Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Informatie Voor Ubuntu (h)  (gelezen 1943 keer)

hubertdevos

  • Gast
Informatie Voor Ubuntu (h)
« Gepost op: 2007/11/03, 23:42:02 »
Hallo , ik ben een man geboren te Antwerpen 16-01-1937 en woon in
Tenerife , heb de moed om van WINDOWS naar LINUX te gaan , heb meerdere
PC vandaar ik een poging waag , maar kom tot de vastelling dat het niet
zo gemakkelijk is , dan dat ik mij had voorgesteld , nu de vraag is er
een boek op het internet te laden , die stap voor stap je in UBUNTU
lijd , wand er is zeer veel informatie , maar je ga van het enen naar
het anderen , en veel kom je dan van die informatie in het ENGELS is ,
DUS ZIE IK IN HET BOS DE BOMEN NIET MEER

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/03, 23:44:21 »

Offline Bobbie

  • Lid
Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/04, 00:34:47 »
Welkom lotgenoot, het was voor mij een struikelblok, alles in het Engels en hier heb ik het pad gevonden, in een woord  "heerlijk" ik hoop dat je over een tijdje (geduld) kan zeggen was ik maar eerder overgestapt.
Welkom.
Gr

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/04, 01:03:43 »
Citaat van: hubertdevos
DUS ZIE IK IN HET BOS DE BOMEN NIET MEER
Dat had ik ook in het begin, heel herkenbaar.
Mijn advies, lees de documentatie, probeer dit forum te volgen en ga gewoon beginnen.
Loop je tegen een probleem aan, en kan je geen antwoord vinden, stel de vraag op het forum en u wordt geholpen.

De mensen die hier zitten, weten vaak erg veel, of hebben een soortgelijk probleem gehad en opgelost, anderen weten (nog) niets en vergaren hier hun kennis.
En het mooiste is, dat velen anderen willen helpen, omdat ze hier zelf ook geholpen zijn (en daar ben ik er één van !)

Schaam je niet om iets te vragen, domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline joop905

  • Lid
Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/04, 01:10:18 »
Welkom lotgenoot @hubertdevos
ook hier het zelfde probleem ENGELS is niet zo goed
ik hap geen spijt van die grootte stap na 10 maanden vallen en opstaan
ben ik zeer tevreden en wil niet anders meer dan Ubuntu

hubertdevos

  • Gast
Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/04, 01:10:32 »
BEDANKT , maar ik bedoel , beschrijving vanaf het werkblad , vertrekkende boven aan , TOEPASSINGEN ---> LOCATIES ---> enz... , stap voor stap roeten beschrijft , en waarvoor het juist voor dient ,
Dus , als je het scherm zie , met wat je moet beginnen , om snel er overweg te kunnen ,
Ik weet , het is een aanpakken ,en  ben je er mee weg , niet meer begrijp , dat je zo gesukkeld hebt , maar dat was met WINDOWS ook zo .

Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/04, 09:25:44 »
Ach, ik wil voorzichtig zijn met zelfpromotie, maar er is een boek in de Nederlandse taal beschikbaar (zie onder). Mijn advies: kijk er eerst even goed doorheen in de winkel.

Groetjes

Jan

Offline Soul-Sing

  • Lid
Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/04, 09:46:26 »
Citaat
Ach, ik wil voorzichtig zijn met zelfpromotie, maar er is een boek in de Nederlandse taal beschikbaar (zie onder). Mijn advies: kijk er eerst even goed doorheen in de winkel.
jan, het is goed dat je zelf ook inziet dat zelfpromotie hier op het forum erg beperkt moet worden. bij vragen van leden geven we gewoon antwoord op die vragen, immers het is het off. ubuntuforum. we hebben zelf ook kennis/ducumentatie in huis. de uitgave van je boek is hier hartelijk ontvangen, geen punt. enfin je snapt mijn intentie hopelijk.

Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/04, 09:54:02 »
Vooreerst welkom op dit forum.
Kijk ook eens op mijn site onder Cursus/Tutorials, daar zul je ook wel wat vinden (Linux en Ubuntu).
Onder Demo's vindt je korte video filmpjes (ook in het Nederlands) waarin ze vanalles uitleggen.
Er is documentatie genoeg, het beste is om deze eerst eens rustig door te nemen en zeker hier op het forum wat rond te neuzen.
http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Succes
Eum Hubert, heb je per ongeluk zin om van woonplaats te ruilen met mij ? ;)
« Laatst bewerkt op: 2016/01/29, 20:01:34 door asilnevs »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/04, 16:01:35 »
Citaat van: leoquant
jan, het is goed dat je zelf ook inziet dat [zelfpromotie hier op het forum erg beperkt moet worden. bij vragen van leden geven we gewoon antwoord op die vragen, immers het is het off. ubuntuforum. we hebben zelf ook kennis/ducumentatie in huis. de uitgave van je boek is hier hartelijk ontvangen, geen punt. enfin je snapt mijn intentie hopelijk.
Zeker, al moet ik wel bijzeggen dat ik ook aardig wat verwijzinkjes tegen kom naar eigen websites van de verschillende bijdragers.

Gezien de vragen van de oorspronkelijke plaatser en zijn vervolgopmerkingen zag ik op deze plek geen probleem om even naar het boek te verwijzen. Bij andere gelegenheden heb ik gewoon het antwoord gegeven. Verschillende vormen van informatiedeling afhankelijk van de vraag en behoefte van de vragensteller.

Groetjes

Jan

hubertdevos

  • Gast
Informatie Voor Ubuntu (h)
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/04, 21:15:46 »
1 - Onder Demo's vindt je korte video filmpjes (ook in het Nederlands) waarin ze vanalles uitleggen.
2- Er is documentatie genoeg, het beste is om deze eerst eens rustig door te nemen en zeker hier op het forum wat rond te neuzen.
http://damen.dommel.be/Ubuntu.html

3 - Eum Hubert, heb je per ongeluk zin om van woonplaats te ruilen met mij ?

Op 1 - dat woord DEMO¨S , maar van de 4 was er maar één in het Nederlans te aktiveren . MAAR ZEER GOED .

Op 2 - die sites kende ik maar wat moet ik nemen ????? veel te veel te zwaare kost , voor een beginnelijng , en  veel in het Engels , of de verwijzingen zijn weer Engels .

Op 3 - Om te wisselen denk ik niet , AL MIS IK WEL VRIENDEN , maar er is nog plaats genoeg , als je ook graag hier wil wonen ?

Het boek ga ik zeker kopen die iemand naar mij brengt  " TENERIFE " , maar is pas januari  2008 " mijn vriendin "