Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meerdere Linuxdistro's naast elkaar  (gelezen 12760 keer)

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Meerdere Linuxdistro's naast elkaar
« Reactie #25 Gepost op: 2009/10/20, 16:19:13 »
Pjotr, tien distro's. :o Welke 10 heb je eigenlijk allemaal? Zijn ze allemaal ook gebruiksklaar? Hier draai ik ook een multiboot, te zien in mijn handtekening, maar iets systeembreed installeren is hier al veel werk, hoe moet bij jou gaan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Meerdere Linuxdistro's naast elkaar
« Reactie #26 Gepost op: 2009/10/20, 23:39:56 »
Pjotr, tien distro's. :o Welke 10 heb je eigenlijk allemaal? Zijn ze allemaal ook gebruiksklaar? Hier draai ik ook een multiboot, te zien in mijn handtekening, maar iets systeembreed installeren is hier al veel werk, hoe moet bij jou gaan?

Is nu niet meer zo op die flaptop; was ook voor de lol natuurlijk.... Maar ze waren allemaal volledig gebruiksklaar, ja. Ik heb er veel van geleerd, maar praktisch was het niet: 10 besturingssystemen bijgewerkt houden met updates, ik bleef aan de gang...  :P

Op m'n netboekje staan nog wel twee Linuxen naast Windows: Ubuntu UNR 9.04 en openSUSE 11.1. Is wel handig zo. Verder zijn alle drie bureaucomputers 100 % Ubuntu 8.04, en dat blijft nog zo tot juli 2010. Heerlijk, zo'n LTS....  :)

Op de (vroeger 10-voudig opstartbare) speeldoos heb ik vandaag de (vermoedelijke) RC van Karmic gezet, naast W. Om m'n docu te kunnen bijwerken.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Meerdere Linuxdistro's naast elkaar
« Reactie #27 Gepost op: 2009/10/21, 08:09:20 »
Pjotr, tien distro's. :o Welke 10 heb je eigenlijk allemaal? Zijn ze allemaal ook gebruiksklaar? Hier draai ik ook een multiboot, te zien in mijn handtekening, maar iets systeembreed installeren is hier al veel werk, hoe moet bij jou gaan?

Is nu niet meer zo op die flaptop; was ook voor de lol natuurlijk.... Maar ze waren allemaal volledig gebruiksklaar, ja. Ik heb er veel van geleerd, maar praktisch was het niet: 10 besturingssystemen bijgewerkt houden met updates, ik bleef aan de gang...  :P
Wat een werk, maar wel leuk om te doen.

Offline JvH

  • Lid
Re: Meerdere Linuxdistro's naast elkaar
« Reactie #28 Gepost op: 2009/10/21, 09:01:02 »
Is het niet veel makkelijker om 1 'hoofd'-distro te nemen (evt. naast Windows), en dan VirtualBox te gebruiken om met de overige distro's te spelen?
Zo heb ik het gedaan; dual boot Windows Vista (binnenkort 7, promo-DVD) + Ubuntu, en vervolgens VirtualBox geïnstalleerd, waarin ik speel met Kubuntu.