Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem bij installatie van Mint naast Windows 10 (Dual Boot)  (gelezen 424 keer)

Offline truus22

  • Lid
Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem bij het installeren van een Dualboot van Mint 10 naast Windows 10. Nadat ik daarvoor via Gparted een extra partitie had aangemaakt op mijn C-Partitie (waar Windows opstaat) krijg ik wanneer ik via een USB-Stick Mint naast mijn bestaande Windows 10 wil installeren, iedere keer de boodschap: Er is geen bestandssysteem gedefinieerd. Gelieve dat te herstellen via het schijfindelingsmenu.
Ik begrijp niets van deze boodschap en weet niet wat te doen. Kan iemand mij helpen s.v.p.?

vr. groet,

Cor Jansen
Weert
truus22
Weert

Offline jan11000

  • Lid
Re: Probleem bij installatie van Mint naast Windows 10 (Dual Boot)
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/03, 12:06:57 »
En wat ben je precies aan het doen?
Partities met de hand maken misschien?

Misschien ext4 aangeven!
of / maken.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Probleem bij installatie van Mint naast Windows 10 (Dual Boot)
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/03, 12:13:42 »
Met Jan eens. De met Gparted aangemaakte partitie waarschijnlijk te formatteren als Ext4. Let wel op dat je de goede partitie pakt die dan naar verwachting ook nog niet geformatteerd zal zijn.

Succes!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Nero

  • Lid
Re: Probleem bij installatie van Mint naast Windows 10 (Dual Boot)
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/03, 22:10:37 »
Partitie hoeft niet geformatteerd te zijn met Gparted. Als je tijdens de installatie kiest voor 'Iets anders' krijg je de schijfindeler te zien. Daarin kies je de nieuwe partitie (waarschijnlijk gewoon de vrijgemaakte ruimte). Daarin dien je dan wel aan te geven dat je deze wilt gebruiken als ext4, en / als koppelpunt. Is de partitie nog niet geformatteerd met Gparted dan dient dit hier ook alsnog gekozen te worden. Kies je enkel voor de root partitie (/ als koppelpunt) kan je ook een waarschuwing krijgen dat er geen swap is gekozen. He je voldoende geheugen in de pc dan is dat ook niet nodig, en kan je dus verder met de installatie.

TS heeft dus waarschijnlijk geen root koppelpunt (/) gekozen, waardoor er geen bestandssysteem is geselecteerd. Maw, / is noodzakelijk, alle andere koppelpunten zijn optioneel.