Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer loopt vast bij schijfindeling  (gelezen 638 keer)

Domus

  • Gast
Computer loopt vast bij schijfindeling
« Gepost op: 2008/03/02, 13:18:08 »
Hallo,

Ik heb net een energiezuinige desktop computer in elkaar gezet,en wil hier Ubutu DD op gaan draaien met LAMP server. Bij het booten en het laden van de bestandssystemen gaat alles goed ( kan echter ook geeb netwerkkaart detecteren daar hij er wel inzit ) totdat hij de schijfndeling wil gaan uitvoeren, hier blijft het systeem hangen, blauw scherm. Heb alle versies van DD gebropeerd, 64 bit, system, alternate etc  allen met hetzelfde resultaat. Het gaat om een AMD Sempron LE-1150, 690V chipset en 2 x 160 Gb Samsung Sata in raid 1. Heb alles geprobeerd maar zonder resultaat, iemand misschien suggesties ?
 
Alvast bedankt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Computer loopt vast bij schijfindeling
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/02, 15:07:51 »
6.06 Dapper Drake heeft een te oude kernel, denk ik, voor die nieuwe harde waren.

- pak de nieuwste Ubuntu, 7.10 dus
- installeer hem met de Alternate CD, want alleen daarmee kun je RAID-drivers installeren.

Domus

  • Gast
Computer loopt vast bij schijfindeling
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/02, 18:24:20 »
ok bedankt,

maar geeft versie 7.10 mij dezelfde opties als de server versie dapper drake?
alvast bedankt voor je suggestie, ik ga het direct proberen.

Offline siegi

  • Lid
Computer loopt vast bij schijfindeling
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/02, 18:45:16 »
ja, je hebt dezelfde pakketjes beschikbaar.
Alleen zal je binnen 1 jaar moeten upgraden naar de volgende versie. Want dan geeft ubuntu geen security updates meer voor 7.10. Voor 6.06 zullen er nog 3 jaar security updates beschikbaar zijn omdat dit een long term support versie is.
8.04 de volgende versie van ubuntu word trouwens ook long term support dus voor server kan je daar 5 jaar mee voort.

Domus

  • Gast
Computer loopt vast bij schijfindeling
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/02, 20:00:41 »
Bedankt voor je info, het is echterniet gelukt. ik heb de oem installatie uit willen voeren deze gaat door en dan geeft het beeld strepen, en boot niet meer van cd, het is zojuist gebeurd dus ik ga direct ff kijken of de cd geen fouten bevat alhoewel ik het betwist.....