Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?  (gelezen 2151 keer)

Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Gepost op: 2016/11/10, 20:19:13 »
Hoi
Wat vinden jullie van de Verificatiecode via bv sms van Google?
Het idee vindt ik oke maar na een aantal dagen 5 x per uur opnieuw inloggen en codes invoeren heb ik de verificatiecode van Google weer uitgezet.
Vinkje bij deze computer...... stond aan.

Ik gebruik Chromium, bij controle op Firefox hoefde ik niet in te loggen via sms?? raar?

Graag jullie mening en/of wat doe ik verkeerd?
Bedankt alvast

Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/10, 20:47:23 »
Ik vind het goed. Overigens kun je in plaats van SMS ook een app gebruiken zoals Google Authenticator. Dan lees je de code gewoon direct af en hoe je niet te wachten op een bericht.  De Google Authenticator is trouwens niet gebonden aan je Google-account maar je kan deze ook gebruiken voor authenticatiecodes van bijvoorbeeld Dropbox en een Microsoftaccount.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/10, 21:17:19 »
Het idee vindt ik oke maar na een aantal dagen 5 x per uur opnieuw inloggen en codes invoeren heb ik de verificatiecode van Google weer uitgezet.
Je kan aanvinken een computer te vertrouwen, dan wordt er op die computer niet meer om een code gevraagd.
of wat doe ik verkeerd?
Gooi je misschien cookies weg? Dan moet je opnieuw een tweede code invoeren.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/10, 21:29:49 »
testcees
dat van die cookies ga ik ff bekijken
vinkje bij cookies enz weggehaald
ff kijken hoe het nu gaat
zie bijlage

Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/10, 21:49:04 »
testcees

Gooi je misschien cookies weg? Dan moet je opnieuw een tweede code invoeren.

Je hebt gelijk, dit is de oorzaak!

BEDANKT!!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/11/11, 00:13:11 »
Nadeel is dan weer wel, dat je privacy opgeeft. Want bewaarde cookies kunnen immers worden gelezen door websites....

Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/11/11, 00:25:45 »
Google gaat mij geen sms sturen want google krijgt mijn telefoonnummer niet. Ze bekijken het maar.
Als ze het vragen bij webmail login klik ik ook altijd op 'later'.
Als het dan niet meer werkt, jammer dan, genoeg alternatieven.

Maar dat denk ik niet, want msn probeert dit al ruim een decennia en dat werkt ook nog steeds prima zonder.
Ze proberen maar. Ik werk toch niet mee.  :evil:
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jan11000

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/11/11, 05:30:55 »
Nadeel is dan weer wel, dat je privacy opgeeft. Want bewaarde cookies kunnen immers worden gelezen door websites....
Op een gewone pc ben je altijd bekent, ook zonder cookie, dus deze cookie maakt niet uit.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #8 Gepost op: 2016/11/11, 05:33:49 »
Google gaat mij geen sms sturen want google krijgt mijn telefoonnummer niet. Ze bekijken het maar.
Als ze het vragen bij webmail login klik ik ook altijd op 'later'.
Als het dan niet meer werkt, jammer dan, genoeg alternatieven.

Maar dat denk ik niet, want msn probeert dit al ruim een decennia en dat werkt ook nog steeds prima zonder.
Ze proberen maar. Ik werk toch niet mee.  :evil:
Dit gemaakt voor extra beveiliging, dan kan niemand(bijna) via een andere pc zonder 2 weg  verificatie inloggen.
Nu heb je het slecht beveiligd, met wachtwoord stelen logt men in op je account.
En een hacker als die echt wilt, die vind meer dan iedereen denkt.

Voor als je het niet weet, iedereen in de it wereld vind 2-weg verificatie verplicht tav veiligheid.

Offline Nero

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #9 Gepost op: 2016/11/11, 09:22:49 »
Voor als je het niet weet, iedereen in de it wereld vind 2-weg verificatie verplicht tav veiligheid.
De vraag is hoe je dit wilt doen zonder opgave van je telefoon nummer. Alle how-to's die ik geprobeerd heb lopen vast op dit punt.

Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #10 Gepost op: 2016/11/11, 09:55:19 »
ik heb het weer aangezet!
Liever wat extra werk dan alles kwijt!

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #11 Gepost op: 2016/11/11, 10:14:26 »
Voor als je het niet weet, iedereen in de it wereld vind 2-weg verificatie verplicht tav veiligheid.
De vraag is hoe je dit wilt doen zonder opgave van je telefoon nummer. Alle how-to's die ik geprobeerd heb lopen vast op dit punt.

Ik gebruik een Yubikey icm Lastpass (voor websites etc), ideale combi!

Instructies voor een Yubikey icm Google:
https://www.yubico.com/support/knowledge-base/categories/articles/how-to-use-your-yubikey-with-google/
« Laatst bewerkt op: 2016/11/11, 10:16:30 door valk »

Offline Nero

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #12 Gepost op: 2016/11/11, 10:22:30 »
Ik gebruik een Yubikey icm Lastpass (voor websites etc), ideale combi!
1e requiremet: Google Chrome.

En kan deze key ook gebruikt worden met de smartphone?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #13 Gepost op: 2016/11/11, 10:31:32 »
Voor gebruik met een smartphone is er de er de Yubikey Neo, deze heeft nfc ondersteuning. Maar als je de gmail app gebruikt heb je het niet nodig, wanneer je 2-factor instelt kan je overigens altijd nog met wachtwoorden inloggen, alleen moet je deze wachtwoorden laten generen in de Google dashboard. Je kan dan per applicatie (als de applicatie geen 2-factor ondersteunt) een uniek wachtwoord aanmaken. Dit is natuurlijk lastig, maar wel veel veiliger.

De goedkoopste oplossing is echter de U2F Yubikey, deze kan prima gebruikt worden icm Google applicaties.

Je kan in deze laatste echter geen 2 functies programmeren. Ik gebruik de twee geheugen functies van mijn Yubikey, in 1 slot gebruik ik de random (standaard situatie) One-Time-Password generatie (icm Lastpass) en in de andere een lang statisch wachtwoord waarmee ik op mijn laptop inlog. Het is wat meer werk, maar wel een stuk veiliger....

Offline Nero

  • Lid
Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #14 Gepost op: 2016/11/11, 11:41:16 »
Voor gebruik met een smartphone is er de er de Yubikey Neo, deze heeft nfc ondersteuning.
Mijn foon heeft geen NFC, dus dat valt af.

Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #15 Gepost op: 2016/11/11, 12:30:17 »
Op een gewone pc ben je altijd bekent, ook zonder cookie, dus deze cookie maakt niet uit.

Toch stukken minder als je proggies als addblockers en NoScript hebt draaien.
Maar je hebt een punt. Volledige privicy bestaat niet meer.
Rest alleen het spel van misleiding en beperken.  :evil:

Dit gemaakt voor extra beveiliging, dan kan niemand(bijna) via een andere pc zonder 2 weg  verificatie inloggen.
Nu heb je het slecht beveiligd, met wachtwoord stelen logt men in op je account.
En een hacker als die echt wilt, die vind meer dan iedereen denkt.

Er is al voldoende beveiliging. Daarnaast is er ook nog een herstel-emailadres wel ingevuld. Daardoor vind ik niet ook nog een tel.nr. nodig.

Slecht beveiligd?  ^-^
Wachtwoordbeleid is hier zeer strikt toegepast. En dat ook nog eens over een strikt email-beleid wat tevens privacybeleid is. Hier ga ik niet dieper op in.  ;)
Zelfs als er al iets gehackt wordt dan zal de schade beperkt blijven omdat er al niets belangrijks online staat van ons, en omdat men dan meteen weer tegen de volgende hindernis loopt en dus niet verder komt. Ook hier ga ik niet dieper op in.  ;)
Inloggen gaat echt zomaar niet lukken. Zoals wel blijkt want nog nooit gehackt.
Dat komt ook voort uit het feit dat ik bovengemiddeld meer weet van hacken en hoe relatief simpel dit kan zijn. Het is (toen dat nog mocht) een tijdje mijn hobby geweest om hen die mij poogden te hacken terug te hacken waarbij het hen wegjagen mij stukken beter af ging dan de hackers. Hackers (denkend dat ze onvindbaar zijn) vinden het niet leuk als je ze op hun huistelefoon in hun eigen huiskamer gaat bellen. LOL :evil: :evil: :evil:
En ook hier geldt, 100% veiligheid bestaat niet op pc en internet. Zeker niet omdat je (ook hierin) nogal eens afhankelijk bent van derden die wel nogal eens privacy vrij geven (door bijvoorbeeld lekken en slechte beveiliging).
« Laatst bewerkt op: 2016/11/11, 12:35:42 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #16 Gepost op: 2016/11/12, 23:58:19 »
Voor als je het niet weet, iedereen in de it wereld vind 2-weg verificatie verplicht tav veiligheid.

Dan kom ik denk ik uit een andere IT-wereld.
Het vragen naar een telefoonnummer van Google is dus alleen maar goed om nog meer van je te weten te komen, het service gedeelte zou hun echt aan hun achterste oxideren. Wanneer ik met bijvoorbeeld retroshare iemand toevoeg kan ik gebruik maken via een tor/i2p link en pgp sleutels. Nu weet ik dat het iets anders dan mail, maar wanneer google het echt om de privacy/veiligheid van personen gaat hadden zij zoiets ook kunnen verzinnen voor hun services. Dat doen ze niet, want ze willen alleen maar meer gegeven van jou onder het mom van veiligheid.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Wat vinden jullie van de Verificatiecode van Google?
« Reactie #17 Gepost op: 2016/11/13, 12:59:54 »
Dan kom ik denk ik uit een andere IT-wereld.
Het vragen naar een telefoonnummer van Google is dus alleen maar goed om nog meer van je te weten te komen, het service gedeelte zou hun echt aan hun achterste oxideren. Wanneer ik met bijvoorbeeld retroshare iemand toevoeg kan ik gebruik maken via een tor/i2p link en pgp sleutels. Nu weet ik dat het iets anders dan mail, maar wanneer google het echt om de privacy/veiligheid van personen gaat hadden zij zoiets ook kunnen verzinnen voor hun services. Dat doen ze niet, want ze willen alleen maar meer gegeven van jou onder het mom van veiligheid.

Helemaal mee eens.
Sowieso is binnen google al te beheersen (instellingen) welke apparaten toegang kunnen krijgen en welke niet. Vaak genoeg tegenaan gelopen als er weer eens met een nieuwe apparaat ingelogd werd.
En dat werkt nu al prima zonder mijn telefoonnummer.  ^-^

Meer informatie hierover.
https://support.google.com/accounts/answer/6063333?hl=nl
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore