Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking
Digital8-video’s overzetten van een Sony Camera
asilnevs:
--- Citaat van: Metal Henkie op 2023/04/06, 22:52:57 ---
--- Citaat van: asilnevs op 2023/04/06, 18:23:33 ---Je zou het ook gewoon met Dvgrab kunnen proberen MAAR DAT IS VIA DE COMMANDLINE.
Onder Ubuntu kan ik het via Synaptic installeren.
--- Einde van citaat ---
Ik heb in Synaptic-pakketbeheer gezocht en dvgrab gevonden. Het schijnt dat dit al geinstalleerd is, maar ik kan het nergens terugvinden.....
--- Einde van citaat ---
Als je mijn tekst copieerd dan moet je wel de gehele tekst copieren .... zie het rode gedeelte .... want dat is de oplossing. ;)
Dus je moet een terminal openen en via dit scherm moet je de juiste commando´s met de benodigde parameters ingeven.
De uitleg staat in de link die ik in mijn post heb gezet.
Als ik hier dvgrab in de terminal ingeef krijg ik een melding dat er geen camera is aangesloten wat klopt.
Ik heb ook eens snel Kino geinstalleerd via ¨Ubuntu software¨ en dit kan ik gewoon opstarten maar kan het niet verder uittesten omdat ik geen camera heb.
asilnevs:
Het is volgens mij interessant voor jou om volgende video eens te bekijken waarin o.a. besproken wordt hoe je met dvgrab de bestanden kunt binnenhalen op een computer.
https://youtu.be/uLNNUtTb2MM
partyrabbit:
In de gebruikelijke video editor programma's als kdenlive en openshot kun je toch ook een camera grabben?
Aansluiten. Selecteren in video editor als source. En recorden maar.
Metal Henkie:
Oke, dank allen voor de reacties. Ik ga jullie tips uitproberen en kijken hoever ik kom. Uiteraard zal ik het resultaat laten weten in dit draadje.
Metal Henkie:
--- Citaat van: partyrabbit op 2023/04/08, 14:27:56 ---In de gebruikelijke video editor programma's als kdenlive en openshot kun je toch ook een camera grabben?
Aansluiten. Selecteren in video editor als source. En recorden maar.
--- Einde van citaat ---
Ik ben het in beide programma's niet tegen gekomen ???
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie