Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Professionele filmproductie op Ubuntu

<< < (16/18) > >>

jvecht:
Vervelend, Jenske.

Wat noem jij een tekst-frame? Een titelclip soms? Waarom gebruik je trouwens de 15.04.2 al? Die komt pas mee met de komende Ubuntu release, toch? Ik heb nog de 0.9.10 draaien en die doet titel-clips puik. Net vanavond toevallig vier gemaakt.

Misschien ligt er een conflict tussen die versie 15.04.2 en jouw huidige installatie. Video-editing is heel complex. Het gaat vrij snel mis. De kunst is natuurlijk te ontdekken wat er dan valt op te lossen.

Jenske:
Tja, ik heb de raad gevolgd van de Kdenlive-site zelf, die suggereert om de sunab-repositories te installeren.
Ik ben niet zo'n computerkenner, maar toch nogal geïnteresseerd in de wat recentere versies van de software.

Het probleem is wel lastig, maar niet dramatisch: ik ben nog niets verloren en door die "foute" clips eruit te gooien (en onmiddellijk te bewaren) kan ik wel verder.

Mijn hypothese: als ik een project open, dat is aangemaakt in een wat oudere Kdenlive-versie, loopt het al eens mis.

jvecht:
Hoi Jenske,

Hoe oud zijn die projecten met de foute clips eigenlijk?

Jenske:
Enkele maanden oud, maar zeker niet meer dan een jaar.

Maar zoals gezegd zie ik het niet als een drama.

jvecht:
Hoi Jenske,

Het was puur voor mijn begrip. Ik pas vrijwel nooit oude projecten aan. Dan kom je dit ook niet tegen, hè?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie