Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xbmc  (gelezen 420 keer)

Offline henpet

  • Lid
xbmc
« Gepost op: 2015/01/09, 18:20:49 »
Ik kijk al een jaar xbmc via mijn computer op de tv.
nu is gisteren het geluid uitgevallen en krijg het niet meer terug kan iemand mij helpen.Bij voorbaat alvast bedankt

Offline EZ-man

  • Lid
Re: xbmc
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/09, 20:18:27 »
Is het misschien een hardware probleem?
Dit kan je eventueel een koptelefoon of oordopjes in de audio-uitgang plaatsen.

Voor een vervolg op deze vraag is het verstandig de hardware op te geven.
 - soundcard?
 - HDMI ?
 - ??

Offline henpet

  • Lid
Re: xbmc
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/10, 19:39:02 »
Is hdmi heeft het altijd gedaan maar 2 dagen geleden midden in een film was het over. Ander geluid via popcorn is wel goed.

Offline RikRik

  • Lid
Re: xbmc
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/10, 20:32:12 »
Als je in XBMC in de menubalk naar systeem gaat, vervolgens naar systeem, dan naar Geluidshardware
In Geluidshardware zie je links beneden in het menu de optie: instellingen Niveau
Als je op Instellingen Niveau klikt, ga je naar: Instellingen Niveau Expert
Dan scrol je in het menu naar beneden, Klik op: Herstel bovengenoemde instellingen naar standaard
Is het nu opgelost?

Je kan op verschillende manieren naar films kijken in XBMC
Via een harddisk, op deze manier zou XBMC eigenlijk probleemloos moeten werken.
Via Video Add-ons
Het kan zijn dat bepaalde Video Add-ons niet meer goed werken, heel veel Video Add-ons zijn namelijk, net als popcorn time, illegaal

Offline aartje

  • Lid
Re: xbmc
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/11, 08:58:56 »
Is hdmi heeft het altijd gedaan maar 2 dagen geleden midden in een film was het over. Ander geluid via popcorn is wel goed.
Het is al gevraagd natuurlijk, maar wat is je hardware en software (Ubuntuversie/Mintversie/Andriodversie). Helaas hebben wij hier geen kristallen
bol. Het is al buitengewoon ongewoon dat ik op iemand antwoord die die gegevens niet meteen oplepelt, maar waar je het uit moet trekken.

Keek je soms een film op een commerciĆ«le zender  (HD kwaliteit)via HDMI?. Bij mij doet daar het geluid ook niet meer van via HD
(wel de zenders in niet-HD kwaliteit) van de ene dag op de andere.