Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe krijg ik de sopcast plugins in totem aan de praat??  (gelezen 1844 keer)

Hoe krijg ik de sopcast plugins in totem aan de praat??
« Gepost op: 2010/05/23, 10:26:36 »
nav een bericht van Willy2:
"ik kijk nogal eens wedstrijden via internet en die worden meestal verspreidt middels peer to peer streams door sites als Myp2p en P2P4u. Met de wk voetbal in het vooruitzicht, is het misschien leuk om te weten dat er steeds meer p2p spelertjes voor Ubuntu beschikbaar komen.
Sopcast kenden we al, maar wat ik tot een week geleden niet wist, is dat er ook een Totem plugin voor is. Dat zelfde geldt voor PP-Stream. Beide zijn te installeren via deze ppa en beide zijn daarna in Totem af te spelen.
Wel is het zo dat de Sopcastspeler nu overboord moet want het is óf Totem óf de Sopcastspeler, maar ook Totem laadt de kanalengids prima in dus daarmee wordt de Sopcastspeler toch overbodig."

Ik heb dat dus gedaan.ik heb via die repo die hij aangaf beide plugins geinstalleerd maar totem laat vervolgens die plugins niet zien?? Hoe kan ik verder? of hoort dat zo?? Geen idee ook hoe ik kan testen of ze werken, via kan.pps.tv kwam ik niet verder dan dat er geprobeerd werd vandaar een exe bestand op mijn laptop te installeren, no way ! 
Ik heb sopcast niet geinstalleerd staan, dus ....iemand ervaring met sopcast-totem??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe krijg ik de sopcast plugins in totem aan de praat??
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/23, 12:30:10 »
Hm, ik was blijkbaar iets te snel iets te enthousiast over deze repo. De benodigde afhankelijkheden worden kennelijk niet automatisch meegeïnstalleerd. ???
Zoals gezegd, heb ik tot nu toe de Sopcastplayer gebruikt uit deze repo: https://launchpad.net/~jason-scheunemann/+archive/ppa. Dat is de repo die Ubuntu-Tweak toevoegt als je Sopcast aankiest. Als ik bij die sopcastplayer naar eigenschappen ga zie ik daar een aantal afhankelijkheden staan en bij die van Mingming niet. Kijk eens of je de volgende zaken geïnstalleerd hebt en zo niet, of het iets uitmaakt als je dat alsnog doet.
gconf2
python (>=2.4)
hicolor-icon-theme
python-glade2
python-gobject
python-gtk2
python-gnome2
Verder moet de libstdc++5 geïnstalleerd staan. Die kun je hier vandaan halen http://packages.ubuntu.com/jaunty/libstdc++5

Edit: Zijn de gst-plugins sopcast geïnstalleerd? (ik dacht dat die wel automatisch meegingen, maar ik kan abuis zijn)
« Laatst bewerkt op: 2010/05/23, 12:34:58 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe krijg ik de sopcast plugins in totem aan de praat??
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/23, 12:56:31 »
Dit iets http://code.google.com/p/totem-sopcast/wiki/HowToInstall ?
Dank :)
Ik ben nog steeds geen ster met tarballs, vandaar dat ik het liefst alles via softwarebronnen doe. En zelfs van tarballs maak ik tegenwoordig met check-install deb-pakketten zodat ze in elk geval zichtbaar zijn in Synaptic en voor andere pakketten (ze lijken soms na installatie niet zichtbaar voor andere pakketten, die ervan afhankelijk zijn) Maar mogelijk is dit een veiliger methode. :)

Overigens was ik wederom te snel met mijn oordeel. Ik heb de repo van Mingming nog eens bekeken en daar zit een iets oudere versie sopcastplayer in. Als je die installeert, worden de afhankelijkheden wel meegenomen. Alleen zit je dan met een overbodige speler.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Hoe krijg ik de sopcast plugins in totem aan de praat??
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/23, 13:51:47 »
Tarballs installeren is echt niet moeilijk, zeker niet met de huidige, uitpakken via nautilus, met de rechter muisknop op het bestand klikken, Hier uitpakken kiezen, nu staat er een mapje in dezelde directory met de zelfde naam als de tarball. Ik heb zelf de plugin nautilus-open-terminal geïnstalleerd via nautilus, nu kan je met nautilus overal naar toe navigeren en daar een terminal openen, je kan natuurlijk ook met het commando cd pad_naar_map doen, maar eerder genoemde is toch eenvoudiger. Dan even de README file of INSTALL file lezen, meestal is het ./configure --> make --> sudo make install of alleen make --> sudo make install  ook een sh script wilt wel eens voorkomen of gewoon een binary(bin) Lijkt een heel verhaal maar dat valt erg mee.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe krijg ik de sopcast plugins in totem aan de praat??
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/23, 14:25:25 »
Tarballs installeren is echt niet moeilijk, zeker niet met de huidige, uitpakken via nautilus, met de rechter muisknop op het bestand klikken, Hier uitpakken kiezen, nu staat er een mapje in dezelde directory met de zelfde naam als de tarball. Ik heb zelf de plugin nautilus-open-terminal geïnstalleerd via nautilus, nu kan je met nautilus overal naar toe navigeren en daar een terminal openen, je kan natuurlijk ook met het commando cd pad_naar_map doen, maar eerder genoemde is toch eenvoudiger. Dan even de README file of INSTALL file lezen, meestal is het ./configure --> make --> sudo make install of alleen make --> sudo make install  ook een sh script wilt wel eens voorkomen of gewoon een binary(bin) Lijkt een heel verhaal maar dat valt erg mee.
Hm, ik zal dan wel altijd net de verkeerde paketten binnenhalen want hier krijg ik om de haverklap bij het comando make de melding dat er geen file make inzit. Als ik dan ga kijken staan er wel 3 bestanden: makefile, makefile.in en makefile.am. Ik heb wel eens geprobeerd om de makefile te hernoemen naar make, maar dan zegt ie weer dat er een regel ontbreekt. Ook heb ik regelmatig dat de install niet gevonden wordt (geen doel?). Zal wel aan mij liggen dan.
Van die waar het zo makkelijk gaat als jij boven zegt, is heel vaak ook een deb-pakket beschikbaar en die kies ik dan maar. :|

Even on-topic: Er zijn blijkbaar meerdere pp-stream links in omloop; Degene die beginnen met pps worden wel door Totem herkend. Bij degene die beginnen met PPstream krijg ik een melding dat er een protocol-plugin ontbreekt.
Effe verderzoeken. ;)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)