Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar  (gelezen 1350 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Gepost op: 2014/07/04, 10:58:15 »
Hoi,

Is het mogelijk om een ftp verbinding te bewaren in Thunar? Of ios er een scriptje dat ik deze verbinding snel weer op kan zetten en de bookmark toe kan voegen?

Dank,

Poj
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/04, 11:20:29 »
Volgens mij kan Thunar geen bookmarks aanmaken (wat merkwaardig is). Ik heb pcmanfm en nemo als bestandsbeheerders erbij geïnstalleerd, die kunnen dat wel. En Thunar kan ze daarna wel lezen. Maar waarom nog Thunar gebruiken? Ik kan nergens een menu met Voorkeuren vinden bv, maar dat zal wel aan mij liggen. Raar programma...

Edit. Een eerdere edit is kennelijk niet doorgekomen zie ik nu; het menu in Thunar is op te roepen via F10.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/06, 22:24:19 door Paul Matthijsse »

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/05, 13:59:10 »
PCMANFM lijkt te doen wat het moet doen. Dan daar maar mee verder.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/06, 22:26:06 »
Citaat
Maar waarom nog Thunar gebruiken?
Omdat die standaard is in Mint XFCE.
Dus als iemand roept dat iets de standaard is, blijf jij dat de rest van je leven gebruiken? Ook als het crappy is? Hmm, ik niet hoor.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/06, 22:38:36 »
Het is niet aan te raden, om in een werkomgeving een andere bestandbeheerder te installeren....

Bestandbeheerders zijn namelijk diep verweven met de werkomgeving waarvoor ze zijn bedoeld. Daardoor kunnen ze allerlei rare storingen veroorzaken bij installatie in een "wezensvreemde" werkomgeving: ze kruipen namelijk tevens in de haarvaten van die vreemde werkomgeving. Ook waar dat niet gewenst is.

Uitzondering: op zichzelf staande bestandbeheerders als GNOME Commander en Midnight Commander. Die verweven zich niet met de werkomgeving bij installatie, en doen alleen hun beperkte ding: basis-bestandbeheer. Verder bemoeien ze zich nergens mee. :)
« Laatst bewerkt op: 2014/07/06, 22:45:57 door Pjotr »

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/07, 14:40:11 »
@ Pjotr,

Je hebt helemaal gelijk volgens mij. Is pcmanfm ook uit een ander pakket en raad je het af? Zo ja, wat zou dan de oplossing voor het geschetste probleem zijn?

Jop
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/07, 14:52:10 »
Wat jammer dan toch weer dat we zulke topics hebben. In veel topics, met name in Algemeen, lees ik dat iedereen zo blij is dat we vrijheid van software hebben op Linux. Maar een andere bestandsbeheerder dan de standaard mag niet worden geïnstalleerd. Tot zover onze vrijheid...

@poj: PCManFM gebruik ik constant op Bodhi Linux (die was vroeger ook standaard daar, ondanks dat ie niet van de werkomgeving zelf is) en werkt toppie. Nog nooit een probleem mee gehad.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/07, 15:55:11 »
Ik heb ergens gelezen dat je de standaardpakketten van ubuntu ook niet mag verwijderen. Inderdaad tegenstrijdig met het idee van vrijheid.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/07, 17:10:05 »
Welnee. Alles mag en kan; er staat heus geen politieagent bij die je op de bon slingert.  =D

Of iets verstandig is, is vers twee. Maar je doet gewoon wat je zelf wil. Dus hoezo geen vrijheid?  :o

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/07, 21:31:34 »
@pjotr
Interessante discussie over vrijheid, maar het doel van het draadje was:

Hoe nu een ftp verbinding toevoegen aan thunar, of welke bestandsbeheerder wel gebruiken die dat kan in mint 13 xfce?
« Laatst bewerkt op: 2014/07/08, 11:19:59 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/11, 22:37:06 »
Hallo, volgens mij heeft die meneer in antwoord nummer 2 in deze draad het antwoord reeds gegeven. Dus waarom een antwoordje of tien verder dezelfde vraag nog eens stellen? Dat schiet niet op zo.

Offline Tom

  • Lid
Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #11 Gepost op: 2014/07/11, 22:57:17 »
Zo gehaast @Paul Matthijsse (Dat schiet niet op zo) überhaupt  werk ik met Thunar al ettelijke jaren en vind er niks Crappy aan ,oké ieder zijn mening natuurlijk !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: MInt 13 XFCE; ftp bookmark bewaren in Thunar
« Reactie #12 Gepost op: 2014/07/12, 17:02:51 »
@Paul Mathijssen
PCManFM werkt inderdaad, maar er werd door anderen afgeraden om dit te gebruiken. Vandaar mijn vraag aan Pjotr, hoe het met Thunar in te stellen of met welke XFCE bestandbeheerder zou het wel kunnen. Helaas is die vraag niet beantwoord.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.