Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] ubuntu password niet herkend  (gelezen 1968 keer)

bekend

  • Gast
[OPGELOST] ubuntu password niet herkend
« Gepost op: 2009/04/27, 18:02:18 »
Ik wil een dualboot maken met windows vista. Ubunti 9.04 lukt niet want die blijft bij opstarten oneindig aangeven dat ik moet wachten (heb gelezen dat het wel lang kan duren maar toch zeker geen uren). Ubuntu 8.04 en 8.10 installatie lukt wel echter als ik moet inloggen dan herkennen ze het password niet. Geprobeerd om nieuw password te geven (dit lukte). Maar ook dit nieuwe password wordt niet herkend. Ik zie wel dat er na afloop van de installatie iets voorbij snelt waarin wordt gezegd "data failure". Ik heb het ook geprobeerd met
een "schone vista installatie" (ghost image terug gezet) maar met hetzelfde resultaat. Is dit voor iemand herkenbaar en kan iemand er iets over zeggen wat tot de oplossing zou moeten leiden? (zelf denk ik dat het toch iets met vista is). 
« Laatst bewerkt op: 2009/04/27, 22:05:18 door bekend »

Offline Kevin.

  • Lid
Re: ubuntu password niet herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/27, 18:16:05 »
Staat capslock misschien aan?
MacBook 2,1, 2.0 C2D, GMA 950, 4GB RAM, (nog)80GB HDD, Mac OS X 10.6.3
iMac 21,5", 3.06 C2D, Nvidia 9400M, 4GB Ram, 500GB HDD, Mac OS X 10.6.2

Offline mimor

  • Lid
    • mimor.be
Re: ubuntu password niet herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/27, 18:19:42 »
Of Num-lock uit!

Re: ubuntu password niet herkend
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/27, 18:22:26 »
Het is hier ook al voorbij gekomen dat er een verkeerde toetsenbordindeling was tijdens het inlogscherm, dus bijvoorbeeld qwerty ipv azerty. Controleer dat eens.

bekend

  • Gast
Re: ubuntu password niet herkend
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/27, 19:20:17 »
Bedankt voor de suggesties. Ik heb er niet veel verstand van dus weet niet hoe ik qwerty van azerty moet onderscheiden. Capslock staat niet aan en bij numlock is er geen verandering waarneembaar als ik tekst intyp. Bij het indrukken van numlock zie ik ook geen verschil (ook geen lichtjes bij het toetsenbord die al dan niet gaan branden). In ieder geval moet ik 2x het wachtwoord intypen. De ene keer als leesbare tekst (er dat was correct). De andere keer wordt het weergegeven in "balletjes". Vervolgens geeft hij aan incorrect password.

Re: ubuntu password niet herkend
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/27, 19:42:38 »
In ieder geval moet ik 2x het wachtwoord intypen. De ene keer als leesbare tekst (er dat was correct). De andere keer wordt het weergegeven in "balletjes". Vervolgens geeft hij aan incorrect password.

Dat is de fout denk ik. De eerste keer moet ge uw gebruikersnaam intikken, dan enter, en dan het wachtwoord (dat inderdaad onzichtbaar blijft).

bekend

  • Gast
Re: ubuntu password niet herkend
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/27, 22:02:25 »
Heel hartelijk bedankt voor uw bijdrage. Hiermee is "het probleem" opgelost. Omdat ik bij de installatie 2x het wachtwoord moest intypen deed ik dat
bij het openen stomweg ook. Als ik beter gelezen had, had ik het kunnen zien. In ieder geval is het nu opgelost maar u moest eens weten wat ik allemaal heb uitgehaald om het te kunnen oplossen. Terwijl de oplossing toch zo simpel is. Nogmaals dank.