Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Thunderbird mail van windows 2000 naar ubuntu 9.10  (gelezen 719 keer)

Offline roeland

  • Lid
Ik moet mail van een Windows2000 computer overhalen naar een andere ubuntu machine (versie 9.10).
Op de oude computer werd outlook express gebruikt; die mail heb ik overgehaald naar thunderbird onder windows.  Nu wil ik de mail overzetten op de andere computer.  Het adresboek kon ik makkelijk importeren door het onder windows te exporteren als ldif bestand en vervolgens weer te importeren.
Bij Import/mail krijg ik een verwijzing naar Communicator 4.x (wat bij netscape lijkt te horen) en geen andere mogelijkheden.

Wat zijn de meest recente oplossingen?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 17:24:50 door roeland »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Re: Thunderbird mail van windows 2000 naar ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/13, 17:00:20 »
Een deel kan je overslaan, aangezien je Thunderbird al op Windows hebt staan. https://help.ubuntu.com/community/Wiki/MailImporteren
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline roeland

  • Lid
Re: [OPGELOST] Thunderbird mail van windows 2000 naar ubuntu 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/13, 17:27:00 »
Bedankt, ik had dzee al gezien maar omdat er geen datum bij de oplossing stond wist ik niet of dit een recente oplossing was.  Ik heb ook diverse oudere oplossingen gevonden, maar dit is een van de minst ingewikkelde.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.