Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV time  (gelezen 1766 keer)

Pensacola

  • Gast
TV time
« Gepost op: 2007/01/14, 22:58:16 »
Hoi,

Ik gebruik al Kubuntu sinds een jaar, en dit is het enige hardware probleem dat ik nog niet opgelost heb.
Ik heb een ASUS P5GDC Deluxe moederbord met on board C-Media CMI 9880 geluidskaart en een PCI PCTV pro maar ik krijg het geluid van deze kaart maar niet aan de praat in linux, ik heb al met alle slider en knopjes van Kmix gespeeld, ik heb de sound van TV time al naar andere kanalen proberen te mappen via --mixer=/dev/mixer:line maar ik krijg het niet voor elkaar.
Enige hints?

Groetjes,

Pensacola

Offline wutnubu

  • Lid
TV time
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/15, 06:33:33 »
Zite er een kabeltje tussen je kaart en je computer.

b.v.b.

Buitenom van uit op de tvkaart naar in op de geluidskaart
Binnenin van de geluidskaard naar cd-in op het moederbord.

Succes

Pensacola

  • Gast
TV time
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/15, 09:05:28 »
Ik heb een kabeltje buitenom, van de Audio OUT naar de Line in (blauwe ingang)
In Windows maakt het niks uit waar ik de kabeltjes steek, dan detecteert de geluidskaart zelf wat er op welke ingang zit, zou het kunnen dat het hier ergens mis gaat?

Offline wutnubu

  • Lid
TV time
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/15, 09:35:17 »
Je moet dan in het programma aangeven welke input er als geluid gebruikt wordt. In KDETV is dit erg eenvoudig.
b.v Alsa en bin instellen daarvan de geluidskaart met input.
Hoe het in TV-Time werkt weet ik niet.

Pensacola

  • Gast
TV time
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/15, 10:08:33 »
Ik heb het met KDETV geprobeerd, alle kanalen alle volumes, maar ik krijg het niet aan de praat...

Offline wutnubu

  • Lid
TV time
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/16, 06:45:09 »
Hier zit het kabeltje in de andere ingang, de groene?? (ik ben kleurenblind).

Probeer dat eens.

Maar een cd-kabeltje binnen in naar het moederbord gaat veel beter en geeft beter geluid. Er staat dan iets als "CD-out" bij een vierpolig stekkertje op de TV-kaart.

succes

Pensacola

  • Gast
TV time
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/24, 11:18:30 »
Ik heb geen verstand van hardware enzo, dus geen idee hoe ik zo'n kabeltje aan de binnenkant moet maken. Ik heb het zo'n beetje opgegeven voor het geluid van de tv kaart :s

Offline wutnubu

  • Lid
TV time
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/24, 13:57:42 »
Stelt niks voor hoor, verstand heb ik helemaal niet hier, dus het moet je lukken.

Op de TV-kaart zit vaak een vierpolig stekkertje waar CD-out bij staat. Kleine witte lettertjes en vier koperkleurige pootjes.
Meestal zit er een dun kabeltje vanaf je CD-speler naar het moederbord. Dit zorgt voor het geluid van de CD-speler als je er een muziek-CD indoet. Dat is in Linux helemaal niet nodig. Dit kabeltje kun je van de CD-speler afhalen en op de geluidskaart zetten. Zo verbind je het moederbord met de geluidskaart.

Een kabeltje is ook te koop, een paar euro denk ik.

Succes