Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: proxy ellende  (gelezen 2172 keer)

Offline fred101

  • Lid
proxy ellende
« Gepost op: 2006/11/06, 11:00:17 »
Ik heb eindelijk ubuntu edgy draaien (drie dagen full-time werk :-( ). Mijn XP partitie is daarbij wel gesneuveld dus ben ik ook internet kwijt (gelukkig via deze mac op het werk nog wel). Nu heb een netgear wireless router en een asus Wlan usb stick. Met heel veel zoeken en moeite en geknoei in de terminal herkent hij nu de router. Als ik ping doe is er verbinding ook met de andere tools. Alleen heb ik nu de instellingen op een vast proxy adres moeten zetten en aangezien ik daar niet in thuis ben vermoed ik dar de laatse barriere. Ik krijg namelijk steeds error 504 in firefox als ik dat open en mail lukt ook niet. Maar als ik poortnr's verander krijg ik dat de proxyserver ergens problemen mee heeft. Oja, ik heb ook de interne ethernet kaart van de portable geprobeerd met kabel en die krijg ik ook aan het werk maar met het zelfde resultaat.

wat doe ik fout,

fred
may the source be with me

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
proxy ellende
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/06, 11:54:30 »
Waarom gebruik je

wr19026

  • Gast
proxy ellende
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/06, 12:01:07 »
Citaat van: fred101
Ik heb eindelijk ubuntu edgy draaien (drie dagen full-time werk :-( ). Mijn XP partitie is daarbij wel gesneuveld dus ben ik ook internet kwijt (gelukkig via deze mac op het werk nog wel). Nu heb een netgear wireless router en een asus Wlan usb stick. Met heel veel zoeken en moeite en geknoei in de terminal herkent hij nu de router. Als ik ping doe is er verbinding ook met de andere tools. Alleen heb ik nu de instellingen op een vast proxy adres moeten zetten en aangezien ik daar niet in thuis ben vermoed ik dar de laatse barriere. Ik krijg namelijk steeds error 504 in firefox als ik dat open en mail lukt ook niet. Maar als ik poortnr's verander krijg ik dat de proxyserver ergens problemen mee heeft. Oja, ik heb ook de interne ethernet kaart van de portable geprobeerd met kabel en die krijg ik ook aan het werk maar met het zelfde resultaat.

wat doe ik fout,

fred
may the source be with me
a. moet je een proxy gebruiken?
b. zo ja, welke provider heb je (om de instellingen te kunnen googlen)
c. als je wisselt tussen wel en geen proxy (kantoor/thuis bijv.) gebruik dan FireFox met een proxy plugin

En hoe het je gelukt is om je XP om zeep te helpen bij het installeren van Edgy...

NLsandman

  • Gast
proxy ellende
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/06, 12:31:11 »
Citaat van: wr19026
[
a. moet je een proxy gebruiken?
b. zo ja, welke provider heb je (om de instellingen te kunnen googlen)
c. als je wisselt tussen wel en geen proxy (kantoor/thuis bijv.) gebruik dan FireFox met een proxy plugin

En hoe het je gelukt is om je XP om zeep te helpen bij het installeren van Edgy...
Vaak is het alleen de master boot record die corrupt is.

@topic starter, weet je zekers dat windows er niet meer op staat,  de partitie van windows kan gewoon aanwezig zijn alleen staat er dan geen verwijzing meer in de masterboot record.

Offline fred101

  • Lid
proxy ellende
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/06, 13:14:15 »
XP:
 de hd die in desktop staat zegt dat er 50GB vrij is en er niks opstaat. De uitkomst van fdisk -l is voor dier partitie
hda1 1-5910 47472043 blocks id:7 hpfs/ntfs
Probleem was dat ik geen partitie kon verkleinen en toen heb ik de live cd van gparted gebruikt. Ergens iets foutgedaan omdat de muis als deze op iets stilstaat na een paar seconden automaties selecteerd. Heel irritant.

Ik wilde ook geen proxy maar dat was de enige manier waarop ik de asus aan de gang kreeg. De rest doet niks. Ik heb geprobeerd met ndiswrapper de xpdriver te doen maar dat ging niet. Ik heb nu 2 doosjes op mijn desktop waar linuxdrivers voor asus in zouden moeten zitten maar heb geen idee wat ik daarmee moet doen. ze z`itten vol files.

edit

oja, ik heb planet internet adsl.

fred

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
proxy ellende
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/07, 09:42:31 »
Heb je deze verbindingsproblemen ook met een LiveCD sessie? Of doen ze zich alleen voor met de ge

Offline fred101

  • Lid
proxy ellende
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/07, 11:34:36 »
dat heb ik nog niet geprobeert. Boven in de panelregel staan de netwerkmonitor iconen. Deze geeft dan alleen lo aan. Gisteren bezig geweest de gedownloade linux driver van asus te installeren met als resultaat dat ik de boel opnieuw op schijf heb gezet want hij starte niet meer op. Ik begin een beetje de moed te verliezen. Ik heb nu nog niets gedaan want ik ben bang dat al mijn gedoe de boel alleen maar erger maakt. Hij ziet de usb adapter wel maar zelfs als ik denk dat ik verbinding met mijn router heb bij ping gaat blijft het lampje branden en onder windows knippert het dan. ik heb dus nu nog niks ingesteld en vraag me af wat de juiste volgorde is.

ik heb de hele WLAN topic geprint en nog meer voor thuis erbij te houden maar het gaat allemaal over dapper en ik heb edgy eft. Veel dingen doen het dan bij mij niet.

Ik heb bv die driver nu wel. Die kan ik van mijn usb stick (het enige usb ding wat werkt, de printer ziet ie ook niet) op de desktop zetten maar weet niet wat ik er dan mee moet. Het ziet er uit als een open doos die ik kan unpakken maar ik weet niet waar heen.

help please iemand ???

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
proxy ellende
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/07, 12:21:27 »
Kijk eens bij Systeem - Beheer - Netwerk. Is kaart eth0 actief, en is eth0 ook de standaard gateway? Zo niet, stel 'm eens zo in.

Wat staat er verder in Systeem - Beheer - Netwerk tools, wanneer je kijkt bij
Netwerkapparaat: ethernet interface (eth0)? De configuratie moet staan op DHCP en de kaart moet actief zijn.

Ik herinner me, dat dit bij mij in het allereerste begin niet goed stond, waardoor ik toen ook geen verbinding had.

Groet, Pjotr.

wr19026

  • Gast
proxy ellende
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/07, 13:45:41 »
Volgens mij heeft Planet niet als vereiste dat je een proxy gebruikt; ik zou me eens verder in je netwerkkaart verdiepen als ik jou was...

Offline fred101

  • Lid
proxy ellende
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/07, 14:56:02 »
ik heb eth0 uitstaan omdat dit de interne kaart is. Mijn wlan heet Rausb0 en die staat actief. tenminste als ik bij proxy het adres van mijn netgear router ingeef anders ook niet.
Ik weet dus niet waar ik moet beginnen. Ik heb de boel nu weer vers geinstalleerd en nog niks verknold. Dus wat is de volgorde.
Ik zit nu op mijn werk maar ik kan vanavond ook op internet via de apple van mijn vrouw die altijd werkt :-) dus als iemand dan tijd heeft om mij er on-line door te begeleiden via dit forum of mail ofzo, noem maar een tijd. Als het echt niet lukt ga ik wel voor dapper maar ik kan het niet uitstaan dat dit niet lukt.

Fred

Offline Soul-Sing

  • Lid
proxy ellende
« Reactie #10 Gepost op: 2006/11/07, 14:58:27 »
Citaat van: fred101
Ik wilde ook geen proxy maar dat was de enige manier waarop ik de asus aan de gang kreeg. De rest doet niks.

fred
fred wat bedoel je met "de rest doet niks"?
ik begrijp gewoon niet dat een proxy het wel doet.
niet logisch....

Offline fred101

  • Lid
proxy ellende
« Reactie #11 Gepost op: 2006/11/07, 15:16:07 »
Ik heb eerst alles net al bij XP op automatisch gezet. maar dan staat er een rood kruisje door die twee monitortjes boven in het panel en als ik daar op klik met properties  er staat alleen als device lo(afhankelijk van wat ik al verkracht heb denk ik).  Maar toen stond bij netwerk tools de adapter als niet actief. Toen ging ik bij proxy (ik wist niet wat dat was toen) het adres van de router invullen. 192.168.1.10 met poort 631 en toen werd de kaart wel actief en kon ik hem aanklikken en configureren. Met ping kno ik dan iets sturen en ontvangen naar dat IP adres. Dat is het enige wat een teken van leven gaf.

Fred