Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Getdeb en Playdeb verdwijnen  (gelezen 1277 keer)

Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Gepost op: 2013/01/22, 09:25:11 »
In het verleden heb ik regelmatig gebruik gemaakt van Getdeb om nieuwere versies van software op mijn Ubuntubak te krijgen.  Het was een mooie voorziening, maar eentje die tot het verleden is gaan behoren:

http://www.ubuntugeek.com/getdeb-playdeb-discontinue.html

Citaat
After the server crash where also the GetDeb and PlayDeb database was lost and given the fact that GetDeb and PlayDeb now have too many packages to be handled as a one-man-project I decided to discontinue GetDeb and PlayDeb.
In the last years I have spent so many hours in the project that now it is just too much for me to maintain beside my usual job.

In de goede open source traditie is de code/scripts beschikbaar voor wie er mee verder wil gaan.

Re: Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/22, 12:17:07 »
Was een heel goede repository, een paar jaar geleden ook nog wel eens gebruikt, maar de indruk dat het de laatste tijd misschien wat minder nodig was, ik vond de meeste software gewoon in de official repo's. Maar goed, hopelijk pikt iemand het op, het zal zeker nog wel gebruikt worden!

Re: Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/22, 12:35:48 »
Is het niet zo dat deze een beetje overbodig zijn geworden nu het zo eenvoudig is om ppa's te maken voor software die niet in de repo's zit?

Re: Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/22, 14:13:15 »
Is het niet zo dat deze een beetje overbodig zijn geworden nu het zo eenvoudig is om ppa's te maken voor software die niet in de repo's zit?

Op zich wel, al moet je soms wel even op zoek naar de juiste PPA. Voor het MUP One-project moest ik vaak op zoek naar nieuwe versies en bij de speurtocht naar PPA's ben ik behoorlijk vage dingen tegen gekomen. Met Getdeb/Playdeb was een grote collectie al op een plaats samengebracht.

Re: Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/22, 15:03:43 »
Is het niet zo dat deze een beetje overbodig zijn geworden nu het zo eenvoudig is om ppa's te maken voor software die niet in de repo's zit?

Ja alleen daar kun je soms eindeloos zoeken en wie kun je wel en niet vertrouwen? Bij GetDeb en PlayDeb was dat mooi samengevoegd en zeker PlayDeb was wel te verkiezen boven PPA's aangezien de meeste PPA's voornamelijk geen games bevatten.

Re: Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/22, 15:37:21 »
Nu nog het PPA-systeem op de schop en Ubuntu is klaar voor de toekomst.

Re: Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/22, 16:17:37 »
Op zich wel, al moet je soms wel even op zoek naar de juiste PPA. Voor het MUP One-project moest ik vaak op zoek naar nieuwe versies en bij de speurtocht naar PPA's ben ik behoorlijk vage dingen tegen gekomen. Met Getdeb/Playdeb was een grote collectie al op een plaats samengebracht.
Zit wat in idd. :)

Re: Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/22, 22:41:51 »
Voor het MUP One-project moest ik vaak op zoek naar nieuwe versies en bij de speurtocht naar PPA's ben ik behoorlijk vage dingen tegen gekomen.
Wellicht een idee om een MUP-One PPA op te zetten en daar de nodige nieuwere versies in te zetten? Je wilt niet te veel afhankelijk zijn van externe repositories en/of PPA's. Ik zou eventueel het nodige kunnen packagen vermits het geen enorme pakketten zijn.

Jeremy
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 22:44:38 door AutoStatic »

Re: Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/24, 11:09:08 »
Voor het MUP One-project moest ik vaak op zoek naar nieuwe versies en bij de speurtocht naar PPA's ben ik behoorlijk vage dingen tegen gekomen.
Wellicht een idee om een MUP-One PPA op te zetten en daar de nodige nieuwere versies in te zetten? Je wilt niet te veel afhankelijk zijn van externe repositories en/of PPA's. Ik zou eventueel het nodige kunnen packagen vermits het geen enorme pakketten zijn.

Jeremy

Een goed idee :-). Als het goed is heeft Hans een tijdje geleden al contact met je gehad over MUP One, toch? Ik zal dit idee en jouw aanbod zijn kant op sturen.

Re: Getdeb en Playdeb verdwijnen
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/25, 21:48:09 »
Ja klopt. Heb nu eindelijk wat tijd om er eens goed naar te kijken.