Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beginner: software  (gelezen 751 keer)

Offline Spinoza

  • Lid
Beginner: software
« Gepost op: 2012/04/06, 14:47:05 »
Heb net ubuntu 11.10 geïnstalleerd. Heb enkele programma's gedownload, maar kan nergens terugvinden waar deze nu staan. Mijn softwarecentrum geeft bij "geïstallerd enkel de lijst met categoriën en daar blijft het bij. waar ik ook op klik, nergens verschijnt er iets. Waar vind ik mijn programmaz's terug. Het gaat o.a. over wine en bleachbit.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Beginner: software
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/06, 14:50:50 »
Bleachbit is (voor zover ik weet) een terminal programma. Die vind je niet terug in de lijst in de Dash (ubuntu logo linksboven). Wine wel. Druk op die knop en zoek op 'wine'. Je ziet nu een aantal dingen verschijnen.

Re: Beginner: software
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/06, 14:57:40 »
Mijn softwarecentrum geeft bij "geïstallerd enkel de lijst met categoriën en daar blijft het bij. waar ik ook op klik, nergens verschijnt er iets.

Er staan kleine grijze pijltjes, zeg maar > alleen dan gevuld, aan de linkerkant van elke categorie. Daar op klikken en de categorie klapt uit met alle bijbehorende programma's ;)

Re: Beginner: software
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/06, 19:57:19 »
Bleachbit is (voor zover ik weet) een terminal programma. Die vind je niet terug in de lijst in de Dash (ubuntu logo linksboven). Wine wel. Druk op die knop en zoek op 'wine'. Je ziet nu een aantal dingen verschijnen.

Bleachbit heeft een gui.

Offline Tom

  • Lid
Re: Beginner: software
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/06, 23:26:14 »



als root.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/06, 23:33:03 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Beginner: software
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/07, 05:15:32 »
Bij bleachbit nooit alles aanvinken, dan gooit hij teveel weg, dus goed lezen wat er staat, er staat uitleg bij.

Offline Tom

  • Lid
Re: Beginner: software
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/07, 08:07:07 »
Zo als ik ze heb staan (zie afb) kom je nooit in de problemen en houd je toch een clean systeem (wie fris geïnstall).
Maar inderdaad bezint eer ge begint ,heb je twijfels  beter eerst vragen op het forum.
https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/3-mijn-configuratie-s---firefox-ixquick---players---de-toolbox artikel 8.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Beginner: software
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/07, 09:25:29 »
Bleachbit is (voor zover ik weet) een terminal programma. Die vind je niet terug in de lijst in de Dash (ubuntu logo linksboven). Wine wel. Druk op die knop en zoek op 'wine'. Je ziet nu een aantal dingen verschijnen.

Bleachbit heeft een gui.

In dat geval; Vergeet wat ik heb gezegd ;)