12:24:18 »
Citaat van: w.hellinga
Ik heb een logboekje waarin ik alles opschrijf, zo is in de loop der tijd een prachtige checklist ontstaan voor elke halfjaarlijkse herinstallatie. Een aanrader.
Groet
Als je dat logboekje na de 27ste nou eens deelt met ons :D

Monk.

Offline Jelle

  • Lid
alle software opnieuw installeren na verse install van Gutsy ?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/23, 14:55:23 »
Citaat van: w.hellinga
sudo apt-get dist-upgrade

Kijk eerst eens met apt-get --help hoe deze optie werkt.


Maar opnieuw is beter, hoewel in niet veel problemen heb gezien bij dist-upgrade's.

Ik heb een logboekje waarin ik alles opschrijf, zo is in de loop der tijd een prachtige checklist ontstaan voor elke halfjaarlijkse herinstallatie. Een aanrader.

Groet
1) Is dist-upgrade niet gewoon hetzelfde als upgraden via de update manager?

2) Ik heb (nog) niet zo'n logboekje, dus de vraag blijft of er niet ergens een bestandje op het systeem staat met alle geïnstalleerde programma's in een lijstje.

alle software opnieuw installeren na verse install van Gutsy ?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/23, 15:01:38 »
Je zou er ook op kunnen gokken dat de meeste programma's blijven werken als je het volgende doet.
Als je /home directory op een aparte partitie staat dan hoef je die niet te formateren tijdens een gutsy install.
Scheelt vaak een boel werk, maar blijf attent op versieverschillen van programma's.

Monk.

alle software opnieuw installeren na verse install van Gutsy ?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/23, 15:21:26 »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Jelle

  • Lid
alle software opnieuw installeren na verse install van Gutsy ?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/23, 18:41:21 »
Jep. Dat zocht ik.
'k Had de zoekfunctie ook al geprobeerd, maar het toch niet gevonden.

Bedankt!