Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] ethernetrouter blokkeert internet na benaderen schijf  (gelezen 895 keer)

Offline zeger

  • Lid
Ik ben de gelukkige eigenaar van een tp-link tl-wr1043nd router.

De router functioneert prima, maar ik heb één probleem dat ik niet opgelost krijg:

In de router zit een usb-stick. Vanaf het hele thuisnetwerk kan ik via FTP de schijf benaderen. erg handig, maar ik heb een vervelend probleem: Zodra ik wat bestanden geplaatst heb, blokkeert de internetverbinding volledig. Het enige wat ik kan doen is: router rebooten. Tot overmaat van ramp is de ftp-functie hierna weer uitgeschakeld. Deze moet ik via het adres 192.168.1.1 weer handmatig opstarten. nogal omslachtig dus.

N.B. Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd, dus daaraan ligt het niet.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

N.B. Ik gebruik op mijn desktop Ubuntu 10.04 en op mijn laptop Debian 6.0.1a. Bij beiden heb ik dit probleem. Ik heb verder Nautilus en Filezilla als FTP-cliënt gebruikt. Bij beiden blokkeert internet
« Laatst bewerkt op: 2011/06/18, 18:36:46 door zeger »

Offline zeger

  • Lid
Contact gehad met de helpdesk van TP-Link. Kwamen er ook niet uit. Uiteindelijk zelf de oplossing gevonden: er zat een oude netwerkkabel in de router met kennelijk een beschadiging erin. Zonder deze kabel blijkt alles prima te werken. Opgelost dus!