Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Meerdere programma's die tegelijk de geluidsbron moeten gebruiken  (gelezen 645 keer)

In 8.10 stond de audioconfiguratie al direct op zo'n manier, dat verschillende programma's tegelijkertijd gebruik konden maken van de soundcard. Hierdoor kon ik af en toe een spelletje spelen (met en zonder wine), en tegelijkertijd muziek luisteren.
Door problemen met 8.10 ben ik weer naar 8.04 gegaan, maar deze heeft blijkbaar een andere geluidsconfiguratie. Heeft iemand enig idee wat ik moet instellen om ervoor te zorgen dat meerdere programma's weer tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de geluidskaart? Ik heb namelijk totaal geen verstand van dit onderwerp :P

bvd
« Laatst bewerkt op: 2009/02/08, 10:02:20 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Meerdere programma's die tegelijk de geluidsbron moeten gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/20, 22:35:47 »
Getting more than one application to use the soundcard at the same time

    * You might want to play a game and listen to music on your favorite music player at the same time. To do this successfully, you will have to use ALSA since it supports this feature the best. On all the music players I know of, you can configure the sound engine, to any module that is available.

    *
      The setting is usually found under something like Tools >>> Configure >>> Player Engines.

    *
      For games, it is a bit more tricky since there is not always a way to configure the player engine directly. Most games, however, do support the OSS. ALSA has an OSS module that allows OSS applications to use the ALSA driver.

    *
      To do this you will need the alsa-oss package
      Code:

      sudo apt-get install alsa-oss

Kan je hier wat mee?

Met vriendelijke groet,

Gijs

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Meerdere programma's die tegelijk de geluidsbron moeten gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/20, 22:38:26 »
Die had ik al eens geprobeerd, echter zonder resultaat. Maar toch wel bedankt voor de tip ;)

edit: problemen van 8.10 zijn opgelost door de 64 bits versie te gebruiken. En nu kunnen meerdere programma's weer geluid produceren zonder elkaar in de weg te zitten :)
« Laatst bewerkt op: 2009/02/08, 10:02:02 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux