Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Officieel Ubuntu promoten?  (gelezen 6676 keer)

Officieel Ubuntu promoten?
« Gepost op: 2007/01/05, 18:41:24 »
Hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om officieel Ubuntu te promoten (informatie verstrekken, cd's uitdelen e.d.) zodat je bijvoorbeeld een predikaat ofzo mag hebben dat je samenwerkt met Ubuntu NL of zoiets..

Offline Ruben

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/05, 18:59:15 »
Is misschien nog wel een idee om binnen Ubuntu-nl, regionale promotie groepen te maken, zoals Twente, Achterhoek etc. Zo kunnen we meer mensenbereiken!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/05, 19:08:18 »
Laten we dat maar op de agenda zetten voor 3 februari :lol:

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ruben

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/05, 19:37:57 »
Is goed ;) In Twente is er igg genoeg belangstelling denk ik :)

budster

  • Gast
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/05, 19:58:36 »
Citaat van: Florian
Hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om officieel Ubuntu te promoten (informatie verstrekken, cd's uitdelen e.d.) zodat je bijvoorbeeld een predikaat ofzo mag hebben dat je samenwerkt met Ubuntu NL of zoiets..
Jij ben net zo goed een onderdeel van Ubuntu als anderen die hier op dit forum aktief zijn, ik zou zeggen ga promoten, en je kan zeggen dat je van Ubuntu NL bent want je bent van Ubuntu NL. Je kan de 'Code Of Conduct' tekenen om het helemaal officieel te maken

Offline Soul-Sing

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/05, 22:15:34 »
Citaat van: Florian
Hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om officieel Ubuntu te promoten (informatie verstrekken, cd's uitdelen e.d.) zodat je bijvoorbeeld een predikaat ofzo mag hebben dat je samenwerkt met Ubuntu NL of zoiets..
gewoon cd's blijven uitdelen, ubuntu installeren bij belangstellenden.etc.
ik begrijp het niet zo goed, predikaat wat stel je je daarbij voor? :)

Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/05, 23:17:52 »
@leoquant weet ik niet precies, gewoon dat je mag/kan zeggen/tonen/vermelden dat je samenwerkt met Ubuntu NL /// enne Ubuntu promoten doe ik al en zal ik ook altijd blijven doen, ik geef o.a. informatie over Ubuntu (ook aan bedrijven), ik deel cd's uit, 'k heb ook dit http://flogrammer.wordpress.com/flogrammer-technologies (edit: pagina is inmiddels niet meer actief). Ubuntu promoten is nu eenmaal leuk om te doen. :D

Offline Dave

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/05, 23:20:14 »
Ik zou daar zéér terughoudend in zijn of je moet zeer goed thuis zijn in de linux materie en Ubuntu in het bijzonder.
Promoten is prima maar als je jouw eigen voorstelt als vertegenwoordiger van Ubuntu nederland en je weet geen goede antwoorden op gerichte vragen te geven breng je eerder schade toe.
Ik sluit me bij leoquant aan hierin.

Offline eendje

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/05, 23:37:57 »
Citaat van: Florian
@leoquant weet ik niet precies, gewoon dat je mag/kan zeggen/tonen/vermelden dat je samenwerkt met Ubuntu NL /// enne Ubuntu promoten doe ik al en zal ik ook altijd blijven doen, ik geef o.a. informatie over Ubuntu (ook aan bedrijven), ik deel cd's uit, 'k heb ook dit http://flogrammer.wordpress.com/flogrammer-technologies . Ubuntu promoten is nu eenmaal leuk om te doen. :D
Niet zo snugger zo email adres zo op je blog zetten. Wil je je mailbox vol met spam hebben opzo.... Daardaast denk ik dat je nog niet genoeg weet om full support te leveren aan mensen, dus ik zou met die uitspraken een beetje voorzichtig zijn.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/05, 23:39:06 »
Vertegenwoordiger van Ubuntu Nederland?? Daar heb ik geen woord over gesproken en da's ook niet wat ik bedoelde, tis eerder ook dat je laat zien waar je informatie vandaan komt en dat je mensen verder doorverwijst naar de bronnen van Ubuntu NL en stimuleert om deel uit te gaan maken v. Ubuntu NL en dat je informatie mag geven over wat Ubuntu NL inhoudt.

Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/06, 00:23:47 »
@eendje Ok, die pagina is inmiddels al niet meer actief.

Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/06, 02:56:17 »
budster: dat is pertinent NIET waar. Niet iedereen kan zich lid van Ubuntu NL noemen. Net als promoten is ook het proces om lid te worden van Ubuntu NL een goed onderwerp voor 3 februari (en dat staat al op de agenda :)).

Op dit moment zijn erg weinig mensen officieel lid van Ubuntu NL (zie https://launchpad.net/~dutchteam) maar daar moet echt snel verandering in komen :)

Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/01/06, 04:06:02 »
@Dennis Bedankt, dat was wat ik wilde weten. :)

Offline Dave

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #13 Gepost op: 2007/01/06, 12:29:14 »
Citaat
There are 1 direct members of the "Ubuntu Nederland" team, and 1 people are members in total, directly and indirectly through other team memberships.

Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #14 Gepost op: 2007/01/06, 12:49:30 »
@Dave :) lol

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #15 Gepost op: 2007/01/06, 12:54:00 »
Citaat van: Dennis
Op dit moment zijn erg weinig mensen officieel lid van Ubuntu NL (zie https://launchpad.net/~dutchteam) maar daar moet echt snel verandering in komen :)
:lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #16 Gepost op: 2007/01/06, 13:37:42 »
Citaat van: Dave
Citaat
There are 1 direct members of the "Ubuntu Nederland" team, and 1 people are members in total, directly and indirectly through other team memberships.
Gister zag ik er nog 13 staan :|
Waarschijnlijk heeft dit te maken met wat Dennis zei, dat er snel meer mensen komen te staan.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #17 Gepost op: 2007/01/06, 13:46:03 »
De nieuwe link is https://launchpad.net/~ubuntu-nl
Citaat
There are 14 direct members of the "Ubuntu Nederland" team, and 22 people are members in total, directly and indirectly through other team memberships.

    * Dennis Kaarsemaker (Owner)
    * Dennis Laumen
    * Hans van Kranenburg
    * Herman Bos
    * Hidde Brugmans
    * Jan Claeys
    * Jeroen van Splunder
    * Joolz
    * Loe Spee
    * Mark Schouten
    * Martijn van de Streek
    * Nico Veenkamp
    * Ron Bakker
Lachende groeten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #18 Gepost op: 2007/01/06, 13:46:30 »
Citaat van: thijssie
Citaat van: Dave
Citaat
There are 1 direct members of the "Ubuntu Nederland" team, and 1 people are members in total, directly and indirectly through other team memberships.
Gister zag ik er nog 13 staan :|
Waarschijnlijk heeft dit te maken met wat Dennis zei, dat er snel meer mensen komen te staan.
klopt thijssie. gister zo'n 15. lol :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #19 Gepost op: 2007/01/06, 13:49:57 »
ok 14 dan!! lol :P

Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #20 Gepost op: 2007/01/06, 14:27:57 »
Ja de naam dutchteam klopte niet dus die heb ik gewijzigd in ubuntu-nl - op lp.net/~dutchteam staat nu slechts een link naar de nieuwe.

Offline HKAK

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #21 Gepost op: 2007/01/07, 10:38:25 »
er wonen best veel Nederlanders in Spanje,
als er behoefte is aan een distributie-punt in Barçelona
hou ik me aanbevolen
Kubuntu 10.04, Mandriva 2010, XP,
core 2 duo 2024Rm 2x 160gb sata
2.6.32-22-generic / 2.6.26-7mdv
http://sites.google.com/site/sitehkak/

Offline HKAK

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #22 Gepost op: 2007/01/07, 10:45:51 »
(aanvulling)
Helemaal omdat alle software op nieuwe computers hier Spaans is,en een Engelse,laat staan een Nederlandse versie ,zo goed als niet te bestellen is( behalve als je Bill,s milliarden wil helpen vermeerderen),is een Nederlands alternatief natuurlijk enorm welkom,denk ik.
Kubuntu 10.04, Mandriva 2010, XP,
core 2 duo 2024Rm 2x 160gb sata
2.6.32-22-generic / 2.6.26-7mdv
http://sites.google.com/site/sitehkak/

Offline Kev

  • Lid
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #23 Gepost op: 2007/01/07, 19:51:14 »
Wij hebben met ubuntu-be een experiment uitgevoerd op de Dipro computerbeurs vandaag te Hasselt en ik vind dat je dit hoort te weten.
We zijn op de beurs tot de conclusie gekomen dat als je Ubuntu op zulke grote tot middelgrote evenementen aan de man wilt brengen, je zeker niet onder een demonstratie van beryl heen kan.
De beurs was een ontzettend succes zelfs in die maten dat we onze hele voorraad cd's op 2 uur erdoor gejaagd hadden.
Dit succes hebben we denk ik maar aan 1 ding te wijten en dat is het beryl-wow-effect dat we met een beamer op groot scherm geprojecteerd hebben.
Daarom stel ik ook voor om eens te bezien, hoe jullie (ubuntu-nl, ubuntu-be) dit verder zouden kunnen uitbouwen, naar verdere promotie evenementen toe.

MVG

Kevin
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Theejoo

  • Gast
Officieel Ubuntu promoten?
« Reactie #24 Gepost op: 2007/01/22, 15:07:28 »
Zelf denk ik dat ik ook zo'n gelijkaardige vraag heb en gaat hierom.

Je kunt vrijwillig meewerken aan de ubuntu comunity, cdś maken en gratis uitdelen enz, maar je kunt ook als ubuntu verkoop punt opgeven?
Nu heb ik al 3 personen weten te overhalen om ubuntu te gaan gebruiken, ik heb dit dan ook bij die personen geinstalleerd, nadat ik hen had uitgenodigd voor een demo te geven op mijn geinstalleerde ubuntu versie.
Maar al gauw komen de problemen die heb ik zelf ook mee gemaakt, en zullen er nog meerdere volgen neem ik aan want bepaalde progjes die draaien onder nixp krijg ik niet aan het draaien onder linux (ubuntu)
Wat ik tot nu toe heb begrepen ervan is om gewoon ééns te doen en te proberen surfen e.d maar je stoot gelijk tegen de hardware problemen die  ozoo geweldig werken onder nixp, en dan spring je automatisch in het diepe zonder te kunnen zwemmen.
Gelukkig bestaat er een forum maar er zijn meerdere fora's en heb ik me gelijk hier op het forum aangemeld, de problemen wat ik had zijn dus ook dezelfde problemen van de 3 personen die ik ook ubuntu heb voor gespiegeld.
Tot nu toe zijn de probjes met hulp hier op het forum opgelost, maar niet door het zelf te doen, maar door te vragen en met veel geduld nietwaar Leo, lol.
Maar de mensen die je geadviseerd hebt om ubuntu te gebruiken kloppen aan bij je deur om de problemen op te lossen, als je dan zegt er is een forum dan komt dat net over als pfff ik ga mijn tijd daar niet in steken.
Als je ergens aan begint is er ook een begin en dat mis ik of kan ik nergens vinden, want als newbee sta je te kijken en weet nergens vanaf hoe, wat , waar.
Zelf ben ik van mening dat de meeste mensen niet meer weten wat te doen of te nemen omdat er al zoveel versie's zijn van linux zoals de commerciële als de gratis versie's.
Zelf gebruik ik de versie 6.10 van ubuntu gebaseerd op debian (deborah - ian ontwikkelaars) en de edgy versie. Niemand weet dat de edgy versie deb files nodig heeft, en dat de rpm niet werkt. Ik weet het ook niet precies maar das wat ik lees en tegen kom op bepaalde site's als er iets niet lukt, ik probeer het wel zelf te doen door te zoeken, maar toch is het moeilijk en moet ik de hulp gaan inroepen.
Buiten dit feit start ik niet meer op met nixp enkel alleen omdat andere progjes niet werken onder ubuntu, als ik weet hoe ik alles kan klaren (zal tijd nodig hebben) gaat nixp er volledig vanaf.

Ik heb zelfs een mail gestuurd en nog altijd geen reaktie ontvangen wat je dus wel of niet mag.

Citaat
Geachte,

Sedert December 2006 ben ik in de ban geraakt van Ubuntu en vertoef
regelmatig op het ubuntu forum, om voor eventuele problemen een
oplossing te zoeken waarmee ik in ubuntu te maken heb gehad.
Ubuntu interesseert me enorm en als newbee komt er enorm veel bij kijken
vooral met sudo.
Er is enorm veel te vinden op het internet over Ubuntu je ziet door de
bomen het bos niet meer.

Maar nu las ik dat je mee kunt doen als Ubuntu steunpunt en heb ik toch
nog enkele vragen hier omtrent. Het is voor mij geen enkel probleem om
vrijwillig hier aan mee te werken, voor demonstratie en/of installatie
ik heb tenslotte al drie mensen weten te overhalen om met ubuntu te gaan
werken en ubuntu geïnstalleerd.
Zelfs heb ik hen de cd gebrand versie 6.06 en hiervoor een kleine
vergoeding gevraagd.
De cd's moet ik ook kopen voor eigen gebruik en als ik er 10 heb en die
moet weg geven, dan blijf ik geld uitgeven aan cd's

vraag 1: mag je een vergoeding vragen voor een cd zodat je ook weer
nieuwe kunt kopen, of mag je inruil voor een gebrande cd een lege cd
terug vragen.

vraag 2: Wat wordt verstaan over verkooppunt bij het aanmeldings
formulier, is dat niet hetzelfde als vraag 1?
Ik heb namelijk al op internet gezien dat er cd's verkocht worden voor
een 7 euro?

In afwachting van uw repley verblijf ik met vriendelijke groet,
Ik meen dat bartek zich ook als steunpunt heeft aangemeld in Hasselt maar ben niet zeker. Zelfs hierover wordt niet veel informatie gegeven om als steunpunt te fungeren.
Als Nederbelg ken ik veel mensen die ik al dikwijls geholpen heb met configuratie soft/hardware problemen onder de Xwindows versie's ook deze wil ik overhalen tot de ubuntu.nl of be