Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST) downloadquotum VS flashblock  (gelezen 678 keer)

Offline soppel

  • Lid
[OPGELOST) downloadquotum VS flashblock
« Gepost op: 2012/02/16, 18:10:56 »
Ik heb het gevoel dat ik eigenlijk het antwoord wel weet, maar hou een stille hoop dat ik het mis heb ???

Ik heb een download limiet. Dus moet ik zuinig zijn met wat ik download. Internetsites worden groter en groter en als ik de weersvoorspelling wil kijken hangt er een flashannimatie naast. waar ik niet in geïnteresseerd ben. Dus dacht ik image en flasblock toe te voegen aan mijn firefox.
Maar toen dacht ik ineens.... uh, dat draait hier lokaal, dus die bitjes zijn allang via mijn modempje hier binnengekomen voordat die flashblocker het blockt en niet op mijn scherm presenteert.
M.a.w. ik schiet hier niks mee op, of heb ik het mis?



« Laatst bewerkt op: 2012/02/19, 14:24:27 door soppel »
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: downloadquotum VS flashblock
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/16, 18:13:45 »
Mis, die elementen worden pas geladen als ze 'actief' zijn, dus weergaven worden. Dit geld in ieder geval voor Flash, voor plaatjes weet ik dit niet zeker, maar de extensie heeft daar vast wel iets voor.

Tip 1: Installeer Opera en zet Opera Turbo altijd aan. Dit kan 60% tot wel meer dan 90% op je dataverbruik schelen, plus Flash content wordt alleen geladen wanneer jij dat wilt, en plaatjes worden standaard wel weergeven maar in hele lage kwaliteit. Daarnaast laad hij je pagina's dan ook ongeveer 2x tot 8x sneller, terwijl Opera al razend snel is.
http://www.opera.com/browser/download/
Tip 2: Installeer AdBlock Plus (Firefox/Chrome) of Opera AdBlock, geen irritante reclames meer wat ook weer een paar bytes zal schelen per pagina.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/16, 18:19:26 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline soppel

  • Lid
Re: downloadquotum VS flashblock
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/16, 18:26:58 »
Thanks! Geweldig.

Opera met zijn turbo had ik wel al eens gelezen, maar als tekst van Opera zelf, en dan denk ik al snel; verkooppraatjes.
Mooi dat het wel zoden aan de dijk zet.



Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: downloadquotum VS flashblock
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/16, 18:42:03 »
Ja, ze zeggen vaak wel tot 90% minder dataverbruik, en dit klopt ook. Alleen is dit niet altijd het geval. Op mijn telefoon geeft hij meestal tussen de 70% en 90% aan. Ik heb wel eens 98% gehad, maar ook wel eens 46%. Dat verschilt eenmaal per website.
In het algemeen denk ik als eerste bij een tekst van Opera: 'verkooppraatjes'. Maar ik heb ze eigenlijk nog nooit op echt liegen kunnen betrappen, ze weten het meestal alleen mooi te formuleren :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline soppel

  • Lid
Re: downloadquotum VS flashblock
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/19, 14:24:05 »
Nogmaals dank.
Opera en ik zijn nog niet helemaal vriendjes, moet uiteraard wat nieuwigheden onder de knie krijgen.
bookmarks etc. Gaat wel lukken.

Maar opera is zeker sneller en de opbouw van pagina's gaat in een andere volgorde. Opera lijkt wat slimmer.
Voorbeeld: als ik een inlogpagina laad, begint opera direct met het inlogdeel, de versiering van de site komt daarna.Oftewel ik kan direct inloggen en hoef de versiering niet af te wachten.

Kortom: dit probleem is opgelost.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: [OPGELOST) downloadquotum VS flashblock
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/19, 17:01:06 »
Opera is voor de meeste mensen erg wennen ja, en dat is waar de meeste mensen zullen afhaken.
En Opera doet inderdaad het meeste anders als de 'normaalste' browsers. Dat komt ook omdat FireFox en Chromium/Safari flink aan elkaar gerelateerd zijn.
Al lukt er iets niet in Opera dan moet je het maar zeggen, het meeste weet ik hopelijk wel :)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit