Ondersteuning > Ubuntu Touch

ubuntu phone Sim kaart probleem

(1/2) > >>

bassnas:
luitjes, als ubuntu fan ben ik nu in bezit van een ubuntu phone van BQ. Voelt vertrouwd, helder en Ubuntu. Maar nu komt het: heeft iemand ook problemen met zijn simm kaart? Ik heb een simyo sim kaart erin gestopt, maar de telefoon zegt op sim1 niet geregistreerd . Kaartje in een andere telefoon gestopt en daar werkt het wel.
Dus de kaart werkt wel. Wie heeft een suggestie om de telefoon aan de praat  te krijgen.  Bij de instellingen kan je niet veel wijzigen. Ik heb BQ al gemaild, maar nog geen response.

Moderator edit: Titel aangepast.

Carharttguy:
Ik heb zelf geen enkel probleem gehad. Zaken die je eventueel zou kunnen proberen:

-Steek de SIM eens in het tweede sim-slot? Dan merk je of de eerste defect is.
-Steek een andere SIM (van familielid ofzo) in allebei de SIM-slots.
-Vraag bij Simyo een nieuwe SIM kaart (is normaal gratis toch?)

petineke:
Vandaag 26 maart zag ik vanmorgen op Facebook dat de ubuntu phone weer te koop staat.
Succes.
Peter

bassnas:
ik heb contact gehad met BQ, zie onderstaande methode om de telefoon te resetten. Probleem blijft nog steeds. Echter, gisteren was ik in Eindhoven, met telefoon en tot mijn verbazing had ik wel verbinding met mijn provider, 3 streepjes. Ik denk dat het te maken heeft met de hardware van BQ. Ik ga nog wat experimenteren en hou jullie op de hoogte. Naar mijn mening moet de UBUNTU telefoon overal werken zelfs met minimale telefoon netwerk detectie. Als iemand nog suggesties heeft graag.

Thank you for your response and the tests performed.

Please confirm us if this behaviour it's reproduced with both SIM slots. If is not possible connecting with any carrier from SIM slot 1 or 2 please follow these steps to perform a factory data reset to rule out configuration and firmware troubles:

- With your device turned off, press "on/off" + "volume up" buttons at the same time. When boot mode appears release both buttons. Select "recovery" moving among options with volume up button and accept with volume down button.

- When the Ubuntu logo appears, press the volume up button.

- "Android system recovery" menu will be shown. You can control the options with volume down button, please select "wipe data / factory reset" and confirm selection pressing "on/off"  button.

- Another little menu will appear to confirm, and as we did before, we have to select "yes" with volume down and confirm with the "on/off"" button.

- When the menu appears again select "Reboot system now" with "on/off" button.

If the problem persists contact us again with the results, we apologize for the inconvenience. We have informed about this behaviour to Canonical and they are now working on it.

Carharttguy:
Ik zou terugsturen voor garantie overwegen in jouw geval.

Hier heb ik namelijk nog nooit enige verbindsproblemen gehad met de BQ Aquaris. Het zou dus een slecht exemplaar kunnen zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie