Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cartridge vervangen EPSON XP-700 geeft flink wat problemen!  (gelezen 2398 keer)

Offline vutter

  • Lid
Cartridge vervangen EPSON XP-700 geeft flink wat problemen!
« Gepost op: 2014/01/10, 19:58:14 »
Hallo beste medeforumleden.

Sinds  april 2013 ben ik in het bezit van een EPSON XP-700.
Was ik dik tevreden over, werkt snel en levert prima afdrukken. Totdat!!!
De printer gaf aan "cartridge vervangen" (BK26X). Hierop nieuwe cartridge gekocht en geïnstalleerd. (BK26XL)
Toen begon de ellende! Printer gaf de melding "cartridge onjuist geïnstalleerd".
Cartridge er uit ter controle op mogelijke vuil, maar niets te bespeuren. Na opnieuw installeren weer een foutmelding.
Dit nog enkele malen geprobeerd, maar foutmelding bleef telkens weer komen!

Hierna contact opgenomen met EPSON. Dit leverde weinig nuttige informatie op; er werd geopperd, dat er mogelijk wat lijmresten op cartridge konden zitten. En verder kreeg ik het advies om het installatie programma van mijn computer te verwijderen en opnieuw te installeren.
Resultaat: Geen enkele verandering!
Op mijn oude (reserve-computer) printer aangesloten, maar probleem bleef bestaan.
Ik besloot om een testprint af te drukken en wat bleek: De printer werkte plots correct en herkende de nieuwe cartridge en printte correct! Maar inmiddels was mijn nieuwe BK26XL-cartridge bijna half leeg!  Bovendien kreeg ik de melding, dat mijn overige cartridges (C,Y,M en PBK) leeg waren. (PBK bleek helemaal niet leeg te zijn).
Daarop nieuwe cartridges besteld. Na het plaatsen hiervan ging het weer fout: De 3 kleuren cartridges werden geaccepteerd  maar helaas: Met de nieuwe PBK26XL ging het weer fout! Weer dezelfde vage foutmeldingen! ook hier weer enkele malen opnieuw installeren geprobeerd, maar geen enkel resultaat.
Bij EPSON dit probleem weer aangekaart, met als resultaat dat ik een nieuwe PBK26X cartridge kreeg toegezonden. In mijn ogen een GENEREUS gebaar van EPSON, in aanmerking nemende, dat ik bij mijn eerste telefoontje al gemeld had, dat mijn problemen alle XL-cartridges betroffen!!

Mijn vraag is: Heb ik nu dikke pech gehad, of is dit probleem bij meerderen van U bekend?
Zelf heb ik het vermoeden, dat het mogelijk een storing in mijn printer is.

Uw reactie met belangstelling tegemoet ziende, groet ik U.

vutter.


Re: Cartridge vervangen EPSON XP-700 geeft flink wat problemen!
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/11, 13:16:05 »
En dat is in een linuxdistro?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline vutter

  • Lid
Re: Cartridge vervangen EPSON XP-700 geeft flink wat problemen!
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/11, 13:32:29 »
Hallo Lowlands,

Ik werk inderdaad met een Linux-distributie, n.l. UBUNTU 12.04 LTS.
Maar zoals ik schreef, heeft de printer steeds goed gewerkt. Bovendien heeft m.i. het computersysteem niets met mijn "cartridge-wissel problemen" te maken.
Cartridges zijn gewoon te wisselen zonder dat de computer aan staat.
En zoals ik schreef: Ik verdenk de printer.

Met vr. groet,
                               vutter.

Re: Cartridge vervangen EPSON XP-700 geeft flink wat problemen!
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/16, 13:44:17 »
Als het computersysteem niks met de fout te maken heeft,zal je hier denk ik ook geen oplossing vinden,tenzij iemand heel toevallig ook dezelfde printer heeft.En een oplossing weet.

Ik heb zelf ook een Epson printer voor de tweede keer,en ook die heeft het maar kort gedaan voor dat die overleed,althans,de zwarte cartrigde blijft maar lekken,en ik kan daar niks tegen doen.Heb dus maar bij een veiling een grote HP printercombinatie gekocht.Heel tevreden mee,maar daar heb jij niks aan.Ik denk dat ik nooit meer een Epson koop..
« Laatst bewerkt op: 2014/01/16, 13:47:32 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline vutter

  • Lid
Re: Cartridge vervangen EPSON XP-700 geeft flink wat problemen!
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/16, 19:10:38 »
Hallo Lowlands,

Dank voor Uw reactie.

Zoals ik schreef denk ik, dat het aan de printer ligt, maar heel zeker ben ik daar niet van.
Maar logisch nadenkend, kan dit haast niet anders. Of zit ik nu helemaal fout?

Wat Uw mening over EPSON is, kan ik bij deze onderschrijven: Dit is mijn eerste EPSON, maar zeker weten ook mijn laatste!!

Met vr.groet,  vutter.,