Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met License request failed (DRM_FAILED_LICENSE_REQUEST)  (gelezen 1122 keer)

Dag, iedereen,

Wanneer ik inlog, om het nieuws te bekijken, op RTL Nieuws dan krijg ik telkens, als ik een filmpje wil afdraaien, de volgende mededeling:
License request failed
(DRM_FAILED_LICENSE_REQUEST)

(Ik gebruik nog steeds 16.04 op 32 bits)
Echter, als ik Chromium gebruik is er geen enkel probleem. Met Firefox is er ook geen probleem op andere nieuwszenders (VRT, NOS, enz.)
Kan iemand mij helpen? Moet ik in "Voorkeuren" misschien iets wijzigen?

Dank bij voorbaat.

Norbert de strandkruier

Re: Problemen met License request failed (DRM_FAILED_LICENSE_REQUEST)
« Reactie #1 Gepost op: 2021/06/22, 13:18:54 »
Ik heb het probleem al zelf kunnen oplossen, door middel van déze website, hier: https://support.mozilla.org/nl/kb/drm-inschakelen?as=u&utm_source=inproduct
Ik heb dus de Google Widevine-CDM uitgeschakeld zonder deze te de-installeren.
Nu kan ik terug filmpjes van RTL Nieuws bekijken zonder problemen. Wat de verdere gevolgen gaan zijn weet ik nog niet. Dàt zal ik nog moeten ondervinden!

Norbert de strandkruier

Re: Problemen met License request failed (DRM_FAILED_LICENSE_REQUEST)
« Reactie #2 Gepost op: 2021/06/22, 21:33:01 »
(Ik gebruik nog steeds 16.04 op 32 bits)
Even een offtopic-tip : 16.04 krijgt geen veiligheidsupdates meer en da's linke soep. Upgraden naar een nog wel ondersteunde versie verdient de voorkeur. Maar dat is uiteraard aan jou...
Een boek doet het altijd...

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Problemen met License request failed (DRM_FAILED_LICENSE_REQUEST)
« Reactie #3 Gepost op: 2021/06/23, 05:40:26 »
Als het Ubuntu betreft dan kan je nog upgraden naar 18.04 voor 32 bit ondersteuning. 20.04 zal helaas niet meer gaan want de ondersteuning voor 32 bit systemen is gestopt en is het enkel 64 bit.
Heb je persé 32 bit nodig dan zul je over moeten stappen op Debian of één van de andere Debian varianten die wel nog 32 bit ondersteunen.
« Laatst bewerkt op: 2021/06/23, 12:26:41 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.