Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen na mislukte Virtualbox installatie  (gelezen 827 keer)

DigitalOverdose

  • Gast
Problemen na mislukte Virtualbox installatie
« Gepost op: 2007/05/28, 00:26:05 »
Onlangs heb ik Virtualbox gedownd in .deb formaat maar helaas wou de installatie niet lukken om onduidelijke reden. Het installatiebalkje bleef maar heen en weer lopen, zelfs na een uur wachten en uiteindelijk heb ik de installatie maar afgebroken.

Sindsdien heb ik de volgende problemen:

- ik kan geen enkele .deb file meer installeren. Hij zegt telkens dat het bestand beschadigd of corrupt kan zijn of dat ik niet genoeg rechten heb om het te installeren.

- software via synaptic installeren of verwijderen lukt ook niet meer. Zodra ik een pakket selecteer en op 'toepassen' klik, blijft het ook weer maar duren zelfs na heel lang wachten...

- En als kers op de taart kan ik ook geen updates meer geïnstalleerd krijgen. Ik krijg een kadertje dat hij de pakketinformatie niet kon initialiseren omdat er een onoplosbaar probleem onstond. Ik zou de fout moeten melden en daarbij volgende foutmelding moeten voegen: 'E:Pakket virtualbox moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor gevonden worden.'

Ik heb ondertussen Virtualbox (niet dat ik het nog wil hebben) ettelijke keren weer gedownd en trachten te installeren maar telkens zonder resultaat... Iemand een oplossing want ik denk dat deze mislukte installatie al de andere problemen veroorzaakt. Mijn distro is Ubuntu Feisty.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Problemen na mislukte Virtualbox installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 06:58:28 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7443
brengt je uit de problemen.

Offline Ramana

  • Lid
Problemen na mislukte Virtualbox installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 07:40:21 »
De huidige versie van VirtualBox werkt bij mij prima, alleen als je het debje installeerd moeten er nog twee andere pakketten worden geinstalleerd. Ontbreken deze dan geeft synaptic de melding van een 'gebroken pakket'.
Deze moet je eerst m.b.v. Synapic repareren (de ontbrekende pakketten worden dan automatisch geinstalleerd).

Offline Soul-Sing

  • Lid
Problemen na mislukte Virtualbox installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 10:35:04 »
Citaat van: Ramana
De huidige versie van VirtualBox werkt bij mij prima, alleen als je het debje installeerd moeten er nog twee andere pakketten worden geinstalleerd. Ontbreken deze dan geeft synaptic de melding van een 'gebroken pakket'.
Deze moet je eerst m.b.v. Synapic repareren (de ontbrekende pakketten worden dan automatisch geinstalleerd).
synaptic is onbereikbaar....

DigitalOverdose

  • Gast
Problemen na mislukte Virtualbox installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 11:41:59 »
Oplossing gevonden:

Sometimes you might see the following error message when you try to install any package using apt-get or synaptic
E: The package webmin needs to be reinstalled, but I can’t find an archive for it.
E: The package mfc8500lpr needs to be reinstalled, but I can’t find an archive for it.
This error might be with any package in the above examples webmin and mfc8500lpr packages this error mostly occour when you try to install a debian package in to ubuntu system
Error
E: The package package name needs to be reinstalled, but I can’t find an archive for it.
Package name in the above error could be any package
Solution
Run the following command
For webmin Pakage
dpkg --remove --force-remove-reinstreq webmin
You can replace webmin to any of your package name which is giving the error

En alles werkt weer