Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problematisch afspelen video in browser (youtube etc) en effects  (gelezen 1533 keer)

friso87

  • Gast
Ik heb een SiS m760gx video kaart/chipset en vermoed dat deze niet echt goed ondersteund wordt door de driver.

Ubuntu heb ik net geinstralleerd (hardy) en inmiddels heb ik al heel wat werkend. De visual effects zoals het kubusje kan ik niet activeren en heb problemen met afspelen van video's in browser.

Geinstalleerd:

VLC mediaplayer plugins voor video en audio streaming in browser

Totem mediaplayer plugins voor video en audio streaming in browser

Shockwave flash plugin voor browser.

Ik heb al wat gespreurd op internet en kom vaak tegen dat videokaarten vaak niet de juiste driver hebben bij dit soort problemen. Weet iemand of er iets is voor mijn kaart? ik heb er nog niets voor kunnen vinden en heb me zojuist bij dit forum aangemeld.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Problematisch afspelen video in browser (youtube etc) en effects
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/11, 23:42:24 »
Sis en Via zijn rottige videokaarten voor Linux... Kun je er een Nvidia-kaart inprikken?

Zo niet, vergeet de kubus en de driedimensionale effecten. Schakel de visuele effecten uit:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
(punt 7)

friso87

  • Gast
Problematisch afspelen video in browser (youtube etc) en effects
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/12, 00:50:36 »
Bedankt voor de tips, ik ga er mee bezig en hopelijk kom ik er uit. Ik heb Ubuntu op mijn acer aspire 3002LMi laptopje staan en voor zover ik weet kan ik daar geen videokaart in prikken (volgens mij is alles on-board).

friso87

  • Gast
Problematisch afspelen video in browser (youtube etc) en effects
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/12, 12:16:10 »
Ik heb de multimedia ondersteuning etc volgen de handleiding toegevoegd. Ook heb ik even gekeken naar de instellingen van mijn kaart via commando:

gksudo displayconfig-gtk

Hier stond stuurprogramma op: None

Ik heb van fabrikant SiS een stuurprogramma uitgekozen (wist niet zeker of het de goede was) en na opnieuw opstarten krijg ik een 640x480 resolutie en ik kan via hetzelfde commando (gksudo displayconfig-gtk) het stuurprogramma er niet uithalen zodat deze weer op None komt te staan (eerst had ik een veel betere resolutie namelijk).

Wat kan ik hier aan doen om het weer terug te krijgen zoals het was?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Problematisch afspelen video in browser (youtube etc) en effects
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/12, 14:41:02 »
Citaat van: friso87
Wat kan ik hier aan doen om het weer terug te krijgen zoals het was?
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
(punt 1)

friso87

  • Gast
Problematisch afspelen video in browser (youtube etc) en effects
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/12, 15:58:15 »
De x-server fixen heeft geholpen, dank daarvoor. Nu heb ik weer een goede resolutie en verder heb ik de stappen van http://sites.google.com/site/computertip/directdoen en http://sites.google.com/site/computertip/multimedia allemaal doorlopen.

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem als toen ik deze topic startte. Wanneer ik een filmpje kijk/stream via een website (youtube) speelt deze moeizaam af en na een tijdje loopt firefox helemaal vast en moet ik hem geforceerd sluiten. ter info:

Geinstralleerde en geactiveerde plug-ins in firefox:

Default plugin
demo print plugin for unix/linux
Divx Web Player
Helix DNA Plugin: Realplayer G2 Plug-in Compatible (Compatible; Totem)
iTunnes apllication Detector
Java (TM) Plug-in 1.6.0_06-b02
Quicktime Plug-in 7.2.0
Shockwave Flash
Totem web browser plugin 2.22.1
VLC Multimedia Plugin
VLC Multimedia plugin (compatible Totem 2.22.1)
Windows Media Player Plug-in 10 (compatible; Totem)

avi/dvd bekijken vanaf hd of dvd lukt wel goed met bijvoorbeeld VLC player. verder heb ik wel het idee dat mijn SiS m760gx videokaart niet optimaal ondersteund wordt. Alles werkt wel maar als ik bijvoorbeeld een venster beetpak en deze beweeg gaat dit toch niet helemaal smooth.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, tot dusver in ieder geval bedankt voor de hulp