Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon (7.10) problemen.  (gelezen 97761 keer)

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #25 Gepost op: 2007/07/20, 08:53:49 »
Citaat van: Dadio
Citaat van: Artfreddy
Ok, ik verplaats mijn commentaar maar, had er niet meer aan gedacht. Mijn verontschuldigingen.
Ik stel mijn vraag hier nogmaals, en ik weet goed dat dit een alpha versie is, maar waarom ontbreekt zoals in de Feisty wel aanwezig, wireless in de Gutsy ? En moet er dan gewacht worden op de Béta of de officiële versie vooralleer ik wat kan zien of doen. Dit is mijn vraag.
Er zijn mensen die zonder draadlooos werken en mensen met draadloos.
Ik heb wel geduld hoor, véél zelfs, maar vergeef me mijn mening, het is en blijft een spijtig geval.
Groeten,
Freddy
fijn...

Zelf heb ik een D-link. Bij Fiesty heb ik toen ook moeten wachten op de uiteindelijke release opdat mijn wifi correct werkte. De harde realiteit van software-ontwikkeling.

Nu ook werkt mijn wifi niet onder gutsy en bij de upgrade naar tribe 3 is mijn computer helemaal gecrasched :(
Bij mij is het ook D-link, t'ja daar is wel al genoeg over geschreven en zo, een crasch heb ik nog niet gehad, wel gaaf.
Tot nog eens,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #26 Gepost op: 2007/07/20, 12:22:19 »
Citaat van: profoX
OPGEPAST!

Gutsy Gibbon is nog in de alpha fase van de ontwikkeling!
Wij raden Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) voorlopig ten zeerste af voor normale gebruikers!


Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) is constant in ontwikkeling en alleen ontwikkelaars (of ervaren gebruikers met veel moed) kunnen nu al gebruik maken van Gutsy.

De stabiele versie van Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) wordt verwacht in oktober.
Heb alstublieft geduld indien u met een stabiel systeem wil blijven werken.


Omdat Gutsy nog volop in ontwikkeling is komen en gaan er constant bugs. Daarom is er nu één algemeen topic voor Gutsy problemen. Alle problemen met Gutsy mogen hier gemeld worden zodat andere Gutsy alphatesters kunnen meezoeken naar oplossingen.
vraag: hoe moet ik bv SIDUX ( of SID in algemene zin) inschalen [wil naast UBUNTU in VMware te gebruiken]
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #27 Gepost op: 2007/07/20, 12:33:38 »
Citaat van: noyomipa
Citaat van: profoX
OPGEPAST!

Gutsy Gibbon is nog in de alpha fase van de ontwikkeling!
Wij raden Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) voorlopig ten zeerste af voor normale gebruikers!


Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) is constant in ontwikkeling en alleen ontwikkelaars (of ervaren gebruikers met veel moed) kunnen nu al gebruik maken van Gutsy.

De stabiele versie van Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) wordt verwacht in oktober.
Heb alstublieft geduld indien u met een stabiel systeem wil blijven werken.


Omdat Gutsy nog volop in ontwikkeling is komen en gaan er constant bugs. Daarom is er nu één algemeen topic voor Gutsy problemen. Alle problemen met Gutsy mogen hier gemeld worden zodat andere Gutsy alphatesters kunnen meezoeken naar oplossingen.
vraag: hoe moet ik bv SIDUX ( of SID in algemene zin) inschalen [wil naast UBUNTU in VMware te gebruiken]
Begrijp ik het goed en is SIDUX een afgeleide van Debian?

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #28 Gepost op: 2007/07/20, 12:43:15 »
Dit is SIDUX

And, what the hack, is sidux?

We love Debian Sid (aka "Unstable") and believe in it's innovative power. It is by far the largest, most secure and up-to-date software repository available. Unfortunately, the Debian installer does not support Sid and upgrading from either Testing or Stable to Sid can be painful and demanding. Using debootstrap to create a Sid system leaves the average user with headaches and a lot of additional work to do by hand.

That is where sidux jumps in. We plan to provide 3 or 4 carefully balanced Sid snapshots each year, together with easy and fast installation options (from iso files, but probably also using other technologies such as scripts together with netinstall or cdebootstrap). We enrich the distribution with a properly patched version of the most recent kernels, improved hardware detection, ready to go drivers, helpful scripts and anything we think is useful. We strive to package properly and contribute all our suitable work back to Debian.

We understand sidux is a base system for further customisations and adaptations to special needs (laptop, desktop, server or special purpose workstation). It can be used in private and corporate surroundings and makes a fine platform for appliances. It will always remain a 100% Debian Sid compatible system.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #29 Gepost op: 2007/07/20, 12:48:03 »
Citaat
Ik stel mijn vraag hier nogmaals, en ik weet goed dat dit een alpha versie is, maar waarom ontbreekt zoals in de Feisty wel aanwezig, wireless in de Gutsy ? En moet er dan gewacht worden op de Béta of de officiële versie vooralleer ik wat kan zien of doen. Dit is mijn vraag.
artfreddy, ik geloof dat een speerpunt in de ontwikkeling van gutsy juist het wireless gebeuren zal zijn.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #30 Gepost op: 2007/07/20, 13:48:11 »
Citaat van: Gandyman
Dit is SIDUX

And, what the hack, is sidux?

We love Debian Sid (aka "Unstable") and believe in it's innovative power. It is by far the largest, most secure and up-to-date software repository available. Unfortunately, the Debian installer does not support Sid and upgrading from either Testing or Stable to Sid can be painful and demanding. Using debootstrap to create a Sid system leaves the average user with headaches and a lot of additional work to do by hand.

That is where sidux jumps in. We plan to provide 3 or 4 carefully balanced Sid snapshots each year, together with easy and fast installation options (from iso files, but probably also using other technologies such as scripts together with netinstall or cdebootstrap). We enrich the distribution with a properly patched version of the most recent kernels, improved hardware detection, ready to go drivers, helpful scripts and anything we think is useful. We strive to package properly and contribute all our suitable work back to Debian.

We understand sidux is a base system for further customisations and adaptations to special needs (laptop, desktop, server or special purpose workstation). It can be used in private and corporate surroundings and makes a fine platform for appliances. It will always remain a 100% Debian Sid compatible system.
Ah...

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #31 Gepost op: 2007/07/21, 07:08:18 »
Citaat van: leoquant
Citaat
Ik stel mijn vraag hier nogmaals, en ik weet goed dat dit een alpha versie is, maar waarom ontbreekt zoals in de Feisty wel aanwezig, wireless in de Gutsy ? En moet er dan gewacht worden op de Béta of de officiële versie vooralleer ik wat kan zien of doen. Dit is mijn vraag.
artfreddy, ik geloof dat een speerpunt in de ontwikkeling van gutsy juist het wireless gebeuren zal zijn.
Dit is geen slecht voruitzicht. Want....
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #32 Gepost op: 2007/07/21, 07:09:47 »
Citaat van: Dadio
Citaat van: Gandyman
Dit is SIDUX

And, what the hack, is sidux?

We love Debian Sid (aka "Unstable") and believe in it's innovative power. It is by far the largest, most secure and up-to-date software repository available. Unfortunately, the Debian installer does not support Sid and upgrading from either Testing or Stable to Sid can be painful and demanding. Using debootstrap to create a Sid system leaves the average user with headaches and a lot of additional work to do by hand.

That is where sidux jumps in. We plan to provide 3 or 4 carefully balanced Sid snapshots each year, together with easy and fast installation options (from iso files, but probably also using other technologies such as scripts together with netinstall or cdebootstrap). We enrich the distribution with a properly patched version of the most recent kernels, improved hardware detection, ready to go drivers, helpful scripts and anything we think is useful. We strive to package properly and contribute all our suitable work back to Debian.

We understand sidux is a base system for further customisations and adaptations to special needs (laptop, desktop, server or special purpose workstation). It can be used in private and corporate surroundings and makes a fine platform for appliances. It will always remain a 100% Debian Sid compatible system.
Ah...
Ah... En oogt zeer mooi, heb het eens geprobeerd.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Quatroking

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #33 Gepost op: 2007/07/23, 13:41:26 »
een vraagje. Als Gutsy Gibbon er dan is, kan ik dan gewoon oude instellingen, software, homefolder enzo importeren?

Corne

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #34 Gepost op: 2007/07/23, 15:54:21 »
Mijn balken zijn verdwenen. Kan ik ze ergens terugtoveren?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #35 Gepost op: 2007/07/23, 16:09:51 »
Check eens of er in je Sessions > Startup programs een item staat met gnome-settings-daemon. Zo niet, voeg die eens toe, misschien helpt dat..

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #36 Gepost op: 2007/07/23, 16:12:35 »
Citaat van: Corne
Mijn balken zijn verdwenen. Kan ik ze ergens terugtoveren?
edit: balken van je vensters? of de bovenste en onderste panelen van je buroblad?

Corne

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #37 Gepost op: 2007/07/23, 16:29:35 »
Panelen van het buroblad, kan dus niet naar sessies

Offline hadez

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #38 Gepost op: 2007/07/23, 17:53:33 »
alt-F2

gnome-session

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #39 Gepost op: 2007/07/23, 20:08:33 »
Citaat van: Corne
Mijn balken zijn verdwenen. Kan ik ze ergens terugtoveren?
Dat is een bug, waar aan gewerkt wordt.
Gewoon Ctrl-Alt-Backspace, de fout is alleen na een koude start (kweenie waarom, ik heb het ook ......)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #40 Gepost op: 2007/07/23, 22:21:27 »
Er is bij mij juist iets heel raars gebeurd. Ik doe een installatie van Gutsy tribe 3 via een alternate CD. De installatie vraagt mij nergens om een user name of om een paswoord. Na de installatie start de computer gewoon opnieuw op en ik kom voor een login scherm.
En nu?????

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #41 Gepost op: 2007/07/23, 22:31:14 »
de oem versie geïnstalleerd?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #42 Gepost op: 2007/07/23, 22:34:01 »
Citaat van: bartek
de oem versie geïnstalleerd?
Neen...
Bij OEM zou er toch een wizzard opstarten om gebruikers in te stellen en zo, niet?

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #43 Gepost op: 2007/07/24, 15:57:54 »
Gutsy Tribe 3 juist geïnstalleerd, fantastisch... Netwerk, no problem.
Héél vlug installeren, en mooie effecten. Enfin, wat ik wilde zeggen, ik ben terug mee, kan verder pjoeteren.
Vind het tot nu toe erg geslaagd, dikke proficiat voor Ubuntu. Punt.
Nog geen problemen tot nu toe, lekker. Nog even bijvoegen, 90 updates en nog direct internet...
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #44 Gepost op: 2007/07/26, 00:43:43 »
Gutsy tribe 3 live-CD start bij mij niet op :mad:

Hij laat de vaalbruine achtergrond zien met mijn mousepointer in het midden maar dan niets meer...

Maar wachten op de bèèètha zeker?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #45 Gepost op: 2007/07/26, 01:32:25 »
@ Dadio: Ik heb dat ook. Gewoon eens herstarten werkt bij mij
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #46 Gepost op: 2007/07/26, 06:56:28 »
Citaat van: Dadio
Gutsy tribe 3 live-CD start bij mij niet op :mad:

Hij laat de vaalbruine achtergrond zien met mijn mousepointer in het midden maar dan niets meer...

Maar wachten op de bèèètha zeker?
Bij mij is het gisteravond ook prijs, zelfde probleem. Kon pc niet meer uitzetten. Nogmaals her-geïnstalleerd, doch na de updates en wat configureren terug hetzelfde. Wel mooie muisaanwijzer...   :D
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #47 Gepost op: 2007/07/26, 14:43:58 »
Ik heb net gutsy tribe 3 geinstalleerd .
Als ik Nautilus opstart opent deze normaal.
Als ik op Bestandssysteem klik sluit Nautilus direct.
Iemand een idee waar dit aan ligt?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #48 Gepost op: 2007/07/26, 18:51:43 »
Dat had ik gisteren ook, bij de eerste update zat een nieuwe nautilus en werkt alles weer zoals het hoort ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #49 Gepost op: 2007/07/27, 16:43:28 »
Krijg bij de Gutsy nog steeds zekfde probleem, zie in het opstarten na invullen van mijn gebruikernaam en passwoord alleen de muisaanwijzer. Weet iemand hoe ik het buroblad te zien krijg zonder telkens op te starten ? Heeft iemand dit reeds kunnen oplossen ?
Netwerk is verbeterd, geen probleem met dit.
Ik zou dit graag weten, omdat alle pc's in uitzondering van de Mac geformatteerd zijn, reden, pensioen in aantocht... Dus alle Boekhouding eraf en op laten op de Mac. Met pc van ons Monique als de Gutsy echt uit is, kan ik gewoon een factuurtje maken en rekenbladen gebruiken voor eventuele verkoop en uitgaven met OpenOffice ( Nog kleinschaliger nog want Kunst wordt bijverdienste )
Dus moet Gutsy leren kennen om op de pc van ons Monique te draaien.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux