Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC  (gelezen 6321 keer)

Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC
« Gepost op: 2013/01/24, 21:42:25 »
Hallo allemaal,


Ik heb een probleempje. Sinds enkele dagen start Google Chrome automatisch op bij de opstart van het systeem. Ik heb echter helemaal niets veranderd in de instellingen. Ook in Autostart staat Chrome niet vermeld. Dit probleem is weliswaar niet zo groot, maar ik ben erg nieuwsgierig of ik het kan oplossen.


Heeft iemand een idee?

Offline daniel

  • Lid
Re: Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/25, 14:32:40 »
gebruik je Ubuntu?


Offline daniel

  • Lid
Re: Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/25, 14:37:28 »
Ga dan na het pictogram rechts van je balk waar je normaal gesproken mee afsluit en zie in dat rijtje diverse keuze mogelijkheden staan in de lijst met oa:

systeem setting
display enz enz..
ook staat als het goed is in dit rijtje een
Startup Applications..

Klik hierop en vink daarna uit wat je niet opgestart wil hebben..

Dit zou moeten helpen zo niet laat het even weten want er zijn nog meer mogelijkheden..

succes

Re: Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/25, 19:12:46 »
Hoi!


Helaas niet gelukt. Heb jij nog meer opties? Ben erg benieuwd!


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/25, 22:15:54 »
Er is in Xubuntu de mogelijkheid om de sessie te bewaren, heb je dat misschien aan staan ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/26, 10:37:29 »
Even voor de duidelijkheid: wordt het venster ook actief, als in, je ziet je browser zelf openen of zieje het in je lijst met processen?
Dat heb ik nl op ubuntu 12.10 zelf gezien, hij laadt chrome in de achtergrond, maar zonder venster. Ik denk dat ze dat doen zo dat chrome supersnel laadt als jij hem wil opstarten. Het was wel de reden waarom ik chrome toendertijd heb gedeinstalleerd, ik kon namelijk niet binnen 10 minuten vinden hoe ik dit uit moest schakelen en ik had er niet om gevraagd, vandaar.

Offline daniel

  • Lid
Re: Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/26, 11:33:05 »
Kijk eens wat er onder:
/home/UwGebruikersnaam/.config/autostart

staat...

de .config           is een veborgen map onder je gebruikers naam dus moet de die openen met cd .config
met een punt er tussen..
Alles vanuit de terminal venster..

Re: Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/27, 13:49:54 »
Sorry voor de late reactie. Ik heb alle adviezen en tips bekeken, maar... helaas. Chrome start op op bureaublad 1 en verschijnt dan direct in beeld. Het is niet het allerergste probleem maar wel irritant.

Re: Xubuntu: Chrome start automatisch op bij opstarten PC
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/27, 23:14:36 »
Zet de optie "Achtergrondapps blijven uitvoeren wanneer Google Chrome is gesloten" uit in de instellingen van Chrome.

Als dat niet werkt, verwijder dan Google Chrome-gerelateerde starters (extensies doen ook mee) in de map ~/.config/autostart/:
xdg-open ~/.config/autostart
Je kunt gelijk eens kijken of er geen ongewenste programma's worden geladen bij het aanmelden.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/27, 23:52:08 door Cumulus007 »